Helgens digitala erbjudanden

Medlem
Helgens digitala erbjudanden

In before Veckans. Helgens ska det vara såklart


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Qjt
Medlem

Underbart med rabatt på world of good

Inaktiv

usch, euro priser :P, har två accounts en gammal med Dollar ( billigare) och en med Euro..
en euro= 11,70kr... ... ..

Medlem

Det är väl dock Civilization IV Colonization som man får för halva priset och inte Civ 4 på gamersgate? Även om Civ 4 verkar kosta samma peng.

Kan sända ut ett varningens tecken.. Det går överhuvudtaget inte alls att ladda ner UT3 från Steam just nu, har försökt de senaste 4 dagarna men Steams servers är "too busy to handle your request right now". Jag äger spelet sen tidigare så detta är sjukt irriterande, har testat alltifrån UK servers till Filipinerna... Steam har alltså hindrat mig från att spela ett spel som inte ens spelas på Steams servers.. tack för det.

Medlem

Faktum är att det är Civilization IV: Colonization som erbjuds till halva priset, vilket är ett helt annat fristående spel.

Edit: jag var visst inte så snabb.

Medlem

Några bokstäver hit eller dit! Pytsch!

Nåväl, editerat nu, tack för era skarpa ögon.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Problemet är dock att steam är asslött när det gäller UT3 i alla fall... Har prövat alla regioner och har tur om jag kommer över 100kbyte/s. Oftast så säger den bara att steams servrar är för upptagna och att jag ska pröva senare.

Prisvärt helt klart, men man borde kunna kräva bättre hastighet, eller rättare sagt kräva att man äns kan ladda hem det. Speciellt som betalande kund.

Inaktiv

Lustigt, jag downloadade L4D i över 1mb/sec. Tog mig inte många minuter innan spelet var nede och redo att köras. Steam för min del har fungerat klanderfritt.

Medlem

"I denna marknadsföringsvåg för tillägget så prova för allt i världen på spelet så du vet om kakan är värd sitt pris."

När du ändå är igång och rättar kan du kanske jobba lite på meningsbyggnaden ovan. Hela det stycket är för övrigt rätt krystat. Kill your darlings?

Inaktiv
Skrivet av noiser:

Lustigt, jag downloadade L4D i över 1mb/sec. Tog mig inte många minuter innan spelet var nede och redo att köras. Steam för min del har fungerat klanderfritt.

Att du kan ladda ner L4D problemfritt behöver inte betyda att UT3 går att ladda ner.

Troligt är att de har olika servrar för köpta spel och demon (t.ex kan ej få ner grand ages rome demot) och UT3 trial erbjudanden.
Eller att det har olika servrar för olika spel/företag. Dvs det är mindre tryck på l4d som varit ute ett halvår än vad det är på nysläppta demon och spel (ETW)

Medlem

Väldigt uppskattat FZ! Tänkte ta mig en vända in till stan köpa UT3, men med priset så lågt så blir det Steam istället.


signatur

I'm a snake, follow me!

Passade på att köpa World of Goo, länge varit sugen på det. Skitbra så långt in, älskar musiken.

Medlem

Det är prisvärt helt klart, har haft ögonen på UT3 (till PS3) ett tag men hoppats på sänkt pris, och vips fanns det billigt till PC. Är det så bra som jag hoppas så skaffar jag PS3 versionen... Jag hostade upp 12 Euros för att använda det som ett demo som... 120spänn är "för billigt" för ett spel, jag kan nästan ge epic 120kr bara för att fortsätta vara i branchen.

Farten är lite tråkig, men finns annat att göra under tiden. Efter hockey slutspelet idag så lär nog spelet vara klart att liras

Medlem

Slå till på World of Goo så har du fyllt helgen!
Fantastiskt spel

Jee
Medlem

Om man köper UT3 i butik, kan man då registrera cd-keyn på steam och ladda ner det där precis som om köper det över steam? Någon som vet?


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jee:

Om man köper UT3 i butik, kan man då registrera cd-keyn på steam och ladda ner det där precis som om köper det över steam? Någon som vet?

Det ska gå.

Medlem

GamersGate är ofattbart dyra som vanligt, ser jag.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

GamersGate är ofattbart dyra som vanligt, ser jag.

Vad är det som är dyrt? Om man får vet är det enklare att korrigera


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem
Skrivet av Fredrik II:
Skrivet av kebbe:

GamersGate är ofattbart dyra som vanligt, ser jag.

