Medlem
NHL 09 patchat

Kommer vi nånsin få se detta "fantastiska" NHL på PC tro? Vad jag har läst så är nhl09 till Pc skräp jämfört med xbox360 och ps3's versioner.

Medlem

Väldigt många bra ändringar som jag längtat efter länge!!

Medlem

Det konstiga var för mig att det laggade oerhört ofta, vilket det har aldrig gort innan patchen


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Det konstiga var för mig att det laggade oerhört ofta, vilket det har aldrig gort innan patchen

Testa att dra ur nätuppkopplingen eller någe. Såg att någon fixat det så?

Medlem

Ser ingen Icing bugg fixad..

Inaktiv

Då kan man börja spela Nhl igen då, kanske slipper bli ifrån åkt 24/7.

Medlem

-Added assistance to prevent one-timer and shot attempts from leading to accidental hits and interference penalties.

Det tillsammans med de uppdaterade reglerna + att CPUn skadar oftare gör spelet sjukt mycket bättre imo. Sett alla Philadelphias matcher denna säsong o spelar en dynasty efter deras spelschema (jag spelar när dom spelar).


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av SebbeSkarp:

Kommer vi nånsin få se detta "fantastiska" NHL på PC tro? Vad jag har läst så är nhl09 till Pc skräp jämfört med xbox360 och ps3's versioner.

Precis vad det är också, samma gamla grafikmotor, samt bantat innehåll. Hockey spelar jag därav på konsol numera.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv

Finns det någon möjlighet att få ner denna patch till xbox360 utan att vara online?
Tex. ta ner den på sin PC och bränna den på skiva.

Medlem

Äntligen!!! Inte testat nya patchen med från loggen låter det helt underbart. Var inte spelbart online förut, för många glitchar och knäppa utvisningar framför mål och 99statsare!!

Medlem

Fantastiska ändringar på papperet, mindre bra i praktiken. Man åker alldeles för lätt för interference och detta

-Added assistance to prevent one-timer and shot attempts from leading to accidental hits and interference penalties.

har jag inte märkt av att det fungerar alls ännu. Tycker dessutom målvakterna gör minst lika många dumma räddningsförsök som tidigare.

Medlem

Tycker att ändringarna var bra. Interference är interference och ska dömas varje gång det är interference. Lite tråkigt om man åker för interference om man screenar lite utan o tackla bara, men det vet jag inget om.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Spelade en online match efter uppdateringen och satt i utvisnings båset halva matchen...
Han bara göra dom tacklingarna sen vart jag utvisad och vågade inte tackla mer.


signatur

Wai

ptr
Medlem

Haha mmm det är svårt att vänja om sig när man har gjort 9999999999999999999999999999 interference tacklingar och sen helt plötsligt får man inte göra.

Nice i alla fall att dom uppdaterat regelboken lite, nedsläpp i anfallszon för power play m.m. Nu är det bara skott i ribban och ut i publiken = nedsläpp i anfallszon kvar.

Och det där med icing-buggen? Jag har då inte märkt någon icing-bugg. Anser domaren att någon hade kunnat ta pucken på vägen så blir det inget icing. Sen kanske domaren är lite väl sugen på att tycka att någon kunde ha tagit den, men det är en annan femma

Inaktiv

Nya patchen e underbar!

Avstängd

Fixar denna patch så att man inte kan åka fram 2 spelare och sen passa precis innan mål o skjuta in den? För det är så sjukt tråkigt när folk gör det online

ptr
Medlem
Skrivet av KrejzY:

Fixar denna patch så att man inte kan åka fram 2 spelare och sen passa precis innan mål o skjuta in den? För det är så sjukt tråkigt när folk gör det online

Skaffa bättre försvar? Inte helt ovanligt direkt att 2st mot målvakten = mål i verkligheten.

Avstängd
Skrivet av ptr:
Skrivet av KrejzY:

Fixar denna patch så att man inte kan åka fram 2 spelare och sen passa precis innan mål o skjuta in den? För det är så sjukt tråkigt när folk gör det online

Skaffa bättre försvar? Inte helt ovanligt direkt att 2st mot målvakten = mål i verkligheten.

Jo jag vet att det oftast blir mål i verkligheten, men detta är otroligt tråkigt, det blir inga andra anfall än dessa online.
Sen så missar ju målvakten ALLA passningar vid stolpen, det är det jag vill att de fixar. Målvakten är så sjukt dålig, han "ramlar" så fort de passar förbi honom och sen blir det öppet mål.
De borde fixa så att han inte lägger sig ner, utan han ska iaf rädda nästan hälften tycker jag.
Bug abuse tycker jag det är.

ptr
Medlem
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av ptr:
Skrivet av KrejzY:

Fixar denna patch så att man inte kan åka fram 2 spelare och sen passa precis innan mål o skjuta in den? För det är så sjukt tråkigt när folk gör det online

Skaffa bättre försvar? Inte helt ovanligt direkt att 2st mot målvakten = mål i verkligheten.

Jo jag vet att det oftast blir mål i verkligheten, men detta är otroligt tråkigt, det blir inga andra anfall än dessa online.
Sen så missar ju målvakten ALLA passningar vid stolpen, det är det jag vill att de fixar. Målvakten är så sjukt dålig, han "ramlar" så fort de passar förbi honom och sen blir det öppet mål.
De borde fixa så att han inte lägger sig ner, utan han ska iaf rädda nästan hälften tycker jag.
Bug abuse tycker jag det är.

Inget jag lagt märket till och jag har spelat runt 500 matcher online. Det är ju väldigt ofta man kan blocka pass-direktskott chanserna.

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av KrejzY:

Fixar denna patch så att man inte kan åka fram 2 spelare och sen passa precis innan mål o skjuta in den? För det är så sjukt tråkigt när folk gör det online

Skaffa bättre försvar? Inte helt ovanligt direkt att 2st mot målvakten = mål i verkligheten.

Håller med.
Jag spelar dock oftast vs eller teamplay, och om något sånt händer där beror det i regel på dåligt försvar.

Medlem

väldigt låg räddningsprocent blir det.

När du i be a pro läget har tagit ut målvakten och spelar 6-5 och får en utvisning, då blir det tekning i din egen zon men målvakten är fortfarande uttagen..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

1
Skriv svar