Inaktiv
Albatron 8600 gt

Har väldiga problem med mitt nyinskaffade grafikkort!

Kopierar in de brev jag skickade åt webbhallen där jag köpte det!

De lyder:

"Hej!

Jag ska förklara detta så bra som möjligt..

Var och hämtade ut grafikkortet - satte in det - formaterade om datorn och sedan installerade jag diverse drivrutiner, till moderkortet så att den inte ska fungera som bara en miniräknare och drivrutinen jag fick med på skivan till grafikkortet!

Sedan börjar jag installera diverse spel såsom Counter-Strike, det jag spelar mest. Till min förvåning så klara den bara av 2st smokegranater och får sedan Frames Per Second-drop, vilket gör det ospelbart. En polare va över för att kolla så jag inte hade nån felinställning, så var det inte, vi har exakt samma kort och han klarar mer än de dubbla än vad mitt kort gör.

Har t.o.m med en annan kompis som har ett sämre kort med samma processor och för honom flyter det mycket bättre!
Jag undrar ifall det kan ha hänt någonting med kortet, fabriksfel eller någonting, för som det är nu får jag inte ut full prestanda med ens de sämsta inställningar!

Tack på förhand"

Det är ett Albatron GeForce 8600GT 512MB DDR2 - PCI-E / DVI / TV-Ut..

Är de Albatron som gör de ospelbart i smoke?

För er som inte orkade läsa texten, jag har jätte dålig FPS i smoke, har prövat vsync OFF/ON, nyaste drivrutinerna, omegadrivers, inte prövat några äldre dock för har inte hittat.

Någon som har tips på vad jag kan göra?

Tack

Medlem

Kollat så att ditt GFX går i rätt busshastighet?

Inaktiv

Kollat temperaturen på kortet?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

pröva dra hem de senaste drivrutinerna från nvidia. det är inte alltid de medföljande är up to date.. se även till att spelet har den senaste patchen, nya kort och gamla spel går inte alltid ihop så se till att uppdatera spelet också.. lycka till

1
Skriv svar