Vad är det som är dyrt? Om man får vet är det enklare att korrigera

Några exempel utöver nämnda CivIV standalone:

Fallout 3 - 45€ (Runt 299kr i butik)
Spore - 50€ (Runt 400kr i butik)
A Vampyre Story - 40€ (Runt 299kr i butik)
Legendary - 50€ (Runt 299kr i butik)
Gothic 3 - 15€ (Runt 59kr i butik)
Bionic Commando: Rearmed - 15€ (80-90kr på PSN)
Braid - 15€ (Runt 90kr på Xbox Live)

Med tanke på att många kostnader försvinner i och med avsaknad av fysisk samtidigt som ingen kostnad tillkommer, så är GamersGate påslag orimligt högt.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Fredrik II:
Skrivet av kebbe:

GamersGate är ofattbart dyra som vanligt, ser jag.

Vad är det som är dyrt? Om man får vet är det enklare att korrigera

Några exempel utöver nämnda CivIV standalone:

Fallout 3 - 45? (Runt 299kr i butik)
Spore - 50? (Runt 400kr i butik)
A Vampyre Story - 40? (Runt 299kr i butik)
Legendary - 50? (Runt 299kr i butik)
Gothic 3 - 15? (Runt 59kr i butik)
Bionic Commando: Rearmed - 15? (80-90kr på PSN)
Braid - 15? (Runt 90kr på Xbox Live)

Med tanke på att många kostnader försvinner i och med avsaknad av fysisk samtidigt som ingen kostnad tillkommer, så är GamersGate påslag orimligt högt.

Det är lite olyckligt att många publisher sätter priser för digital download som är högre än vad samma för boxar. Kommer sannolikt att ändras.


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Bara jag som inte kan få igång UT3 längre? Får "The Steam servers are currently too busy to handle your request. Please try again in a few minutes." Har försökt i runt en timme nu. Någon lösning?

Det är det som är lite olycksamt med digital distribution som nu, nästan undantagslöst kostar det mer för något man tycker borde vara billigare än i butik. Jag förstår att det säkert inte är DD-sidorna i sig som sätter priserna utan snarare utgivarna, men innan det blir skillnad på det planet kommer jag fortsätta att bara fynda DD-spel som typ nu under reor.

Och Braid förstås, till det satta priset känns det givet

Inaktiv

Köp inte spelet på steam denna helg!!!

Ni ska vara glada om ni kanske kan spela det på måndag morgon.
EPIC FAIL!

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=817246

Angående digitala erbjudanden så har Direct2Drive 30% rabatt på alla rockstarspel fram till och med söndag. GTA 4 kostar ca 230 kr nu

http://www.direct2drive.co.uk/staticpage.aspx?topic=rockstaru...

Medlem

Var dum nog att köpa Empire:Total war idag, går sakta som fan ;/


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Hur fan missade jag att Titan pack var släppt?

Inaktiv

Ja. Det är verkligen problem med Steam fortfarande, Går inte att ladda ner, Spel som är relaterade till Steam "slöar" ner datorkraften, trotts att man har en rätt så kraftfull dator.
Jag tror att de flesta nya Spel som kommer, kommer att vara
Steamrelaterat, Var jag änn läser om resitioner om PC-Spel så
handlar allt skrivande om Steams urduglighet, Jag håller med.
Steam får bättra sig avsevärt om folk vill spela, när det är på det
viset. Ett tipps är att ladda ner vid vissa tidpungter eller om man
har som jag köpt Empire Total War ifrån en återförsäljare, så fick jag kringgå innstallationen, annar hadde det inte fungerat.
När det gäller UT3 så tog jag bort skiten.
Steam slöar, segar, fakar spelet o Datorn, Ska det vara på det viset??.

Medlem

varför köper man ens spel på steam? 50 euro för total war.. 370kr ink frakt från Spelbutiken... jävla ripoff de där

Inaktiv
Skrivet av athlOn:

Var dum nog att köpa Empire:Total war idag, går sakta som fan ;/

Hej. Jag fick ta bort en del program på datorn, som tar resurser, kraft. Ställa in Grafiken på det lägsta, då fungerade det rätt så bra. Kör jag andra spel som inte är Steamrelaterat så stänger jag av Steam så det in går i bakgrunden.
Det slöar datan bra mycket, bra Grafikkort o 4G. i Ramminne har jag. Nu när mitt favoritspel FM-09 har kommit in i Steamfamiljen blir jag besviken.
Det är nog framtidens melodi, sådana här liknande saker, tror jag..:\

12
Skriv svar