Medlem
Låg budget dator

Hej jag har fått en del förslag i ett tidigare ämne på låg budget datorer men jag har bestämt mig för denna men jag undrar om den kommer klara att spela tex WoW eller WAR (som jag ska testa) medans jag har ett annat program igång tex xfire/ ventrilo/ lyssnar på musik?

Jag tycker själv datorn verkar bra på tanke med priset och vet att allt inte är det bästa. Ni kan komma med bättre förslag om ni ser något men priset måste vara runt 3000 :- om det blir mer än 3500 :- kommer jag inte kunna köpa den före jul och det vill jag helst slippa.

Inaktiv

Ja den datorn har inga problem med World Of Warcraft iallafall. Enligt egen erfarenhet så drar Warhammer mer än vad man tror så det är nog gränsfall på grafikkortet. Men du kan nog spela på lägre inställningar.

Medlem

Ja jag vet att den klarar WoW men klarar den när man kör ett till program som är ganska stort sammtidigt?

Jag hoppas verkligen att WAR inte kommer dra mer än vad den datorn klarar av, annars kan jag ju inte spela Är det bara grafikkortet som är tveksamt så kan jag ju köpa ett nytt efter jul.
Kan man inte ha två grafikkort i samma burk? har för mig att jag läste det någonstans, för jag har ett GeForce4 MX 440 (jag vet att det är gammalt, det är delvis därför jag köper en ny dator) kommer jag att kunna spela på högre inställningar om jag har båda grafikkorten i?

Medlem
Skrivet av Tasir:

Ja jag vet att den klarar WoW men klarar den när man kör ett till program som är ganska stort sammtidigt?

Jag hoppas verkligen att WAR inte kommer dra mer än vad den datorn klarar av, annars kan jag ju inte spela Är det bara grafikkortet som är tveksamt så kan jag ju köpa ett nytt efter jul.
Kan man inte ha två grafikkort i samma burk? har för mig att jag läste det någonstans, för jag har ett GeForce4 MX 440 (jag vet att det är gammalt, det är delvis därför jag köper en ny dator) kommer jag att kunna spela på högre inställningar om jag har båda grafikkorten i?

Det kallas SLI(om man har Nvidia, annars Crossfire för ATI) och då måste du ha två likadana kort och dom måste vara SLI kompatibla(om jag inte minns fel) och det är inte GeForce4. GeForce 8500GT går att överklocka endel men tror inte du kommer göra det. Annars fungerar 8500GT med dom senaste spelen, inte högsta men det fungerar allt bra(jag kör dock överklockat)

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Tasir:

Ja jag vet att den klarar WoW men klarar den när man kör ett till program som är ganska stort sammtidigt?

Det kallas SLI(om man har Nvidia, annars Crossfire för ATI) och då måste du ha två likadana kort och dom måste vara SLI kompatibla(om jag inte minns fel) och det är inte GeForce4. GeForce 8500GT går att överklocka endel men tror inte du kommer göra det. Annars fungerar 8500GT med dom senaste spelen, inte högsta men det fungerar allt bra(jag kör dock överklockat)

Kan jag få svar på min första fråga om man kan spela tex WoW med ett annat program sammtidigt?

Ok då vet jag att jag inte kan köra min två grafikkort tillsammans, tack.

Medlem
Skrivet av Tasir:
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Tasir:

Ja jag vet att den klarar WoW men klarar den när man kör ett till program som är ganska stort sammtidigt?

Det kallas SLI(om man har Nvidia, annars Crossfire för ATI) och då måste du ha två likadana kort och dom måste vara SLI kompatibla(om jag inte minns fel) och det är inte GeForce4. GeForce 8500GT går att överklocka endel men tror inte du kommer göra det. Annars fungerar 8500GT med dom senaste spelen, inte högsta men det fungerar allt bra(jag kör dock överklockat)

Kan jag få svar på min första fråga om man kan spela tex WoW med ett annat program sammtidigt?

Ok då vet jag att jag inte kan köra min två grafikkort tillsammans, tack.

Ja, det kan man XD


signatur

B lup

Medlem

Bra för det kan man inte på min nuvarande dator. Det är riktigt irriterande när datorn slås av hela tiden när man ska lyssna på Linkin Park medans man lirar WoW

Medlem
Skrivet av Tasir:

Hej jag har fått en del förslag i ett tidigare ämne på låg budget datorer men jag har bestämt mig för denna men jag undrar om den kommer klara att spela tex WoW eller WAR (som jag ska testa) medans jag har ett annat program igång tex xfire/ ventrilo/ lyssnar på musik?

Jag tycker själv datorn verkar bra på tanke med priset och vet att allt inte är det bästa. Ni kan komma med bättre förslag om ni ser något men priset måste vara runt 3000 :- om det blir mer än 3500 :- kommer jag inte kunna köpa den före jul och det vill jag helst slippa.

omg, köpte dom där grejerna fast istället för 8500GT...X1950PRO 512mb UTAN hårddisk för 1000kr mer
Fast det var ju ett tag, price is changing

Men jag har dock ingen erfarenhet av just NVIDIA korten

men hur som helst så är det ett bra packet för bra pris:up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Tasir:

Hej jag har fått en del förslag i ett tidigare ämne på låg budget datorer men jag har bestämt mig för denna men jag undrar om den kommer klara att spela tex WoW eller WAR (som jag ska testa) medans jag har ett annat program igång tex xfire/ ventrilo/ lyssnar på musik?

Jag tycker själv datorn verkar bra på tanke med priset och vet att allt inte är det bästa. Ni kan komma med bättre förslag om ni ser något men priset måste vara runt 3000 :- om det blir mer än 3500 :- kommer jag inte kunna köpa den före jul och det vill jag helst slippa.

omg, köpte dom där grejerna fast istället för 8500GT...X1950PRO 512mb UTAN hårddisk för 1000kr mer
Fast det var ju ett tag, price is changing

Men jag har dock ingen erfarenhet av just NVIDIA korten

men hur som helst så är det ett bra packet för bra pris:up:

Ok jag tycker också den verkar bra + den har fått bra betyg också. den får duga för mig som inte har så mycket pengar.

Medlem

Hur låg ska den vara? 4-5cm?


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Hur låg ska den vara? 4-5cm?

Va? Nu fattar jag inte vad du menar? Har du hamnat rätt?

Medlem
Skrivet av Tasir:
Skrivet av cammo:

Hur låg ska den vara? 4-5cm?

Va? Nu fattar jag inte vad du menar? Har du hamnat rätt?

Troligtvis så tänker han på hur långt grafik kortet ska vara på längden.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ja ha men det har jag inte någon koll på med tanke på att det är en färdigt paket som jag tänker köpa, men det står säkert någonstans om man söker på chasset och orkar läsa det som jag inte gör just nu. Om det är mindre viktigt att veta just nu så skippar jag nog det för att jag har ganska mycket att tänka på nu när det är mycket i skolan.

Medlem

ISverigeskrivermanihopförannarsserdetkonstigtut. Lågbudgetdator.

Inaktiv

fy vad lågt...

Medlem

2 sa att datorn frös för dom när dom skulle dra igång spel om man läser lite. Rekommenderar inte MSI dåligt budget moderkort.

Medlem

Hade själv inte heller velat ha en dator som presterar på det sättet och det kan röra sig om 3 som har problem med spel. Personen längs ner citerar någon som man inte kan se.

Här finns ytterligare erfarenheter som folk delar med sig av gällande moderkortet (på engelska).
http://www.newegg.com/Product/ProductReview.aspx?Item=N82E168...

Kolla upp övriga delar i datornpaketet och se vad man säger om dem.

Att ljudkortet behöver drivrutiner från en hemsida låter som ett mindre problem. Att spelen kraschar skulle oroa mig. Kan väl bero på allt från kasst grafikkort, moderkort, processor till minne.

Medlem

Ja jag har läst alla kommentarer om datorn och fick reda på att grafikkortet var dåligt med jag tror det duger för mig.

Så vitt jag minns så sa aldrig någon vad för spel dom spelade när datorn frös, det kan ju vara ett som kräver mycket av datorn tex Crysis.

Jag tror att det här är den bästa datorn jag kan få för dom här pengarna.

Förlåt ostmjuk hamster visste inte om att man skrev ihop lågbudgetdatorn för det är ett ord som jag aldrig har använt före den här tråden.

1
Skriv svar