Jag är full av rage!

Medlem
Jag är full av rage!

Har beslutat ta det lite lugnt med Bad Company 2.. Än så länge har jag avslutat spelet med total vrede nästan varje gång. Det finns mycket gott med spelet, men det finns precis lika många saker som irriterar mig med det också.
På min fixa-först-önskelista har jag satt upp följande:
1: Autoteambalance
2: Servrar med hardcore som har minikarta och sikte påslaget.
3: lagg!! Har ett 60/40 Mbit uppkoppling, men ändå likt förbaskat så erfar jag stunder där jag dör någon halv sekund EFTER att ha sökt skydd etc.. Det är som om programkoden inte riktigt hänger med vad som händer

Har tills dess att de fixat dessa önskemål börjat spela Fable 2 igen, mycket tack vare att en gammal vän nyss köpt en Xbox 360 och börjat spela det spelet. Men så har jag även köpt Just Cause 2 vilket jag har riktigt kul med.. Har ännu inte provat att spela med Xbox handkontrollen på min PC, men ska nog göra ett försök. Hur som helst så blev känsligheten i kontrollerna (mus+tangentbord) mycket bättre efter att jag ställt ner några val på grafiken.
Vet inte om jag ska ta det som ett tecken på att spelet har avancerad grafik, eller om det är dags för mig att uppgradera min kära lilla dator

#blogg

Medlem
Jag är full av rage!
Citat:

3: lagg!! Har ett 60/40 Mbit uppkoppling, men ändå likt förbaskat så erfar jag stunder där jag dör någon halv sekund EFTER att ha sökt skydd etc.. Det är som om programkoden inte riktigt hänger med vad som händer

Det är inte bara du. Du kan sitta på 40 Gigabit men det hjälper föga då det är spelet det är fel på, inte uppkopplingen.

Medlem

Ha! Fan va glad jag blir, trodde det var min uppkoppling/router som gjorde att jag laggade, men det är alltså inte bara jag! Glad kanske var fel ord... autoteam balance önskar även jag att det fanns.
Någon annan som blir åksjuk när det laggar? På något sätt känns det som om man åker runt i en liten cirkel med siktet åt samma håll eller hur jag ska förklara det...


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Nocturne: Mja, jag blir inte åksjuk i spelet, men det känns inte lika följsam eller precist som kontrollerna känns i spel som CS eller COD etc.. Lite som om man skulle ha en lätt fylla.
Jag har lärt mig spela BC2 som det är nu dock, så det stör mig inte lika mycket som i början.

Spelet är väl inte färdigt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Egentligen ett klassiskt Battlefield problem (som de lyckats fixa lite mer än i tidigare BF spel). Problemet kan minskas genom att hitta de bättre servrarna (att köra randomserver är alltså inte rekommenderat) t ex Battlefield.no.

1
Skriv svar