Grafikkort spekulation...

Medlem
Grafikkort spekulation...

Tror ni att det inom en snar framtid kommer komma ett grafikkort som man kommer att kunna spela crysis på i 1280/1024 16 aniso 4 aa allt very high och ha 60 fps hela tiden? Ett kort alltså inte sli?

Inaktiv

Ja antadligen. Det går väl alltid framåt?

Medlem

Ja men jag tänker på detta året. Det skall komma 9900 serien i juli och i september ska enligt rykten nya arkitekturen från nvidia komma. Tror ni ett sådant kort klarar crysis med dem inställningarna och 60 fps?

Inaktiv

Kanske nya HD4XXX serien pallar det.

Medlem

Ja men denna serien som finns nu från ati var ju en besvikelse. Den såg ju mycket bättre ut på papperet. Men om nya serien från ati som kommer klarar det i 60 fps med dem inställningarna så går jag över till ati. Dem har billigare kort och något bättre bildkvalitet har jag hört.

Inaktiv

Tycker verkliegn inte at deras HD38XX serien var en besvikelse. Både HD3850 och HD3870 persterar bra. Sen att man inte kan köra Crysis på Veru hihg med 60 FPS är ju en annan femma.

Medlem

Nästa generation måste man kunna köra crysis på högsta med ett kort och ha 60 fps annars är det skandal.

Inaktiv

Instämmer med Kibb. 38XX-serien var väl allt annat än en besvikelse. Billiga och snabba. Inga monster, men så kostade de som sagt inte mycket heller...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Ja men jag tänker på detta året. Det skall komma 9900 serien i juli och i september ska enligt rykten nya arkitekturen från nvidia komma. Tror ni ett sådant kort klarar crysis med dem inställningarna och 60 fps?

Vars finns info om 9900 serien?

Medlem
Skrivet av landahl:

Tror ni att det inom en snar framtid kommer komma ett grafikkort som man kommer att kunna spela crysis på i 1280/1024 16 aniso 4 aa allt very high och ha 60 fps hela tiden? Ett kort alltså inte sli?

Det finns redan lol...

Två 9800gx2 i quad SLI. Har du 10 lax plus 2+ lax för moderkortet så visst...

Veryhigh, 1680x1050 = 80 fps. I 1280x1024 med 4xAA får du lätt 60 fps.

Skrivet av robineng:

Vars finns info om 9900 serien?

Här: http://www.sweclockers.com/nyhet/7623-geforce_9900_planerad_t...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar