Grafikkort - full prestanda?

Medlem
Grafikkort - full prestanda?

Jag installerade ett nytt grafikkort för några dagar sen. Under installationen av drivrutinerna fick jag upp en ruta som meddelade att prestandan på kortet hade sänkts eftersom det inte fick tillräckligt med ström, och mycket riktigt, det fanns två strömingångar och jag hade bara satt en sladd i en dem. Efter att ha korrigerat detta installerade jag drivrutinerna igen, denna gång utan klagomål.

Jag har dock en gnagande oro att kortet fortfarande körs med lägre prestanda. Hur kan man se om kortet verkligen körs i full hastighet?

Medlem

Genom att köra en benchmark test med hjälp av programmet 3dmark06.

Ladda ner det och kör det och skriv sedan vad du får för poäng. Skriv också vad du har för övrig hårdvara.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

beroende på kort så finns det olika enkla saker att kolla. Med ATi kan man kolla det i programmet som medföljer, kommer ej ihåg med Nvidida men de har nog något liknande, annars finns det bra program på www.guru3d.com


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tack för tipsen! Jag har kollat nu och det ser ut att stämma.

1
Skriv svar