Ska köpa ny data då..

Inaktiv
Ska köpa ny data då..

Tja jag e ny här å har en fråga till er som kan mycket om hårdbara, börjar bli trött på den gamla segedatan så tänkte införskaffa en ny

Vill kunna lira crysis etc utan lagg, på ganska hög graffe.

Har hittat en som går på 10 lax som verkar duga för mina behov, så nu undrar jag vad ni tycker.

Här är specifikationerna:
AMD Phenom Quad-Core 9500 2,20 ghz
DDR2 (667mhz) 4 gig
1000 gig hdd 7 200rpm SATA
nVidia GeForce 8800GT 512 mb
Microsoft Windows Vista Home Premium

tacksam för svar,
mvh rabbe

slänger upp länken åxå:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Inaktiv

Tycker det är överpris för dom delarna. Bygger du själv kan du få ner kostnaden. Kolla komplett.se


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Tänk att det fortfarande finns folk som säger "data"...
Annars ser den väl fin ut, men som sagt om du bygger själv blir det billigare och så har du ju kontroll på vad du stoppar i lådan


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

DATOR då xD!

Priset är inget problem, det jag undrade var om ni tror de kommer va en bra speldata?

Rabbe

Medlem
Skrivet av Rabbethepowah:

DATOR då xD!

Priset är inget problem, det jag undrade var om ni tror de kommer va en bra speldata?

Rabbe

En C2D och ett 8800GT är en bra start, fast eftersom priset inte spelar så stor roll så kan man ta en C2Q och bättre grafikkort.

Inaktiv

du kan med inga problem spela de nyaste och kommande spelen med den setupen, men direkt prisvärt är den väll inte


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem

Såg den där datorn i tidningen, det är lite överpris...


signatur

B lup

Medlem

Ingen får tipsa om nå Intel skit, då blir jag arg.
AMD är bäst


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ingen får tipsa om nå Intel skit, då blir jag arg.
AMD är bäst

Inga fanboy inlägg tack. Jag tycker dock Intel är bäst men AMD är säkert lika bra.

Inaktiv

Båda har sina fördelar. AMD är bra prestanda för billiga pengar. Medans Intel är mycket bra prestanda för lite mer pengar.

Medlem

Varför har många som mål att kunna 'spela' Crysis? 'Spelet' är ju inte mer än ett tech-demo, det har ju ingen spelkänsla alls.

Inaktiv

Sonata III inkl 500w nätagg 1150 kr
P35-DS3 850 kr
Corsair 6400 4gb 640 kr
8800GT 1500 kr
E7200 2.6ghz kr
500gb hdd 630 kr

4850 kr. Denna klara bra med överklockning också. Vill du inte syssla med sådant kan du välja billigare moderkort. Skall du köra XP så kan du klara dig med 2gb ram, till Vista är det lika bra att köpa 4gb då det är billigt.
Allt detta är från Datorbutiken. Man kan säkerligen komma undan ännu billigare om man letar på andra ställen också... För 5000 kr skall Crysis gå fint idag.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Vet att det är överpris men bryr mej inte direkt, jag behöver bara köra 5 min för att få support, reparationer etc + orkar inte bygga ihop det själv. Inte ens jag som betalar

Förresten, det är en quad å ingen dual ^^

Tack för bra svar, Rabbe.

Skrivet av PaddanL:

Sonata III inkl 500w nätagg 1150 kr
P35-DS3 850 kr
Corsair 6400 4gb 640 kr
8800GT 1500 kr
E7200 2.6ghz kr
500gb hdd 630 kr

4850 kr. Denna klara bra med överklockning också. Vill du inte syssla med sådant kan du välja billigare moderkort. Skall du köra XP så kan du klara dig med 2gb ram, till Vista är det lika bra att köpa 4gb då det är billigt.
Allt detta är från Datorbutiken. Man kan säkerligen komma undan ännu billigare om man letar på andra ställen också... För 5000 kr skall Crysis gå fint idag.

du glömde visst priset på Prollen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

En lusentapp för den ungefär


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Om du inte är sugen på att bygga egen så kan du alltid använda "bygg din egen dator!" hos datorbutiken.se, vilket är ganska prisvärt, eller så tar du bara denna [http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10158]

Medlem

Är det bara jag som tycker att 4 gb ram är lite overkill?

Medlem
Skrivet av Fofflan:

Är det bara jag som tycker att 4 gb ram är lite overkill?

Nja, tycker det börjar bli normalt men 2GB räcker.

Inaktiv

Normalt betyder inte att det inte är overkill dock.

För Vista, framförallt 64bits, kan man lika bra slänga in 4gb. Ram är så billigt nu att det i princip är ens skyldighet att köpa 4gb :D.
För inte så förskräckligt länge sedan kostade 1gb ram 1000 kr. Jo, det är sant.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

okej tack för svar

Medlem
Skrivet av Rabbethepowah:

DATOR då xD!

Priset är inget problem, det jag undrade var om ni tror de kommer va en bra [u]speldata[/u]?

Rabbe

HAHAHAH ägd!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Tja, köpte datORN (ja jag blev ägd XD) men har problem :/ Vill spela crysis men det laggar till och med på low på allt å 1024x768..

Har ingen aning om vad som kan orsaka det, hjälp tack!

Rabbe~

Medlem
Skrivet av Rabbethepowah:

Tja, köpte datORN (ja jag blev ägd XD) men har problem :/ Vill spela crysis men det laggar till och med på low på allt å 1024x768..

Har ingen aning om vad som kan orsaka det, hjälp tack!

Rabbe~

Det borde det verkligen inte göra.
Med 8800 serien ska man väl kunna spela på High.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

men det laggar lite när man står typ vid stranden och kollar in mot skogen~

:/

Medlem

Skogar är vilseledande, fängslande och krävande. Det vet vartenda barn...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Rättelse, Data är informationen som gör så att datorn fungerar och kan köra alla program (data är faktiskt även programmen!)

Nu kommer ni bomba mig på massa mail bara för att jag sa detta.:|


signatur

Igår fick jag Tiberium i ögat, nu ser jag grönt...

Medlem

Om du nu har köpt din överprisade "data" för att ha tillgång till support så undrar jag vad du gör här?

Medlem

haha... jvla kines


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

ingen som kan komma med ett ordentligt svar?

Medlem
Skrivet av Tooweak38:

du kan med inga problem spela de nyaste och kommande spelen med den setupen, men direkt prisvärt är den väll inte

lite vilseledande svar. visst, du kan spela de senaste spelen med den datorkonfig. men inte Crysis, detta spel kräver datorstyrka utöver denna värld.
minns att när crysis kom ut var det en del sura miner hos dem som köpt den senaste Intel-prollen och 2st 8800 Ultra bara för att maxa crysis men kom igentligen aldrig i närheten.

nu har jag inte följt utvecklingen på patchar och sånt då jag inte spelar Crysis, möjligen att dom har optimerat det lite nu.

1
Skriv svar