Playzone polisanmält

Medlem

Tycker det är roligt när det dyker upp nya medlemmar som skriver sina första inlägg i en tråd om bedrägeri och försvarar bedragarna genom att säga "jag/någon jag känner har beställt från det stället samt fått det". Tycktes se någon eller några i förra tråden plus den här.

Angående saker som är för bra för att vara sanna så får man vara försiktig när det kostar surt ihoptjänade pengar. Klart man vill spara in lite slantar. Men det är ju också så - Snålheten bedrar oftast visheten.

Som nån skrev, man betalar gärna lite extra om man vet att man får bra support och snabb leverans. Därför beställer jag alltid från samma ställe.

Edit - Jag var inte tillräckligt uppmärksam visade det sig. Var bara efter ägarbytet som man inte fick sina prylar. Hade fått för mig att butiken var nystartad.

Trött? Ja.

Inaktiv

Ang. scam; Det fenomenet är mer vanligt inom andra marknader men det råder, av egen erfarenhet, praxis sen år tillbaka att den bästa lögnen är delvis sann. Dvs 1, att man av egen maskin sprider ryktet om att butiken/erbjudandet är legit. 2, att man bedriver selektiv scamming, vissa får produkten andra inte. 3, vid väl valt tillfälle blir det scam-royale.

Om allt är 100% scam från början får man inte mer än spontana intäkter från väldigt naiva individer. Om folk söker om frågan och hittar motsägande uppgifter är det långt mer troligt att dom nappar. Bara för att klargöra för de som tar att somliga fått prylarna levererade alldeles för naivt.
Är erbjudandet på snudden till för bra att vara sant, det finns uppgifter som tyder på scam (trots närvaro av det motsatta) och det är förskottsbetalning som gäller är man med fördel väldigt skeptisk.

Medlem

Nu är det roliga slut för dom, hemsidan funkar inte längre och enligt barometern har dom tagit fast 20 åringen nu i fredag.

Inaktiv

Vad händer med t.ex Supporten och garantin när det gäller sånt här? För vissa säger ju att dom har fått sitt Playstation 3?

Gen
Medlem

EDIT - Too late :/

Undra vad de kommer att hitta i butiken Antagligen bara tomma kartonger.

Bra att 19-åringen vart åtalad för narkotikabrott flera gånger. Tror inte vi vill veta vad han kommer att göra med miljonerna.

Gen
Medlem
Skrivet av showerguy:

Vad händer med t.ex Supporten och garantin när det gäller sånt här? För vissa säger ju att dom har fått sitt Playstation 3?

Antar att det fortfarande går att få garantisupport hos svenska generalagenten eller auktoriserade verkstäder som för mobiltelefoner?

Medlem

Enligt Barometern har butiksägaren gripits idag.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Moggulf:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av SWEBarb:

kan ni utala hela shaka zulus namn rofl.

JA HAHAHAHAHAHAHAHA HAN HAR INTE ETT SVENSKT NAMN AHHAHAHAHAHAHAHAHA VAD FÅNIGT AHJAHAHAHAAHAHAHHA ALLA BORDE HETA PER JOHANSSON HAHHAHHAHAHAHHAH FAN VAD ROLIGT ATT HAN INTE HETER SVENSKT NAMN AHHAHAHA

Häftig kille du. Du ska få bli min idol

Moggulf, försvarar du det halv rasistiska uttalande som SWEBarb gjorde eller missförstår jag varför du hoppar på bjosarn när han gör narr av det?

Vad du än säger så kan jag inte säg att jag blir överraskad längre, har blivit avtrubbad av teh internetz.

Ja det kan du ju fundera lite på. Trollar jag bara eller är jag seriös? Ett av livets stora mysterium.
Förklara föresten för mig vad det rasistiska är med att tycka att ett namn låter roligt?

Medlem
Skrivet av Moggulf:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Moggulf:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av SWEBarb:

kan ni utala hela shaka zulus namn rofl.

JA HAHAHAHAHAHAHAHA HAN HAR INTE ETT SVENSKT NAMN AHHAHAHAHAHAHAHAHA VAD FÅNIGT AHJAHAHAHAAHAHAHHA ALLA BORDE HETA PER JOHANSSON HAHHAHHAHAHAHHAH FAN VAD ROLIGT ATT HAN INTE HETER SVENSKT NAMN AHHAHAHA

Häftig kille du. Du ska få bli min idol

Moggulf, försvarar du det halv rasistiska uttalande som SWEBarb gjorde eller missförstår jag varför du hoppar på bjosarn när han gör narr av det?

