Inaktiv
Nytt grafikkort

Har en dator med en AMD X2 4800 cpu och ett 7800GTX grafikkort.
Nu undrar jag hur stor skillnad det blir om man köper ett 8800GTS kort till dator och om cpu hänger med?

Inaktiv

CPU:n ska det inte bli problem med.
Köper du 8800GTS så tänk på att det SKA vara 512MB i det, annars är det en långsammare teknik du åker på.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Du kommer få stor skillnad!!!
Men tänk på det Unix skrev alltså att kortet ska vara den nyare versionen med 512mb ram för det är betydligt snabbare än dom äldre varianterna med 640mb och 320mb.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Har EXAKT Samma processor så sluta klaga. Den är det bästa som har hänt min dator. Går Huuur snabbt som helst without NO LAGS.
Så processorn kommer du kunna ha med en 8800, känner en kille som spelar med AMD 2X 4000+ och 8800GTS 512mb, funkar kanon.

Så snälla, va inte så kräsen med nå Intel Quad Super Cores 4X 6600..eller nått.

AMD 2X 4000+ Duger fint! Om inte, köp dig en 6400+! Nu när det är billigt. Fast som sagt tidigare, köp inte ny processor. Go for the 8800GT(S)!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Köpte ett Gigabyte 8800GTS 512 mb och det gjorde under med datorn. Kan köra Crysis på medel i 1280x1024.

Medlem
Skrivet av Ane:

Har köpte ett Gigabyte 8800GTS 512 mb och det gjorde under med datorn. Kan köra Crysis på medel i 1280x1024. har bara ett problem med Crysis är att det ibland crashar ut till skrivbordet. Har installerat alla patcherna till spelet. Kan det vara grafikkortsdrivrutinerna? Kör med de senaste drivrutinerna från Nvidia 169.21.

*OFF TOPIC*


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Ane:

Köpte ett Gigabyte 8800GTS 512 mb och det gjorde under med datorn. Kan köra Crysis på medel i 1280x1024.

uhm, antar att du får bra fps då annars är det knepigt

Medlem

Ane, med det kortet borde du kunna köra på high i den upplösningen eller veryhigh i 1024x768.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Har samma system som dig kanske man skall uppdatera sitt kort då. Fast om du bara kan köra på medel låter skumt hm. kör själv på medium med x2 4800+ och ett 7900GTX kort. dock får jag runt 25-30fps i crysis. Får hoppas att laxen har rätt, hade varit riktigt nice och köra det på high/very high.

Inaktiv

Ändrade grafikinställningarna och kan köra 1280 x 1024 med high och det flyter på bra.

Medlem
Skrivet av Ane:

Ändrade grafikinställningarna och kan köra 1280 x 1024 med high och det flyter på bra.

Oh vad bra! Då skall jag nog införskaffa mig ett sådant kort

Edit: btw hur tycker du skildnaden är mellan det gamla och det nya? stor prestandard förbättring ?

Inaktiv

Kan bara säga att det blev ett lyft att införskaffa ett 8800GTS kort till datorn. Crysis blev mycket snyggare och det flyter på med ca 25-35 fps. Det var ett bra köp.

Medlem

ah det är ju bra. Funderar nog på att skaffa mig ett Gt kort och klocka det i så fall. Eller så väntar jag tills nextgen grafikort kommer med Dirx 10.1 stöd. Aja tack för infon!

Inaktiv

Tror det är ordentligt värt om inte mer att köpa ett 8800gt 512 mb för 1450kr! kolla kompletts erbjudanden! myet bra må jag säga. Ska själv hämta 2st imorrn!

Medlem

ofasiken så bra deal. Får ta och kolla upp det ^^

1
Skriv svar