Hur lång kan en skrivarkabel vara?

Medlem
Hur lång kan en skrivarkabel vara?

Jag hjälper till att installera en skrivare och har köpt en 3m-USB-kabel. Installationen krånglar och det kommer upp felmeddelanden.

Det är en HP-skrivare av dyrare modell, ny. Jag ringer HP-support och dem lyckas inte hjälpa till. De säger då att 3m är för långt. Jag får frågor om priset på kabeln etc.
Enligt HP ska jag skaffa en USB som är max 1,8 för han har jobbat med detta i flera år.

Kan de stämma!? Inte är 3m för långt?!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

På jobbet kör vi både 5 och 10 meters kabel utan problem.


signatur
Medlem

Jag blir så förbannad. Han sa att jag skulle skaffa en 1,8 och om det inte fungerar så ringer jag igen på måndag. Det hade säkert inget att göra med att han ville gå hem!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Pratade en gång med en snubbe jag småkänner och har för mig att han nämnde längd på kablarna. Om det minnet stämmer så KAN det ha betydelse. Han är skrivarexpert "på riktigt".


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

I vanliga fall med usb kabel så är det ju cirka 5 meter som gäller... Kan tänka mig att det ligger ju inte över det (beroende på hur högkvalitativa skrivare du har)

MFC
Medlem

puh, trodde ni snackade parallellkabel LOL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar