Playzone-ägare anhållen

Robot
Inaktiv
Playzone-ägare anhållen

Suveränt att Fz berättar om det här, så inte flera går i fällan.
Ontopic. Synd att det här sker, önskar att företaget var ärligt

Medlem

Så kan det gå.
Härligt för alla som handla där. Som får hålla på med banker, försäkringar, poliser osv. Härligt extraarbete för dom.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nån som ska envisas med att dom var seriösa ?? var e ni alla som försvarade dom..

Medlem

Hm, tror jag avaktar med att kommentera ärendet tills det kommer en utförlig polisrapport

Medlem

Var väl ingen som envisades med det vad jag har läst igenom. Endel tyckte dock många var snabba med att dömma. Har själv varit i butiken och pratat/sett dessa skojjare. Man märkte direkt att något var lurt.

Tycker lite synd om förra ägaren dock (och alla kunder självklart), såg att folk i en tidigare tråd snacka skit om honom. Men hur kul kan det vara att se sitt "livsverk" gå i graven som en bluff företag strax efter han sålt det vidare.

Även om man inte har något att säga till om efter en försäljning så kan det ju inte vara speciellt kul för honom som sagt.

Inaktiv

Låt den gamla ägaren köpa upp butiken och rentvå butiken så den kommer på fötter igen

Bra att han är gripen och synd om alla som hamnat i knippa. Blir många ärenden med polisen, banken och försäkringar m.m

Medlem

tur att man inte har köpt något där

Medlem

HAH! Sucker.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

pwnd


signatur

// Peace

Medlem

...Varför hålla på med sånt här...?

Medlem

För att godtrogna personer gärna förskottsbetalar.

Medlem

Ja man kan ju undra om detta pajaseriet var värt det i slutändan. Varför? Kanske hade han en skuld till nån galen knark-kung med pilot-brillor i Colombia att betala så snabbt som möjligt

Nä men det hela känns bara löjligt och slöseri på liv.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Låt den gamla ägaren köpa upp butiken och rentvå butiken så den kommer på fötter igen

Hans varumärke är nog ganska förstört vid det här laget, folk kommer alltid att tänke på detta när dom ser något som har med Playzone att göra.

Medlem

Tycker synd om den föra ägaren. Han litade väll på köparen eftersom att han troligen spelade en del teater så som lurendrejare brukar. Kan verkligen inte vara lätt att se något som man har lagt ner så mycket jobb på gå i graven på det här sättet.

Hoppas det löser sig för alla dom som blivit lurade men jag tvivlar på det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nån som ska envisas med att dom var seriösa ?? var e ni alla som försvarade dom..

Vem har sagt att de var seriösa? Det jag ifrågasatte var att påståenden i olika forum blev sanningar. Som att polisen borrade upp låset igår - det skedde bevisligen först idag. Sedan är de bara skäligen misstänkta i nuläget och inte dömda. Men visst, med den nya informationen om deras bakgrund m.m. verkar det som att det kan vara fråga om bedrägeri. Samtidigt som det är märkligt att flera kunder har fått tillbaka pengar från butiken till sina konton och en leverantör fick förskottsbetalning i onsdags.

Inaktiv

"bedrägeri och stöld"...

Precis, vad jag hade för mig: stöldgods.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag håller med om att man inte ska döma för snabbt men detta var ju ganska tveksamt om man undersökte litegrann, det brukar ofta ligga lite sanning bakom saker och ting om man hittar dem bland många olika källor.

Sedan är det väl inte riktigt juste att döma den förra ägaren på något sätt, såvida han inte var helt införstådd med saken (men det verkar ju underligt med tanke på att butiken hade ett bra rykte då han var ägare), det kan inte vara kul att läsa om detta. Det är ju inte alltid lätt att se igenom personer.

Medlem

Hur fan trodde dom snorungarna som har butiken att dom skulle klara sig undan genom å lura folk på pengar, kan ju inte påstå att dom e smarta!
jävla stolpskott!! synd om dom lurade,

Inaktiv

Mycket Bra sätt dit grisarna

Inaktiv

smarta grabbar....mellan 17 o 23 år, redan fast för narkotika och bedrägeri..o sen detta..vilka jävla loosers

Medlem
Skrivet av Aresz:

smarta grabbar....mellan 17 o 23 år, redan fast för narkotika och bedrägeri..o sen detta..vilka jävla loosers

Klockren kommentar,,,

Jäkla loosers


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Dom agerade säkert målvakter åt andra, har man bakgrund med narokotika är det inte roliga grejer direkt att hålla på med som ung och nu syssla med bedrägeri och åka fast är ju verkligen inte rätt väg i livet som ung.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Dom agerade säkert målvakter åt andra, har man bakgrund med narokotika är det inte roliga grejer direkt att hålla på med som ung och nu syssla med bedrägeri och åka fast är ju verkligen inte rätt väg i livet som ung.

När man är ung ska man sitta hemma och leka med sin pung och inte göra kassa affärer och tro man är kung.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Dom agerade säkert målvakter åt andra, har man bakgrund med narokotika är det inte roliga grejer direkt att hålla på med som ung och nu syssla med bedrägeri och åka fast är ju verkligen inte rätt väg i livet som ung.

Mjo.. Kan ju finnas en viss chans, att dessa personer som stått i affären m.m. varit målvakter.
T.ex blivit hotade av något gäng att dom skulle bli dödade eller liknande om dom inte gjorde den här affären.
Allt är inte svart och vitt.

Medlem

haha låt han brinna i helvetets eldar... ne skoja bara. Hoppas det löser sig för de som sprang rakt in i hans luriga öppna armar;)


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av SWEBarb:

Dom agerade säkert målvakter åt andra, har man bakgrund med narokotika är det inte roliga grejer direkt att hålla på med som ung och nu syssla med bedrägeri och åka fast är ju verkligen inte rätt väg i livet som ung.

När man är ung ska man sitta hemma och leka med sin pung och inte göra kassa affärer och tro man är kung.

Jag tror, med min ringa åsikt, att det var det bästa rimmet den här veckan.

Medlem

Kan ju också lägga till att det var skarpt av pricerunner att snappa upp på eventuellt bedrägeri och förvarna kunder om de låga priserna. Plus att FZ tog upp det, kanon!

Medlem

Dom som köpt sin ps3/ xbox 360 i butik för det sjukt låga priset, dom lär väl inte hamna i nåt rättviseproblem ? Dom behåller väl sina maskiner och får hoppas att dom inte pajar eftersom det inte finns nån garanti.

Medlem
Skrivet av Sparable:
Skrivet av ForrestFox:

Hm, tror jag avaktar med att kommentera ärendet tills det kommer en utförlig polisrapport

Tycker det är rätt uppenbart vad som hänt va?

Ursäkta... men vart beställer jag en ny kristallkula billigt och snabbt? Jag lyckas inte hitta min.

123
Skriv svar