Iphone-giftet

Skägg.
10 Chambers
Iphone-giftet

För några månader sedan var det bara Steve Jobs-älskande @John som flängde runt med en Iphone på kontoret. Men sen hände något, numera är hela FZ-redaktionen med en liten blänkande lur från Apple. @Tompa hade i och för sig småfuskat med en Ipod Touch men sedan vi börjat flörta med App Store arbetade sig suget allt starkare. @xplejjn inköp följde Tompa, därefter jag och trots att Jocke så sent i fredags sa att han inte skulle ha en var det svårt att inte se lite färsk pryllycka hos honom idag. Det kan inte finnas någon annan förklaring än förgiftning.

#blogg


signatur
Flakmonkey
Iphone-giftet

Har lite samma sak på mitt jobb, men där är det lite lustigt uppdelat mellan icketekniker (säljare, etc) och tekniker. De förstnämnda är de som köper en iphone medan det bland de sistnämnda blir allt mer poppis med Android-mobiler... vet inte om man kan eller ska dra några större slutsatser av det, men det är lite intressant ändå ^^

Antikvitet

Simon: Fördomar handlar det om. Fördomar om att Iphone är en begränsad, sluten, bla bla bla, plattform. De flesta som lägger vantarna på en Iphone älskar den direkt, oavsett om de är tekniker eller ej. Det är renheten som är tilltalande.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers

John, du behöver all renhet du kan få.


signatur
Flakmonkey

Till viss del är det säkerligen så, men iphone som plattform är väl ändå mer sluten än Android? Tycker dock att "fördomarna" gör sitt åt andra hållet också. Visst är Apple-fanatismen rätt överdriven, men jag har sällan träffat människor som har svårare att erkänna brister i "sin" produkt än de som äger Apple-produkter. Vissa hävdar ju tillochmed att de här vita lurarna man får med är av högsta kvalitet.

Sen så vet nog de flesta som köper en annan mobil hur lättanvänd och smidig Iphone är. Alla har väl testat en nu och många av de som nu köper en Android-lur på jobbet har haft en tidigare. En del kan nog ha att göra med att de helt enkel tröttnat på den och de vill testa något nytt snarare än att de tycker att Iphone är dålig... men vad vet jag

Personligen så skulle jag ivf förmodligen köpa en Iphone om jag använde en mac på jobbet och hemma - det är ju trots allt då den trivs bäst. Men eftersom jag inte har det så faller valet nu istället på HTC Desire ^^

Medlem

Blir ingen ifån för mig, överhypad skit, det är inte en telefon utan en handdator.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

jag är en stark följeslagare av nokia N900, finns ingen bättre lur! Kudos till iPhone som lyckats marknadsföra sig så väl trots att inget mer än estetiken är fin, men när de börjar hoppa på HTC för patentintrång... Småsinta djävlar, kom på nå nytt o behåll kundgruppen på det sättet istället för att förlama hela mobilmarknaden.............

Skribent

Efter tusentals olika modeller har jag äntligen hittat en mobil som passar mig perfekt: Nokia 1661. Den har stöd för sms och vanliga samtal. Allt man behöver egentligen och den kostar inte skjortan om man blir förbannad och kastar den i väggen eller super bort den.

Medlem

Haft min iphone ett bra tag. utan jailbreak. kan inte vara mer nöjd. Sen finns det ett lustigt stort hat mot apple, och alla dessa fördomar finns där. Ta bara att mac skulle kosta mycket mer än en pc. vilket kanske stämde för ett antal år sen med idag kan du hitta en. har ingen avsikt att diskutera detta för diskutera detta på en nätet hamnar det direkt under internet-Retard lagen. diskussionen leder ingen vart.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bastard:

Efter tusentals olika modeller har jag äntligen hittat en mobil som passar mig perfekt: Nokia 1661. Den har stöd för sms och vanliga samtal. Allt man behöver egentligen och den kostar inte skjortan om man blir förbannad och kastar den i väggen eller super bort den.

Du låter som min vän Steve som har en tradition att råka tappa luren i sjön varje midsommar


signatur
Medlem

Hade jag köpt en iphone så hade den första kommentaren från vänner och bekanta antagligen varit
"Så du har också köpt en..."
Hur kul är det egentligen?
Sneglar nog mer mot HTC EVO 4G, när den nu kommer, få se om min X1 får gå i pension då...
Dessutom, ett kickstand, hur fräckt är inte det, inget mer letande efter telefonen på nattduksbordet på morgonen :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

"Så du har också köpt en..."
Hur kul är det egentligen?

intressant tanke gång det där.

Medlem
Skrivet av TruB:

Sen finns det ett lustigt stort hat mot apple, och alla dessa fördomar finns där.

Kanske kan bero på Apples, och många av deras kunders, till synes enorma behov av att hela tiden hävda sin produkts överlägsenhet gentemot andra.

Medlem

som xbox vs ps3
pc vs konsoll
pc vs mac
android vs iphone

många läger. samma saga.

Om jag skulle köpa en Iphone skulle jag antagligen sitta och leka med den hela dagarna. Därför har jag ingen Iphone.

Medlem

Det finns folk som slår sig för bröstet, skrattar belåtet och berättar så fort tillfälle ges att de minsann inte tänker köpa någon IPhone. Det är någon omvänd fanboy-ism som råder mot Apple.

Det kan vara så att Android-telefoner är bättre-- jag har inte testat på någon, men det kan mycket väl stämma. Men att IPhone skulle vara någon överhypad skittelefon stämmer absolut inte. Är "fett med fiber"-nöjd med min.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag är en patriot, jag tänker minsann inte falla offer för Apple och deras sektfanatiker Blir en HTC Desire eller en Nokia N900 för min del. I will never surrender!

Medlem

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Hahaha, klockrent

Medlem
Skrivet av bastard:

Efter tusentals olika modeller har jag äntligen hittat en mobil som passar mig perfekt: Nokia 1661. Den har stöd för sms och vanliga samtal. Allt man behöver egentligen och den kostar inte skjortan om man blir förbannad och kastar den i väggen eller super bort den.

Jag är alltså inte ensam, har själv två 1661 (en är köpt utomlands och har inte svensk T9 därav dubbletten). Jag har haft två finare mobiler, båda har på något skumt sätt gått sönder av kondens. När jag istället köper en mobil för 3-400 kronor håller den i flera år. Helt underbart!

Medlem

Man ska inte använda sin telefon som drinkpinne

Inaktiv

Införskaffade en Android lur, (HTC Hero) för en vecka sen och jag är sjukt imponerad av gränssnittet och alla applikationer som finns att ladda hem gratis.


signatur

dare to be bold

1
Skriv svar