InläggEtt

Medlem
InläggEtt

Tyckte det var en fyndig start på min första blogg någonsin! Jepp, sant. saaaant.
Dessutom passar rubriken i påsktider också... inlÄGGett om man så vill! Fan va smart.

Nåja... jag ska väl säga nåt som har med mig själv att göra. Kan ju lika gärna börja med att säga att jag är mer eller mindre påtvingad av en yngre och mycket starkare lillebror. Han är typ storhövdingens son här i lalala-land, eller åtminstånde kusin till en tjej hövdingen gillade.

Han e viktig på nåt vis och han tyckte med bestämdhet att jag skulle visa er glada tv-spelsdårar lite av mina fantastiska bilder. Därmed sagt är jag en helt otroligt bra fotograf och ni bör titta in på min hemsida: www.manuelek.se

Det finns säkert en massa knep för att få folk att läsa det här.. men jag tänker vara en gammal motsträvig gubbjävel (fyller snart 30) så ni som inte hittar hit får helt enkelt missa skiten. Därmed har jag också satt ribban på det här jag krafsar...

Nåväl.. det är ju inte självutnämnd kung över ordbajseri jag ska va utan visa mina bilder.
Så här kommer några alster från våren i Malmö. ENJOY

här kommer ytterligare några gula blommor.. jag gissar på att det blir hetaste färgen i vår!

#blogg

Medlem
InläggEtt

Välkommen! Riktigt schyssta bilder du tagit, ibland önskar man att man hade kunskapen, träningen och utrustningen för att ta liknande bilder... men sen kommer man på att man är lat

Medlem

Hej.

Tack för dina varma ord. Jag insåg (efter påtryckningar av min sambo) att min dryghet spillde över en aning igår då jag skrev första inlägget. Tacksamt av dig, och storhjärtat, att inte kommentera detta utan bara säga snälla saker

I vilket fall käre Dvorak... som taget ur ett tv-spel... så handlar det väl mycket om intresse och inte så mycket om lathet, även om den kan spela roll ibland. Har man ett tillräckligt stort intresse för något så tar man sig tid, både att lära sig och sen att utöva det. Hade du nu varit så lat som du påstår hade du väl inte orkat svara på mitt inlägg heller så ta en funderare på om du inte faktiskt både kan och vill fotografera! Sen när du tagit ett beslut kanske du köper en kamera och så börjar den långa härliga framtiden med fotografering! Lycka till vad du än väljer.

Medlem

Hehe, jag tog din 'dryghet' mer som ett skämt. Sen hjälper det ju inte att vara dryg tillbaka

Fast min kommentar var mer tänkt som ett (dåligt) skämt då du har helt rätt, tar man sig tid och testar så kan man nå det. T ex gjorde jag det förra året med longboard och nu är jag helt fast (jag kan inte hålla mig tills de sopar bort gruset).

Men vet inte om foto helt är min grej, har provat använda systemkamera och det är väl kul att få lite fina bilder men inte varit så mycket mer än så. Så jag tror jag håller mig till den mer lätta kamera-användningen med min nya Panasonic TZ7 (HD video kommer bli kul att använda i kombination med longboard i sommar). Men jag kommer nog definitivt sakna den manuella fokusen som finns på större kameror.

Medlem

Helt rätt! Drygheten var tänkt som ett skämt från min sida. Fast kanske lite fel taktik att öppna med det
Nåja. Det är historia. Nu finns ett nytt inlägg att göra sig rolig över!

Vad gäller fotograferandet så förstår jag dig helt och hållet. Det är en relativt dyr hobby att ha, jag har lagt mycket mycket pengar på prylar för att bygga upp den utrustningen jag har idag. Sen tjänar jag iofs pengar på mitt fotograferande, men så har det ju inte alltid varit. Till en början hade jag en ganska billig utrustning och var mer än nöjd med det. Begäret att köpa bättre (dyrare) utrustning kom efter en tid, då jag ansåg mig själv ha vuxit ur den utrustningen jag börjat med. Tyvärr är det väl så att med bättre (dyrare) utrustning så blir det faktiskt bättre resultat. Fotografering kommer självfallet från den som hanterar kameran och dyrare utrustning betyder inte alltid bättre bilder, men det är en prylsport och man får oundvikligen skarpare bilder med bättre teknisk kvalitet än med billiga prylar. Sen kan du ju se suddiga halvdassiga bilder som säljs för dyra pengar. Men så är det ju med konst, ibland är det mer konstigt än konst och det är alltid betraktaren som avgör det.

Filma du i HD med din kompaktare. Huvudsaken är att du får ut det du önskar i Malmö är det sopat sedan länge!
Ska så småningom lägga ut en bild på mitt sommar-åk.

Bilderna hade varit typ 100 gånger bättre med mer mig i dem.

Medlem

Läggdags för såna som dig!

Jodå, efter nyheterna är uppe så...

1
Skriv svar