Stormrise skippar Windows XP

Robot
Medlem
Stormrise skippar Windows XP

Dom kan väl fan vänta tills Windows 7 kommer ut i allafall, aldrig i livet att jag rör vista

Medlem

Äntligen! Tammefan på tiden att utvecklare börjar fatta att XP är passé. Nu slipper vi som kör Vista uthärda halvdana Dx9-portat-till-Dx10-spel. Finns mig veterligen inte ett enda spel som utvecklats för Dx10 i första hand (vilket är en av de stora anledningarna till varför Dx10 inte bjudit på så stora prestanda- och bildkvalitetsskillnader som var tänkt).

Medlem

jag säger samma sak bazooka VISTA is teh good stuff. Funkar alltid fin fint för mig. ^^ Så bring in DX 10 only spel.!

Inaktiv

Vilket idiotiskt företag, kvittar vad man själv tycker man borde väl gå efter statistik och då är ju majoriteten av operativsystem som används just nu windows xp. Nej de skjuter sig själva i foten enligt mig.

Medlem

Happ, skit i det då. Jag ser inga som helst fördelar med Vista, och alla spel jag benchat har fått ca 5-30 fps mer i XP. Därför är mitt val av os kristallklart. De pyttesmå knappt märkbara DX10-effekterna är inte värd den prestandaförlusten.

Sen kan jag ärligt talat inte se vad som är så speciellt med grafiken i detta spelet. Vadå DX10??

Medlem

förutom fördelen att "fokusera på direct x 10" så lär ju microsoft pungat en rätt schysst mängd slantar för vista exlusivitet.
Trist att man får skippa det här spelet då.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

DX10 har funnits ute i flera år nu, dags att det börjar utvecklas spel med det istället för det föråldrade DX9.

Vista är inte så farligt som folk tror heller.

Inaktiv

vem bryr sig om ett skit spel som det här.

Medlem

Då windows 7 kommer då jävlar!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

7.nu, xp och visszzt kan utgå.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Varför "får det sägas ovanligt" att utvecklare hyllar DX10? Alla utvecklare jag har läst uttala sig har sagt att DX10 är mycket smidigare att jobba med än DX9. Jag tror alla utvecklare gladeligen skulle satsa på DX10-only spel om de bara kunde.

Och som några påpekat, på en hyfsad dator är Vista idag en stabilare och snabbare plattform än XP.

Medlem

Hela spelet är designat runt control pad... känns inte som man kommer missa något speciellt. Det här med DX10-krav blir mest en parentes.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Happ, skit i det då. Jag ser inga som helst fördelar med Vista, och alla spel jag benchat har fått ca 5-30 fps mer i XP. Därför är mitt val av os kristallklart. De pyttesmå knappt märkbara DX10-effekterna är inte värd den prestandaförlusten.

Sen kan jag ärligt talat inte se vad som är så speciellt med grafiken i detta spelet. Vadå DX10??

Då måste din dator vara katastrofalt gammal.
Du verkar för övrigt ha rätt dålig koll...

Vista är nice, funkar hur bra som helst. Skönt att det kommer ett DX10 only spel. Ingen revolution men många bäckar små. Bort med DX9 det är gammalt och omodernt.
Bra att Windows 7 kommer såpass snart också. Bra sätt att trycka bort XP ytterligare ett steg i föråldringstrappan.

Medlem

Vilken tur att man inte tillhör den gnällande skaran och har en DirectX 11-redo burk.

Medlem

Jag håller med de flesta här ovanför om att det är bra, det jag dock inte förstår är hur de kan utveckla ett spel till tre plattformar varav endast en kör dx10 och säga att de gjort det endast för dx10?
Låter som MS lagt in lite pengar för att få det påståendet, visst görs de delvis separat men knappast så mycket att de kan säga så enligt mig.

Medlem

Kan se inlägg från företaget ca 6 månader efter spelet släpps som klagar på att pirat kopiering gjorde att spelet inte sålde... Inte faktum att det enbart är majoriteten av spelarna inte har Vista, och därmed inte enns kan köpa eller spela spelet.

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Inte faktum att det enbart är majoriteten av spelarna inte har Vista, och därmed inte enns kan köpa eller spela spelet.

Du får gärna länka lite marknadsundersökningar (inte flera år gamla) som visar på detta som du säger "faktum".

Medlem

Man borde utveckla spel till OpenGL istället... -.-

Medlem

Nice, blir att kolla in detta.

Inaktiv

Vad är det för idioter till utvecklare som ignorerar majoriteten av deras kunder

Medlem
Skrivet av dosman:

Vad är det för idioter till utvecklare som ignorerar majoriteten av deras kunder

Spelutvecklare som försöker föra utvecklingen framåt istället för att gå på samma linje som alla andra bakåtsträvare. Säga vad man vill om det som lovats om Dx10 (gällande nya flashiga features) men det är oerhört mycket bättre att arbeta med än Dx9 enligt alla utvecklare som använt sig av det vilket innebär färre dåliga spel eftersom utvecklarna kan koncentrera sig på det som betyder något (gameplay, för er som inte listat ut det).

Förstår hur du tänker. Det är knappast horder av folk som gått över till Vista och därför lär spelet inte sälja något vidare på PC.

