Bara för att

Medlem
Bara för att

Jag såg en intressant diskussion på något forum om huruvida <i>Just Cause 2</i> ska uttalas "kåås" eller "kahs", och insåg att det sistnämnda egentligen är mer passande, även om det förstås är fel.

Det här är nog det första spel jag spelat där jag lyckats lägga ner 26 timmar (and counting!) utan att komma någonstans i storyn. Det finns så mycket att göra utanför den att det är rent löjligt, och när man inte tar över byar eller snor flygplan och gör stunts, kan man alltid hitta mängder av påskägg (Lost-ön, en sprängbar val på en strand, en fejkad haj, en såpbubblepistol m m). När jag såg den enorma kartan var jag lite orolig för att spelet skulle kännas lika tomt som ettan, men nu när jag spelat i över ett dygn inser jag att min oro var obefogad - det finns massor att göra i vartenda litet hörn av den enorma kartan, och nästan allt är kul, originellt och snyggt. Avalanche har vänt spelserien från halvdan till fantastisk. Nu är det bara att hoppas på att den svåra trean blir minst lika bra - men först ska jag nog spela 26 timmar till!

#blogg

Medlem
Bara för att

Vart hittade du lost ön?
Nvm hittade en själv efter lite flygande. Riktigt coolt faktskt! Roligt med easter eggs.

Medlem

Japp, finns en enorm mängd. Har dock inte sett den mekaniska hajfenan i någon liten sjö än. Och det är häpnadsväckande hur snabbt man vänjer sig vid att sno helikoptrar i luften, hoppa mellan flygplan och så vidare.

1
Skriv svar