Pricerunner varnar för spelbutik

Medlem

Affären öppnar den första april !!

Inaktiv

Hmm dom säljer age of conan till xbox 360 Xd


signatur

zomg noob yeah!

Medlem

Vore ju trevligt om det kunde komma en "äkta" prissänkning på konsolerna

Medlem

de kan ju inte ha ärliga priser, 360 priset är ju bara löjligt .. xbox 360 med 5 spel för 2000 kr? dom säljer varor för långt under grossistpriset .. vilket betyder att för varje vara dom får såld går dom back, sen är det inte direkt gratis att lägga ut annonser i både metro och aftonbladet.

de har även bytt ägare nyligen, och med tanke på den nya ägarens ålder (89a) lutar det åt bluff. en ny revisor har inte heller tillsatts.

jag skulle tro att de gör som kameraexperten, skickar varor till de första som beställt för att få ett förtroende.. sen slutar upp och försvinner.


signatur

It's time to kick ass and chew bubble gum and I'm all out of gum.

Medlem
Skrivet av rigge:

Affären öppnar den första april !!

Medlem

roliga e där här som jag saxat:
För dig som bor hyfsat nära Mediamarkts Kalmarvaruhus kan Playzones misstänkt låga Playstationpris ändå bli en succé. Tack vare elektronikkedjans prisgaranti kan du nu köpa en Playstation 3 för endast 2990 kronor i just Kalmar.

Mediamarkts personal får inte svara på hur många exemplar som finns kvar när vi ringer upp. Men svaret ”ganska många faktiskt” tyder ändå på att ni smålänningar och ölandsbor kan göra ett riktigt klipp ikväll.

Medlem

Man vet ju inte om man vågar lita på sånt här men de vore ju coolt!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Bra det uppmärksammas överallt men tyvärr faller en del människor bara lockpriser och tänker inte för en sekund vad det är för verksamhet och om det är ens rimligt med dom priser som är som lägst under grosist så börjar man ju undra.

Och det faktum att det verkar omöjligt att komma ikontakt med företaget ens..

Medlem
Skrivet av delli:

roliga e där här som jag saxat:
För dig som bor hyfsat nära Mediamarkts Kalmarvaruhus kan Playzones misstänkt låga Playstationpris ändå bli en succé. Tack vare elektronikkedjans prisgaranti kan du nu köpa en Playstation 3 för endast 2990 kronor i just Kalmar.

Mediamarkts personal får inte svara på hur många exemplar som finns kvar när vi ringer upp. Men svaret ?ganska många faktiskt? tyder ändå på att ni smålänningar och ölandsbor kan göra ett riktigt klipp ikväll.

Haha de där får du ju hålla tyst om för tusan :).
Har ett helt gäng som dragit till Media markt under dagen och fått köpa de för 2990kr!


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

cmd
Medlem

Nån som märkt att alla de som "köpt varor" i kommentarerna i denna tråd har splitternya fz.se konton?

Och gäller verkligens mediamakts prisgaranti nedsatta/kampanjer? för mig det inte gjorde det.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Inaktiv

Kan vara stöldgods också...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av cmd:

Nån som märkt att alla de som "köpt varor" i kommentarerna i denna tråd har splitternya fz.se konton?

Och gäller verkligens mediamakts prisgaranti nedsatta/kampanjer? för mig det inte gjorde det.

Vart en kille inne på Media Markt idag tydligen som köpte upp 10st Playstation 3 och gav 2990kr per st. Så jo de gäller tydligen kampanjerna också.
Lite roande att se hur en sådanhär sak kan påverka flera företag.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

Herregud vad alla blir rädda när det är lite lägre priser.

Säg det till kunderna som inte fått sina beställningar...

Medlem

Haha det är synd att man aldrig kommer på något sånt här L

Medlem
Skrivet av Nielsen:

...Detta gör mig lite suspekt i alla fall

Det är ju kul att det är du som blir suspekt och inte butiken...

