I Am Alive byter utvecklare

Robot
Medlem
I Am Alive byter utvecklare

Ubisoft utvecklar, detta blir nog ett bra spel -.-'

*edit*

Nu vart jag elak, måste sluta med förutfattade åsikter eller vad det nu kallas

Medlem

Jahapp...känner att detta kommer suga :/

Brukar byten av detta slaget någonsin vara bra för slutprodukten?

Medlem

Det här kommer nog bli ett hyfsat spel i slutändan men knappast något mästerverk.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Khorney:

Jahapp...känner att detta kommer suga :/

Brukar byten av detta slaget någonsin vara bra för slutprodukten?

Warhammer Online var det bästa spelet som släpptes under 2008 så, ja, utvecklarbyte har varit bra för slutresultatet.

Medlem

Hoppas fördröjningen främjar kvaliten på spelet

Ubisoft gör faktist en del bra spel, Heroes 5 var helt okey, POP sands of time var skitbra t.ex

Medlem

I Am Alive känns som ett sådant där projekt som är för ambitöst för sitt eget bästa. Kommer bara bli medelmåttigt i slutändan.

Medlem
Skrivet av asdfg:

I Am Alive känns som ett sådant där projekt som är för ambitöst för sitt eget bästa. Kommer bara bli medelmåttigt i slutändan.

Börjar känna så nu också. Ett utvecklarbyte i detta skede av utvecklingen bådar inte gott. Jag håller fortfarande tummarna då jag gillar konceptet, men det känns inte som att spelet kommer bli någon stortitel att minnas.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Khorney:

Jahapp...känner att detta kommer suga :/

Brukar byten av detta slaget någonsin vara bra för slutprodukten?

Warhammer Online var det bästa spelet som släpptes under 2008 så, ja, utvecklarbyte har varit bra för slutresultatet.

Warhammer online bytte dock utvecklare 2004 - tidigt 2005 så dom hade ju 3-4 år på sig att göra färdigt spelet.

Jag har förstått det som att "i am alive" skall släppas detta år eller nästa?

Medlem

Ubisoft Shanghai? Då är spelet redan en flopp. Dom har då inte gjort några bra spel tidigare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hoppas fördröjningen främjar kvaliten på spelet

Ubisoft gör faktist en del bra spel, Heroes 5 var helt okey, POP sands of time var skitbra t.ex

Heroes 5 utvecklades av Nival


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

shanghai! förlåter dom aldrig för katastrofen av double agent. Men det är väl ochså ubisofts fel antar jag.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Finns det någon spelutveckling kvar i Europa och USA om 15år eller har alla flyttat till Shanghai då?

Jag förstår lockelsen att flytta dit iaf, dom har tillgång till samma utbildningskvalitet, samma datorer, 10gånger större anställningsbas och en tiondel i lönekostnader.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Finns det någon spelutveckling kvar i Europa och USA om 15år eller har alla flyttat till Shanghai då?

Jag förstår lockelsen att flytta dit iaf, dom har tillgång till samma utbildningskvalitet, samma datorer, 10gånger större anställningsbas och en tiondel i lönekostnader.

dröjer nog inte så länge innan de inser att de kan ta lika höga löner där i asien som här i europa/usa

Medlem

Här har vi ett nytt Alan Wake, framflyttningar hela tiden


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av matte89:

shanghai! förlåter dom aldrig för katastrofen av double agent. Men det är väl ochså ubisofts fel antar jag.

Förstår inte vad folk har emot Double Agent. Själv tyckte jag att det var mycket mer underhållande än Chaos Theory, som enligt mig var oerhört utdraget och platt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av matte89:

shanghai! förlåter dom aldrig för katastrofen av double agent. Men det är väl ochså ubisofts fel antar jag.

Förstår inte vad folk har emot Double Agent. Själv tyckte jag att det var mycket mer underhållande än Chaos Theory, som enligt mig var oerhört utdraget och platt.

Chaos Theory är det bästa SC spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kill it with fire!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av matte89:

shanghai! förlåter dom aldrig för katastrofen av double agent. Men det är väl ochså ubisofts fel antar jag.

Förstår inte vad folk har emot Double Agent. Själv tyckte jag att det var mycket mer underhållande än Chaos Theory, som enligt mig var oerhört utdraget och platt.

Så du märkte inte dom saknade texturerna? hemska kontrollerna, menyn, samt alla buggar som hindrade mig att spela klart det först efter man letat sig igenom genvägar på nätet.

Ljud buggar, modeller som saknades, ingen lip synchronization i huvudtaget bara hemskt fula mun rörelser. Intro filmer laggade, dålig prestanda, stöd för hemsk få PC kort. Och det är ju bara toppen av isberget.

Double agent var en flopp, visst gillade jag conceptet men det var kort och hemskt. Kommer inte i närheten av ChaosTheory som är ett mästerverk!.

Ne shanghai, ingen retribution för min del, vad dom än gör. Splinter cell är en av mina favorit spel.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag tycker alltså finns jag inte

1
Skriv svar