The Beatles: Rock Band officiellt

Robot
Medlem
The Beatles: Rock Band officiellt

Kan bli intressant, Beatles har några bra låtar... dock tror jag inte spelet kommer vara speciellt svårt tå Beatles musik är rätt... lättspelad

Medlem

Fy fan vard härligt! The Beatles är en av mina favoritgrupper! Ska bli skojigt!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Vad fick de ge för låtmaterialet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Ett spel jag definitivt INTE kommer skaffa.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

hmm, 3-ackords pop ... hur kul kan det bli?

Medlem

Kul att världens genom tiderna största band får ett spel. Precis som vissa säger är kanske inte deras låtar de instrumentalt svåraste men vad gör det om man får ta del av deras låtskatt.

Beatles är ju så mycket mer än bara massa riff och oändliga gitarrsolon, det är magi som definierade en hel generation och kom att bli startskottet för mycket av den moderna musiken. Kan man få den yngre generationen att upptäcka Beatles genom ett spel är mycket vunnet.

Medlem

Fan va fint! Beatles har mycket svinfin musik. Rubber soul ftw!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

with a little "helf" from you're friends

Medlem

Kommer köpa detta bara för att.

Reason for edit: Världens konstigaste stavfel.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Varför inte till PS2?

Redaktör
Skrivet av Gambold:

hmm, 3-ackords pop ... hur kul kan det bli?

Lyssna på t.ex. "While my guitar gently weeps" och omformulera den frågan.


signatur
Medlem
Skrivet av Gambold:

hmm, 3-ackords pop ... hur kul kan det bli?

Troligen roligare än det som slängs in idag, där man bara slänger ut "noter" lite här och var samt skiftar mellan gitarrist 1 och 2 likadant.

Jag litar dock inte på att Harmonix gör detta bra. De lyckas alltid välja ut de sämsta jävla låtarna oavsett band.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Gambold:

hmm, 3-ackords pop ... hur kul kan det bli?

Lyssna på t.ex. "While my guitar gently weeps" och omformulera den frågan.

Det var Eric Clapton som spelade solot på den låten.

Redaktör

Där ser man! Hade för mig att det var George Harrison (är ju "hans" låt). Icke desto mindre, den är ett bra exempel på att Beatles gjorde annat än enkel treackordspop.


signatur
Medlem

Väntar fortfarande på Guitar Hero: Megadeth...

Medlem

Vad menas med "with a little helf from your friends"? Är det jag som missat något, dvs betyder "helf" något speciellt?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

with a little "helf" from you're friends

FYI:
you're = you are = du/ni är
your = din, dina

Hoppas bara de väljer bra låtar, de har en tendens att välja skit har jag märkt.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Väntar fortfarande på Guitar Hero: Megadeth...

Rock Band: Megadeth om jag får be.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Beatles, AC/DC och Metallica tycker jag bara kan dra åt helvete. Speciellt Lars Ulrich.

Att vägra iTunes och spotify är bara korkat och trångsynt, speciellt iTunes. Alla vill inte lyssna på LP eller CD-skivor längre det borde väll dom om någon veta. Fan vad trött man blir, speciellt när dom redan har så djävulens mycket pengar. Då tycker dom det är fel med reklam som spotify och tackar kaxigt nej. Fyfan säger jag.

Medlem
Skrivet av wannabeee:

Beatles, AC/DC och Metallica tycker jag bara kan dra åt helvete. Speciellt Lars Ulrich.

Varför skall just han dra åt helvete, jag misstänker att det har att göra med Napster grejen. Han stod ju bara upp för vad han ansåg. Vet du till exempel att anledningen till att han lackade var att en låt som inte ens hade släppts dök upp på Napster.

Medlem

Ska bli fint..

Och att hacka ner på Beatles är som att såga McD för att deras hamburgare är platt, visst den kanske inte smakar bäst men den gjorde det jävligt kännt!


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av Zeatrix:
Skrivet av wannabeee:

Beatles, AC/DC och Metallica tycker jag bara kan dra åt helvete. Speciellt Lars Ulrich.

Varför skall just han dra åt helvete, jag misstänker att det har att göra med Napster grejen. Han stod ju bara upp för vad han ansåg. Vet du till exempel att anledningen till att han lackade var att en låt som inte ens hade släppts dök upp på Napster.

Napsterfallet var bra för sin tid, visserligen tyckte inte jag heller det då. Men det som förvånar mig är att Napster gick ner -98 om jag inte minns fel. Ändå sitter vi här, 2009 med en Pirate Bay rättegång. Det är ett antal år efter men i stort sett handlar fallen om samma saker, och samma skivbolag med mera står handfallna över tekniken och stämmer till höger och vänster.

Aja, helt sjukt off topic. Är det här ett sätt för band att sprida sin musik och tjäna pengar på det är jag helt med på det. Beatles är en klenod och legender och bör lyssnas av alla. Som någon sa innan, dom definierade ett hel generation tillsammans med Rolling Stones och andra kända band.

Haha då kan man äntligen klara alla instrument felfritt på expert:) nä skämt åsido är jag inte ett dug sugen på o spela "lets twist again" o "yellow submarine"

men kanske nåt för farsan....


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

fint, sitta me en hövding å spela låtar som flummar iväg
kan fan inte bli bättre på haschfesterna nu

Medlem
Skrivet av mr speed:

Haha då kan man äntligen klara alla instrument felfritt på expert:) nä skämt åsido är jag inte ett dug sugen på o spela "lets twist again" o "yellow submarine"

men kanske nåt för farsan....

Håller med, vi coola människorna(eller zombies) pallar inte me åsnt skit. Ska va asball musik som megadeth o rammstein. Nu ska jag fan ut och gå o skrämma slak på alla för jag ser ut som en zombie o lyssnar på ascool musik. för jag e cool! min favorit färg e svart!!!!

Medlem
Skrivet av wannabeee:

Beatles, AC/DC och Metallica tycker jag bara kan dra åt helvete. Speciellt Lars Ulrich.

Att vägra iTunes och spotify är bara korkat och trångsynt, speciellt iTunes. Alla vill inte lyssna på LP eller CD-skivor längre det borde väll dom om någon veta. Fan vad trött man blir, speciellt när dom redan har så djävulens mycket pengar. Då tycker dom det är fel med reklam som spotify och tackar kaxigt nej. Fyfan säger jag.

du e en kul kille!
titta på en cd hur den kapar bort mycket musik jämfört med tex en LP, titta hur mycke musik som kapas bort när en MP3 skapas från en CD
titta sen på hur mycke musik som försvinner från bästa kvaliten som LP erbjuder till pissig mp3 så kan du fundera på varför artister med lite öra å folk med proffsig stereo kör LP!
Bäst ljud helt enkelt!

Därför släpps det fortfarande LP å en riktig bra LP spelare kostar nog mer än din stereo inkl högtalare kostar

Medlem
Skrivet av mr speed:

Haha då kan man äntligen klara alla instrument felfritt på expert:) nä skämt åsido är jag inte ett dug sugen på o spela "lets twist again" o "yellow submarine"

men kanske nåt för farsan....

Let's Twist Again är inte en Beatles-låt utan var Chubby Checkers låt.

Medlem

kan ju bli skitkul om de tar några av de mer intressanta låtarna som t.ex "helter skelter" och "i am the walrus".

1
Skriv svar