Medlem

Vart är Robert Aschberg när man behöver honom?


signatur

// Peace

Medlem

Jag är sugen på en Xbox 360... Man kanske skulle ta och köra till Kalmar på fredag och gå in på Media Markt och prova på den där prisgarantin. Eller gäller det alla varuhus? Isåfall tar jag en tripp till växjö!

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:

Sen skulle det tydligen inte gå att köpa produkterna i erbjudandet i butiken heller, nej tyvärr så tror jag ni som beställt blir blåsta.

Så har ju visserligen alla internetbutiker det. Har vissa erbjudande i butik och vissa på nätet. Det här känns jävligt suspekt, men man vet ju aldrig. Det är ju just konsoler som är billiga. Tillbehör och spel är ju nästan dyrare än Spelbutiken.se t.ex


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Jag har nu fått hem min PS3:a som jag köpte från Playzone för 2995kr. Betalade med kreditkort, inge fuffens, dom är helt ärliga.

Medlem
Skrivet av cmd:

Nån som märkt att alla de som "köpt varor" i kommentarerna i denna tråd har splitternya fz.se konton?

Tänkte precis samma sak.

Medlem
Skrivet av MINO7AURO:

Jag har nu fått hem min PS3:a som jag köpte från Playzone för 2995kr. Betalade med kreditkort, inge fuffens, dom är helt ärliga.

Visa bild


signatur

Rawr

Medlem

Kikat lite på pricerunners forum och en kille skriver såhär:

"Nisse - mars 3rd, 2009 - 11:20
Vill bara uppmärksamma er på att oavsätt vad grabbarna säger så har deras revisor avgått och företaget kommer att tvångslikvideras inom 19 dagar."

http://forum.pricerunner.se/thread.jspa?threadID=28612&tstart...

Lite fortsatta diskussioner om det där sen, men han ska tydligen ha ringt bolagsverket. Värt att vara uppmärksam på!

Och som redan sagt, att vissa fått varor från stället behöver inte betyda något då de gott kan ha skickat/gett ut vissa för att bygga förtroende under tiden.

Skadar aldrig att vara aktsam vid onlineköp, särskilt vad gäller förhandsbetalningar - före jul tjänade ett gäng närmare 10miljoner och då var situationen typ som den här verkar vara. Två har åkt fast men ägaren verkar saknas.

Medlem
Skrivet av q0rra:

En kompis beställde en 360 därifrån för bara några dagar sen och vipps, 2 dagar senare hämtade han ut den på posten, så JA, jag tror att PlayZone har ärliga avsikter

Skrivet av Xifarian:

För göra en sak tydlig: Jag var med min bror idag i butiken, Köpte Ps3an med Simpsons till till det pris dom har satt, så ja, priset stämmer.

Kan ingen scanna och posta ett kvitto då, så det blir lite tyngd bakom kommentarerna?

Medlem

Haha, "Endast kortköp pga systemfel". Låter ju inte lite suspekt det. Vad för systemfel behövs för att inte kunna skriva ut en faktura? Slut på bläcket i skrivaren?

Det enda som talar mot att det skulle vara bluff är väl att de har fysiska butiker, men i övrigt skulle jag inte beställa härifrån efter kameraexperten-bluffen i julas.

Medlem
Skrivet av Xifarian:

För göra en sak tydlig: Jag var med min bror idag i butiken, Köpte Ps3an med Simpsons till till det pris dom har satt, så ja, priset stämmer.

Ja i butiken gör det säkert det. Men att man måste betala i förskott i internetbutiken utan möjlighet att få det på postförskott eller faktura (med hänvisning till ett "systemfel") gör att man blir ytterst misstänksam.

/ LordDaimos

Medlem

Snart blir det oj inga varor levererade p.g.a systemfel haha

Medlem

Shit vad tråkigt beställde en PS3 i måndags och inget händer. Omöjligt att få kontakt med butiken. Jaja det blir nog en polisanmälan imorgon.

12
Skriv svar