Ipod Touch - Bra eller stolgångsöppning?

Medlem
Ipod Touch - Bra eller stolgångsöppning?

Ska inom en snar framtid ut och resa omkring på en ö till vänster om oss, så jag är mest intresserad av om wi-fi fungerar bra (och ja, jag vet att wi-fi inte är så utbrett än) men även på prylen i övrigt.

Är den något att ha? Fördelar vs. nackdelar?

Skulle även vilja veta om det går att göra webbsidor tillgängliga offline på den.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

wi-fi fungerar utmärkt på den, använder det dagligen, både på jobbet och hemma.

Du kan inte spara offlinesidor på den som standard, men om du jailbreakar den så finns det massor av andra programvaror man kan installera.

Har dock inte gjort det på min.


signatur
Medlem

Jepp Wi-fi surfande fungerar utmärkt, men den drar enormt mycket batteri då du surfar (iofs så brukar jag streama film/youtube, så det kanske är därför)
Men jag kan iaf rekomendera en billaddare till den om sådan finns att köpa förstås, annars kommer du får slut på batteri rätt fort.

+den är Sexig o tunn

+ Kanon att se film på trots den relativt lilla skärmen, klarar att spela upp film i 640x480 (fast den skalar då ner till native 480x320) i 30fps

+ Smidig att surfa på då den har touchscreen med tangentbord, så man slipper böka med joysticks o annat stuff.

-Den är sexig och tunn... och hal, skaffa ett fodral

- Du MÅSTE (om man inte jailbreakar vill säga) använda iTunes för att lägga in saker på den, det har inte dykt upp några alternativa program som klarar databaskrypteringen ännu till min vetskap.

- ljudet, dock är det lika kasst i alla ipods. (hade en iriver E10 innan och den sparkade arsle på allt vad ipod heter ljudmässigt)

Kan förbättras genom att lägga EQ på musiken i iTunes och skaffa ett par riktiga lurar. (Jag gillar Koss Porta Pro för dom har BAS, och dom är sköna för öronen +att dom är rätt så billiga nuförtiden).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tackar för tipsen, får se om det blir nån eller om jag köper nåt annat med wi-fi


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

1
Skriv svar