Min mikrofon funkar inte!

Medlem
Min mikrofon funkar inte!

Hejsan allihopa!

Jag har ett Creative Fatal1ty Gaming Headset och det funkar jättebra förutom mikrofonen som jag inte får igång. Jag har kollat i kontrollpanelen men där står bara min gamla mick, och där står det att den fungerar även fast den inte är inkopplad.
Men kan någon hjälpa mig att få igång mikrofonen till mitt headset så vore det jättebra och snällt

Mvh/Elias "Ellehbg"


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Var står din gamla mic? Jag menar mickar visas inte i kontroll panelen, tror det är ljudkortet du pratar om.

Medlem

Det står SigmaTel High Definition Audio CODEC
Jag har inget ljudkort


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Det står SigmaTel High Definition Audio CODEC
Jag har inget ljudkort

Om du inte har ett ljudkort så har du inget ljud, Du har alltså ett SigmaTel High Definition Audio

Medlem

Aha, okej men ett integrerat ett då, men den andra micken funkar, men inte den nya, du har väl ett Xphome, man ska väl inte skaffa några drivrutiner, det är väl bara att plugga i och starta micken på sladden


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Om du satt på micken på headsetet och kontakten i ljudkortet och ON på sladden så ska det fungera. Drivrutiner finns inte till headset.

Medlem

Jaa!
När jag tog ut micken, satte i den igen, drog ut och satte in kontakten satte på micken och skrek lite högre i den så fungerar den. Tack för den snabba hjälpen


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Gå till närmaste IT Tekniker, låt han fixa jobbet för en hundring.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Gå till närmaste IT Tekniker, låt han fixa jobbet för en hundring.

Nu löste sig ju problemet, lära sig själv är mycket billigare.

1
Skriv svar