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Vad är det för idioter till utvecklare som ignorerar majoriteten av deras kunder

Hur vet du vilka majoriteten av deras kunder är? Eller tog du det ur luften bara?

Medlem
Skrivet av Fisse:

Då måste din dator vara katastrofalt gammal.
Du verkar för övrigt ha rätt dålig koll...

Vista är nice, funkar hur bra som helst. Skönt att det kommer ett DX10 only spel. Ingen revolution men många bäckar små. Bort med DX9 det är gammalt och omodernt.
Bra att Windows 7 kommer såpass snart också. Bra sätt att trycka bort XP ytterligare ett steg i föråldringstrappan.

Haha, jasså det säger du

En Intel C2D 6600@3.2Ghz, ATI 4870 @790/1100, 4GB RAM är väl inte helt utdaterad än. Jag har faktiskt både XP och Vista installerat i dual-boot, bara för att kunna prova de få "DX10"-spelen som kommer. Använder det också för att bencha och jämföra skillnaderna mellan operativsystemen när jag klockar och dylikt. Än så länge har jag som sagt inte sett några fördelar alls med Vista prestanda-mässigt. Möjligtvis att jag kan utnyttja allt RAM, men det är inte direkt någon flaskhals i dagens spel, så det är inte något man lider av i XP.

Windows 7 har jag dock inte provat än, så det hoppas jag åstadkommer det Vista aldrig lyckades med.

I vilket fall så skiter jag fullständigt i vilket operativsystem jag kör så länge det är tillräckligt stabilt och presterar så bra som möjligt. XP är fortförande överlägset på den fronten i min värld. Kommer det något nytt som är bättre så byter man självklart upp sig.

Medlem
Skrivet av kars:

Varför "får det sägas ovanligt" att utvecklare hyllar DX10? Alla utvecklare jag har läst uttala sig har sagt att DX10 är mycket smidigare att jobba med än DX9. Jag tror alla utvecklare gladeligen skulle satsa på DX10-only spel om de bara kunde.

Och som några påpekat, på en hyfsad dator är Vista idag en stabilare och snabbare plattform än XP.

Helt fel, jag har en dator som är bättre än hyfsad och även kompisar med feta datorer får klart sämre fps på vista. Ta och googla lite benchmarks om du inte tror mig. Däremot finns det tester som visar att W7 har bättre prestanda än XP.

Om man sen väljer att köra Vista iaf är ju upp till var och en.

Och lika så är det upp till varje företag att välja om dom vill tjäna pengar på spelet eller på sponsring av Microsoft

Medlem

Rätt dumt att ignorera en stor kundkrets men, det såg ju ändå ut att vara något som hör hemma på konsol när det gäller interface osv.

Jag förstår inte riktigt det här med att anklaga folk att vara bakåtsträvare bara för att dom inte uppgraderar sitt OS. I mina ögon är inte grafiken så viktig. Och XP har funkat mycket bra, så jag ser ingen anledning att uppgradera. Det är ju liksom inte någon funktion ur Vista som jag sitter och gråter över att jag inte har. Men samtidigt så måste man ju tillslut eftersom MS vill tjäna pengar.

Vi får väl se när det behövs, men för närvarande är spelkänslan viktigare än vad jag använder för OS.

Redaktör
Skrivet av kars:

Varför "får det sägas ovanligt" att utvecklare hyllar DX10? Alla utvecklare jag har läst uttala sig har sagt att DX10 är mycket smidigare att jobba med än DX9. Jag tror alla utvecklare gladeligen skulle satsa på DX10-only spel om de bara kunde.

Därför att det är ovanligt. Inför Vista-premiären lovsjöng en del utvecklare DX 10, det hör man avsevärt mer sällan i dagsläget.


signatur
Inaktiv
Skrivet av noxi:

Helt fel, jag har en dator som är bättre än hyfsad och även kompisar med feta datorer får klart sämre fps på vista. Ta och googla lite benchmarks om du inte tror mig. Däremot finns det tester som visar att W7 har bättre prestanda än XP.

Tittate på ett par nya benchmarks och de visar att i vissa spel är det ungefär samma prestanda, en del är Vista märkbart snabbare än XP och i en del är det tvärtom XP som är markant snabbare än Vista.

Så det stämmer inte längre att Vista alltid är långsammare än XP i spel. Idag med uppdaterade drivrutiner och spel som utvecklats och testats både på XP/Vista så är det inte längre så.

Dock så om man bara spelar ett spel så kan man titta på tester för det spelet och se vad som ger bäst prestanda.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Därför att det är ovanligt. Inför Vista-premiären lovsjöng en del utvecklare DX 10, det hör man avsevärt mer sällan i dagsläget.

Det är inget fel på DX10 utan överlag en bra uppdatering. Bara det att många lade till massor med DX10 effekter (kanske påhejade av MS) som drog ner prestanda och inte gjorde så enorm skillnad i spelets utseende.

Ta t.ex. Company of Heroes. Slog man på DX10 effecterna sjönk framerate med 50% men grafiken blev bara något snyggare (t.om. svårt att märka skillnad "live" om man inte zoomade in och kollade på gräset).

Medlem

Bara dom som förlorar på det så va tusan.. skjut er själva i foten om ni vill det

12
Skriv svar