Robot
Qpad QH-1339

Vi har sagt det förr och vi säger det igen: hårdvara riktad till oss gamers fortsätter i strid ström välla ut ur hårdvarunissarnas fabriker. Frågan är bara vad gamers är villiga att betala. Är dyrare headset bättre än billigare? Vi har testat Qpad QH-1339.


Inaktiv
Lyxhörlurar under luppen

lite för saftigt pris kanske.

Medlem

Väldigt dyr, men hade jag haft pengar så hade jag kanske investerat i dessa.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Dessa ska jag köpa! kanske inte nu. men priset sjunker ju, Riktigt bra recension fz!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Wow 3 tusen för ett par lurar?

Tror att håller mig till mina Sennheiser HD555 och Zalman MIC1


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

ptr
Medlem

Det går inte att ta loss micen?

Medlem

någon som vet hur dessa står sig mot sennheiser lurarna , t.ex 600

Medlem

för 3000 får man ett par såååå mycket bättre hörlurar och en skitbra mic.

Medlem

Jisses, för det priset får man en iPod Touch eller ett Xbox 360 eller ett Wii. Måste vara grymt bra ljud i dom för det priset

Medlem

Så klart att bra grejer kostar. Men hade jag lagt ut dom pengarna så hade jag hellre lagt det på ett par seriösare lurar med förstärkare och en separat mic. Lite dyrare men såå mycket bättre. Alla så kallade "Gamer"-prylar är bara överprisat skräp.

Men är man ute efter något sånt här så har sweclockers en mycket bättre recension, och på två andra lite billigare varianter också dessutom.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6140&page=1

Medlem

Först var jag grymt sugen på dom, men när jag såg priset så nja om jag vinner på V75 då kanske hehe.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Nöjer mig med mina Fatal1ty Gaming Headset.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Fatal1ty Gaming Headset för mig! Bra ljud och hållt i flera år! 300kr! Underbart! Har aldrig lagt mycket pengar på headset!

3000kr då har du ju för fan 75% till en PS3a med Blu-ray och lite annat smått och gott! Bara idioter som köper detta! Om dom inte är rika OCH idioter.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Usch det där är ju bara fööööör dyrt.... Själv sitter man med en mikrofon från steelseries siberia öronpluggarna och ett par ipodsnäckor som är mycket mer bekvämt än gummipluppar i örongångarna.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Så klart att bra grejer kostar. Men hade jag lagt ut dom pengarna så hade jag hellre lagt det på ett par seriösare lurar med förstärkare och en separat mic. Lite dyrare men såå mycket bättre. Alla så kallade "Gamer"-prylar är bara överprisat skräp.

Wöörd.

Sennheiser HD650 + Apogee Duet = :heart:

Medlem
Skrivet av ptr:

Det går inte att ta loss micen?

Nej, men enligt uppgift så kan man lämna in dem till en tekniker om man skulle vilja göra detta. Om micen skulle gå sönder eller så.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av erge:

Wöörd.

Sennheiser HD650 + Apogee Duet = :heart:

Och om man ska ta tillvara potentialen i HD650 så måste man också lägga till en hörlursförstärkare modell dyr.

Det som är så jobbigt i de prisklasserna, inte bara lurarna får höga priser utan också kringutrustningen som gör att man faktiskt få ut det ljud man betalade så dyrt för när man köpte hörlurarna.

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Jisses, för det priset får man en iPod Touch eller ett Xbox 360 eller ett Wii. Måste vara grymt bra ljud i dom för det priset

Exakt

Avstängd

Naej, Siberia är så sjukt värd pengarna (500kr) och oslagbart ljud.
Dock är min trasig

Inaktiv
Skrivet av Nielsen:

Jisses, för det priset får man en iPod Touch eller ett Xbox 360 eller ett Wii. Måste vara grymt bra ljud i dom för det priset

Kan man verkligen skriva ett xbox och ett wii? Är det inte en konsol eller en "låda" om man väljer att t.ex. översätta ordet "box".

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Mr. Bravo:

Så klart att bra grejer kostar. Men hade jag lagt ut dom pengarna så hade jag hellre lagt det på ett par seriösare lurar med förstärkare och en separat mic. Lite dyrare men såå mycket bättre. Alla så kallade "Gamer"-prylar är bara överprisat skräp.

Wöörd.

Sennheiser HD650 + Apogee Duet = :heart:

Nono HD650 + Headroom Micro Headphone AMP = :heart:

Mina dj lurar HDJ-2000 ger också fruktansvärt bra ljud om man gillar lite mer tryck i bas och mellanregister. Behöver inte heller en förstärkare då de har mycket lägre impedans än t.ex HD650. Är dessutom lite billigare än HD650 och är väldigt "lättburna"

Skrivet av KrejzY:

Naej, Siberia är så sjukt värd pengarna (500kr) och oslagbart ljud.
Dock är min trasig

Där snackar vi om att överdriva något fruktansvärt. Oslagbart ljud? Antar att du aldrig haft ett par entusiastlurar över öronen ?

Medlem
Skrivet av Remus:

Bara idioter som köper detta! Om dom inte är rika OCH idioter.

Eller så har man smak för ljud helt enkelt. Är man en sådan som gärna lägger ut 50k+ på ett ljudsystem så är det inga problem att lägga ut 5k på ett par lurar +nödvändig kringutrustning, om man nu har behov av detta också. En förstärkare till ett par stora lurar ger samma underbara kick som en förstärkare till ett par stora högtalare.

Men ja, ni som trots allt är tondöva kan ju skatta er lyckliga, ekonomiskt sett

Medlem

jo skulle köpa andra om jag skulle betala 3000 kr

Medlem

hade hellre köpt Sennheiser för dom pengarna, iofs har jag ju inte testat icemat, men känns inte speciellt prisvärda.

Medlem
Skrivet av zitow:

Nöjer mig med mina Fatal1ty Gaming Headset.

Jo kör med ett sånt jag också grymt bra ljud i dom fast micen kunde va något bättre fast den duger.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Dom var iaf ganska snygga.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bra recension, men är nöjd med mina Sennheiser PC-350.


signatur

// Peace

Medlem

om det inte vore för att jag förbrukar ca 3 lurar per år så skulle jag kunna tänka mig köpa ett par

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Nielsen:

Jisses, för det priset får man en iPod Touch eller ett Xbox 360 eller ett Wii. Måste vara grymt bra ljud i dom för det priset

Kan man verkligen skriva ett xbox och ett wii? Är det inte en konsol eller en "låda" om man väljer att t.ex. översätta ordet "box".

eftersom xbox är ett "engelskt" ord så funkar både ett och en.

alledes för dyra.

Medlem

Om det är en eller ett avgörs inte av "xbox" utan av ordet efter. Så det kan alltså bli både "En xbox konsoll" och "Ett xbox spel"

12
Skriv svar