Playzone-ägare anhållen

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Sparable:

Tycker det är rätt uppenbart vad som hänt va?

Ursäkta... men vart beställer jag en ny kristallkula billigt och snabbt? Jag lyckas inte hitta min.

Det gör du på Playzone, har du inte hört talas om det ställe? Massor med bra och billiga priser, nästan så man tror det är ngt lurt med det hela.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Dom som köpt sin ps3/ xbox 360 i butik för det sjukt låga priset, dom lär väl inte hamna i nåt rättviseproblem ? Dom behåller väl sina maskiner och får hoppas att dom inte pajar eftersom det inte finns nån garanti.

Dom som köpt och fått sina maskiner lär knappast beskyllas för något. Butiken annonserade rätt kraftigt (för en sån liten butik) av vad jag läst (nu >.<).

Så oavsett om dom mot all förmodan fått sitt från webb-butiken eller från den fysiska butiken så är dom inte direkt skyldiga till nåt. I värsta fall, om det skulle visa sig vara stöldgods, så tas varan tillbaka. Sen får man väl försöka få tillbaka sina pengar via skadestånd, vilket är rätt lönlöst då de åtalade/dömda sällan betalar.

Medlem

Är det för bra för att vara sant så är det inte sant

När ska folk lära sig använda sina gråvita hjärnceller? När girigheten, habegäret och spelbegäret slår in lyser tankeverksamheten med sin frånvaro. Tror ni på fullt allvar att en liten leverantör kan hålla lägre priser än de största jättarna på marknaden? Tom under inköpspris. Jag har svårt att tycka synd om folk som går på en sån här bluff annat än om de blev tappade som små med huvudet före eller lider av något annat begåvningshandikapp. Se det som en dyrköpt läxa och inse att vi är många som garvar åt eran dumhet.

Kameraexperten 2.0

När kommer version 3.0?


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

Jo tydligen kunde man det med noll inkomst båda två. och brottslingar också den ena inom narkotika.

Medlem

"bedrägeri och försök till bedrägeri"

För information skall det vara bedrägeri ALTERNATIVT försök till bedrägeri.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

"Playzone-affären rullar vidare"

Läste rubriken i min RSS-läsare och tänkte "WTF!? Är butiken igång igen? Var det legitimt? MÅSTE BESTÄLLA!"

Deathwisher:
Korrekt, det är ändrat. Tack!

gyll:

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Hm, tror jag avaktar med att kommentera ärendet tills det kommer en utförlig polisrapport

Jag förstår, vi alla kan inte vara snabbtänkta ellerhur?

Inaktiv

shit tur att man redan hade ps3 sen innan..anans kanske man också skulle bli blåst.


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Snubben har dansat sin sista vals 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Vad i Hel*ete!!!!! jag som tänkte dra dit imorgon o köpa en xbox360......fy för polisen som redan stängt ner affären


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Asså hur många kromosomer har man fötts med om man tror att man inte kommer åka dit på detta? Klart fan folk kommer polisanmäla om dom debiterats på varor som aldrig anländer.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Stackars kunder.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av savox:

Är det för bra för att vara sant så är det inte sant

När ska folk lära sig använda sina gråvita hjärnceller? När girigheten, habegäret och spelbegäret slår in lyser tankeverksamheten med sin frånvaro. Tror ni på fullt allvar att en liten leverantör kan hålla lägre priser än de största jättarna på marknaden? Tom under inköpspris. Jag har svårt att tycka synd om folk som går på en sån här bluff annat än om de blev tappade som små med huvudet före eller lider av något annat begåvningshandikapp. Se det som en dyrköpt läxa och inse att vi är många som garvar åt eran dumhet.

Kameraexperten 2.0

När kommer version 3.0?

Undrar när du ska börja använda dem.

Innan ägarbytet var playzone butik och webshop aktiv i herrans många år med gott rykte. Vi som forumtrollar/håller oss uppdaterade ang vad som händer i branchen är en VÄLDIGT liten del av webbutikernas kundbas. Än mindre är de som faktist vet vad inköpspriset är på en exempelvis ps3 i dagsläget. (efter det här så vet betydligt fler dock). Tror att många trodde att de sålde för inköpspris i förmån för marknadsföring.

Dock förstår jag inte varför folk förskottsbetalar över nätet. Men i övrigt så tror jag att den vanliga medborgaren inte håller sig så uppdaterade med allt som händer i branchen och därav inte såg detta lika tydligt som oss andra.

Din syn på dessa är relativt skev och tycker att du inte alls i någon position att "skratta". Då du verkligen överskattar din egna tankeverksamhet. Pga att du inte kan se att alla inte håller koll på allt sånt här som händer. Tog ett ganska bra tag innan kvällsposten/lokaltidningarna tog upp nyheten.

Själv tycker jag synd om dem som har gått på niten, än en gång. Samt så tycker jag synd om den förra ägaren som får se sitt livsverk gå i graven som en "bluff".

Väl mött!

Medlem
Skrivet av cybo:

Vad i Hel*ete!!!!! jag som tänkte dra dit imorgon o köpa en xbox360......fy för polisen som redan stängt ner affären

Hahahahaha:D

Medlem
Skrivet av Horniak:

Innan ägarbytet var playzone butik och webshop aktiv i herrans många år med gott rykte. Kameraexperten var en HELT ny webshop.

Nu kanske jag kommer ihåg fel här men Kameraexperten var inte alls någon ny webshop, utan en site som hade sålt kameror länge (därav namnet). När ägarbytet gjordes fylldes dock lagren helt magiskt av en massa andra intressanta saker som tv apparater och konsoler som skulle locka folk att köpa.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Dock förstår jag inte varför folk förskottsbetalar över nätet.

Kanske för att detta är det sätt man i princip alltid handlar på när man handlar från företag på nätet. Om inte annat för att slippa postförskottsavgiften.

Medlem
Skrivet av david_dellblom:
Skrivet av ForrestFox:

Hm, tror jag avaktar med att kommentera ärendet tills det kommer en utförlig polisrapport

Jag förstår, vi alla kan inte vara snabbtänkta ellerhur?

eller så vill jag kanske inte dra en förhastad slutsatts baserad på whinandet från en stor hög människor som inte förstår varför de inte fått ut sin nya PS3'a dagen efter att de beställt över internet

Har läst inlägg av folk som säger att de fått sin beställning, lika mycket som folk som inte fått sin beställning efter att bara ha väntat ett par dagar.
(Resten av inläggen har varit folk som utan bevis sagt att butiken är falsk och att man inte ska beställa därifrån.)

Jag beställer ofta från play.com, och där är väntetiden minst 2 veckor innan de går in och kollar vart ens beställning tagit vägen. Av intrycket jag får av många inlägg här så har de flesta kontaktat butiken bara några dagar efter sin beställning.
Visst, det luktar skumt och jag skulle aldrig ha betalat i förskott i fallet med playzone, men som sagt, eftersom vissa människor ändå verkat få sina beställningar så vill jag inte vara ett troll som de flesta andra här och beskylla butiken för att vara falsk utan att ha all fakta .
Om några veckor när jag läser om polisens utredning om ärendet så ska jag yttra mig då

Personligen hoppas jag bara på att alla som beställt får sina varor, eller pengarna tillbaka.

Medlem

Regel nr 1 betala aldrig i förskott, se på alla stackare som beställde på datorbutiken.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Snälla FZ, sprid inte irrläror. Polisen har inte anhållit honom, det har en åklagare gjort.

Polisen griper, åklagaren anhåller, domstolen häktar.

Medlem

Det bästa är att du kunde betala i förskott på två sätt, antingen via kort eller via faktura. Om du valde faktura fanns inget sätt att skriva i sitt fulla personnummer om du inte ville. Dessutom hade de "problem" med att köra andra betalningssätt än via kort enligt ett av deras reklam banners.

Man måste jue tänka sig för, de som blivit av med pengar får nästan skylla sig själva, om det verkar för bra för att vara sant...