Vad du än säger så kan jag inte säg att jag blir överraskad längre, har blivit avtrubbad av teh internetz.

Ja det kan du ju fundera lite på. Trollar jag bara eller är jag seriös? Ett av livets stora mysterium.
Förklara föresten för mig vad det rasistiska är med att tycka att ett namn låter roligt?

Det är inget rasistiskt med det, bara att anmälla bjosarn för alla hans trolliga och oseriösa inlägg så kanske det får ett slut någon dag.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Jag bor i Kalmar och flintisen som jobbade där var jävligt spydig, hatade han alltså, gött att han ska få fängelse eller nåt

Get your facts right. Du är inte speciellt smart om du tycker en oskyldig ska få fängelse för han tycks spydig.

Stället är sålt och det är nya ägare som har dragit igång det här.

Den tidigare ägaren skötte iaf en butik som fungerade bra under många år.

Du upplevs själv inte som den mest trevliga människa med ditt inlägg. Tänk på det nästa gång innan du spyr galla över någon.

Medlem

Som jag sa, en bluff. Varför går folk på sånt här när man går ut och varnar?? :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Som jag sa, en bluff. Varför går folk på sånt här när man går ut och varnar?? :\

Även om vi är många som håller oss ajour med vad som händer gällande sådant här så tillhör vi bara en bråkdel av alla "kunder". Långt ifrån alla som lusläser alla forum/websidor. Den stora massan varnades när det väl kom i kvällspressen/lokaltidningar etc. Och det tog ju ett tag. Fram tills dess levde de nya ägarna på playzone's gamla rykte som var rätt bra. Även att priserna var väldigt billiga så är det inte så många som vet vad inköpspriserna ligger på dessa produkter. Folk trodde väl rent utav att de såldes för inköpspriser för vinning i marknadsföring.

Kanske lite lättare att förstå nu?

Medlem

Vem betalar förskott?????

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Lerner:

Jag bor i Kalmar och flintisen som jobbade där var jävligt spydig, hatade han alltså, gött att han ska få fängelse eller nåt

Get your facts right. Du är inte speciellt smart om du tycker en oskyldig ska få fängelse för han tycks spydig.

Stället är sålt och det är nya ägare som har dragit igång det här.

Den tidigare ägaren skötte iaf en butik som fungerade bra under många år.

Du upplevs själv inte som den mest trevliga människa med ditt inlägg. Tänk på det nästa gång innan du spyr galla över någon.

Alla jag känner (o ja bor i kalmar) tycker han e så otrevlig så dom inte vill handla där... så det var därför jag kände att de va gött när ja trodde de va han som gjort de .

Inaktiv

Det här är helt sjukt, förstå vad besviken hans son måste vara. Kan inte vara kul att vara helt inne på att få ett playstation 3 sen så försöker dom blåsa kunderna. Man kan inte bli mer än arg.


signatur

Lock and load.. And Dodgethis is coming.

Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Lerner:

Jag bor i Kalmar och flintisen som jobbade där var jävligt spydig, hatade han alltså, gött att han ska få fängelse eller nåt

Get your facts right. Du är inte speciellt smart om du tycker en oskyldig ska få fängelse för han tycks spydig.

Stället är sålt och det är nya ägare som har dragit igång det här.

Den tidigare ägaren skötte iaf en butik som fungerade bra under många år.

Du upplevs själv inte som den mest trevliga människa med ditt inlägg. Tänk på det nästa gång innan du spyr galla över någon.

Alla jag känner (o ja bor i kalmar) tycker han e så otrevlig så dom inte vill handla där... så det var därför jag kände att de va gött när ja trodde de va han som gjort de .

Bor också i Kalmar, och jag vet att han upplevs lite annorlunda. Dock så skötte han sin butik bra, och ändåså tråkigt för honom och alla kunder att butiken kommer endast bli ihågkommen som ett bedrägeri försök.

Medlem

Ärsch.. jag tycker dem får skylla sig själva som har gått på detta.
Jag tänkte köpa av dem, men jag kollade först vad dem hade för betalningssätt och försökte ringa dem. Inget svar då sket jag i dem.

123
Skriv svar