Medlem
Fattig mans burk

Tja vissa har obegränsad ekonomi och är tvugna att prioritera för att få ihop en duglig dator.
Jag har dock hittat en (tror jag) som är rätt bra.

Processor: AMD Phenom 9500 Quad

Intenminne: 4096 Mb (4x1 Gb) DDR2 667 MHz

Hårddisk: 500 Gb SATA, 7200rpm

Grafikkort: ATI X2600 PRO 512-1919 Mb minne

Nättagregat: 300 watt

Operativssystem: Windows wista home Premium
---------------------------------------
Allt detta för 7000:-

Kommer den att hålla de närmaste 2-3 åren. Jag planerar inte att köra på högsta grafikinställningar direkt. Men vill gäran köra spel som crysis och Word in Conflict på medium/high.

Kanske eventuellt byta ut grafikkort och nätaggregat om några år men processorna och ramminnet ligger väl som en bra grund?

Något att köpa?
Tacksam för svar!

Inaktiv

Jag skulle bytt processorn mot en AMD 6000+
Då skulle du spara tillräckligt mycket pengar att kanske ta ett 8800GT eller HD3870 istället. Det skulle du käna många FPS på i spel.

Medlem

Grafikkortet är väl jag mest skeptisk mot. Ett 8800 GT är väl isåfall bättre.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Snabbare ramminne? 800 MHz istället ? Borde väll inte va så stor skillnad i pris.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Bättre grafikkort säger ni. Men säg gärna vad jag ska minska på för att hålla min budget.

Men egentligen, är grafikkortet sååå dåligt?
Är datorn dåligt konfiguerad så att grafikkortet blir en flaskhals?

Jag räknar förstås med att byta det efter något år om jag köper det.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

indeed.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av Boomer:

Jo, det såg väl rätt bra ut men räcker det med 2 gig RAM, eller blir inte det lite lite?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Här har du den perfekt burken! 2 gig ram räcker för övrigt mycket bra.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av Boomer:

Jo, det såg väl rätt bra ut men räcker det med 2 gig RAM, eller blir inte det lite lite?

Nää, 2 gb räcker fint fint.:)


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Boomer:

Bortsett från att man ska vara bra lurad om man självmant lägger till Vista i sitt datorpaket.

Medlem

Min fråga var om huruvida den dator som jag tänkt att köpa var bra. Det är inte jag som har konfiguerat den och jag tycker att 6995:- är ett bra pris.

Så jag undrar om den är prisvärd eller om det finns något som borde förbättras.

Medlem

Du har ju fått tips på vad som är mer prisvärt. Räcker inte det? Men visst, vill du betala lika mycket eller rentav mer för en sämre setup så kör på det. Ingen som hindrar dig.

Medlem

Palla Intel. Setupen är super, kanske skulle slå till på ett 9800GT.

AMD 2X 6400+ är bra!

Tror du mig inte?
kolla här!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343594

ALLA som har kommenterat tycker den är super!
EX...

Så här säger Daniel Lindén:

Japp! Detta slog även mina förhoppningar. Den jobbar på som bara den och håller sig fortfarande tillgänglig för ett flertal olika jobb på samma gång. Dock tappar man lusten att sitta i närheten utav burken ganska snabbt då fläckten låter rätt så mycket! Blir till att köpa ny fläkt. Var tveksa om jag skulle sätta en 4 eller 5 just pga. fläckten men eftersom att det huvudsakliga är prestanda så sätter jag en 5:a.

EDIT: 9800GT*


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ibland känns det som att alla jag försöker hjälpa väljer det dyra och dåliga alternativet istället.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Palla Intel. Setupen är super, kanske skulle slå till på ett 8900GT.

AMD 2X 6400+ är bra!
http://www.komplett.se/img/p/400/343594.jpg

Tror du mig inte?
kolla här!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343594

ALLA som har kommenterat tycker den är super!
EX...

Så här säger Daniel Lindén:

Japp! Detta slog även mina förhoppningar. Den jobbar på som bara den och håller sig fortfarande tillgänglig för ett flertal olika jobb på samma gång. Dock tappar man lusten att sitta i närheten utav burken ganska snabbt då fläckten låter rätt så mycket! Blir till att köpa ny fläkt. Var tveksa om jag skulle sätta en 4 eller 5 just pga. fläckten men eftersom att det huvudsakliga är prestanda så sätter jag en 5:a.

Wohaa, när kommer 8900gt ut??


signatur

B lup

Inaktiv

inte dålig den heller!
Jobbigaste är väll att moderkortet är demo och antagligen tar slut snart. Det har itne heller drivrutiner ellet kablar eller sånt med...
Men det er billight å pra.
Har du chassi,cd-läsare å sånt sen innan eller?

1
Skriv svar