*edit
Ett tillägg är ju att anledningen till att de kanske kunde göra på detta sätt är att de fick butiken (när de köpte den) till ett rabatterat pris och med den följde alla varor.

Det kanske är så illa att man anhållit personer som bara försökt komma igång med en butik likväl som onda personer som försöker blåsa folk...

Medlem

Jag har handlat i jag vet inte hur många år mot betalning i förskott och med betal-kort och Pay-pal.
Jag försöker dock alltid att ta reda på om butiken är legitim först. Jag handlade från Datorbutiken många gånger, köpte en helt dator för runt 15000 kr från dom en gång. Jag har handlat från USA, England, Holland, Belgien, Spanien och t o m Hongkong, av företag och av privatpersoner (Ebay). Så visst kan man handla relativt tryggt från nätet. Hade jag sett prissänkningar på 40% på hemelektronik hade jag däremot tänkt "snart konkurs" och då handlar jag aldrig där förutom över disk.
Men Playzone hade funnits länge och jag har handlat från dom förut, även varit i butiken i Kalmar en gång. Så jag förstår att folk blev lurade, ingen behöver känna sig dum för det.


signatur

yolo

Medlem

Lite klantigt av ägaren om han ärligt tror att han kommer undan med det där.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Horniak:

Innan ägarbytet var playzone butik och webshop aktiv i herrans många år med gott rykte. Kameraexperten var en HELT ny webshop.

Nu kanske jag kommer ihåg fel här men Kameraexperten var inte alls någon ny webshop, utan en site som hade sålt kameror länge (därav namnet). När ägarbytet gjordes fylldes dock lagren helt magiskt av en massa andra intressanta saker som tv apparater och konsoler som skulle locka folk att köpa.

Möjligt att du har rätt, första gången jag hörde talas om kameraexperten var i samma veva som bluffen.

Skrivet av Johan:

Kanske för att detta är det sätt man i princip alltid handlar på när man handlar från företag på nätet. Om inte annat för att slippa postförskottsavgiften.

Ändåså, när det gäller köp för över tusentals kronor är väl knappas postförskottsavgiften något att bråka om? Handlar det om några hundralappar, ok då är det väl en sak. Handlar alltid för postförskott eller faktura om det är ett företag jag inte har 100% förtroende för.

Inaktiv

Det är möjligt att den nya ägaren bara är en målvakt.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Dom som köpt sin ps3/ xbox 360 i butik för det sjukt låga priset, dom lär väl inte hamna i nåt rättviseproblem ? Dom behåller väl sina maskiner och får hoppas att dom inte pajar eftersom det inte finns nån garanti.

Även om inte återförsäljaren finns kvar så har tillverkaren en garanti du kan gå på så man är inte helt utelämnad om man lyckades få tag på en billig PS3a eller liknande inna de stängde ner.

/ LordDaimos

Medlem

Fy fan va häftigt.... där måste jag handla

Medlem

Hur hade han tänkt lyckas med att lura en massa kunder på pengar utanför att åka fast?

Lol.

LRI
Medlem

Spelar det någon roll om de åker fast? kommer max få några månader och sen är dem ute igen och kan göra samma sak. Och pengarna har de antingen redan satt sprätt på eller på annat sätt blivit av med. Egentligen har de allt att vinna och inget att förlora.

Medlem
Skrivet av LRI:

Spelar det någon roll om de åker fast? kommer max få några månader och sen är dem ute igen och kan göra samma sak. Och pengarna har de antingen redan satt sprätt på eller på annat sätt blivit av med. Egentligen har de allt att vinna och inget att förlora.

Ja, det har stor betydelse eftersom det till slut kan leda till näringsförbud. Principiellt är det dessutom självklart att det spelar roll - alla som gör fel måste straffas för det, oavsett hur litet straffet är eller vad personerna kan tänkas göra efter avtjänandet av straffet.

Straffskalan för grovt bedrägeri ligger för övrigt på sex månader till sex år.

123
Skriv svar