Pastamaskin köpt - i helgen ska det experimenteras!

Flakmonkey
Pastamaskin köpt - i helgen ska det experimenteras!

I torsdags var jag på ett kundgruppsmöte hos en leverantör där vi diskuterade deras produkt med en rad andra kunder för att komma fram till vad som är bra, dåligt, etc. Ska nu inte gå in mer på vad vi gjorde där utan hoppa till kvällen då vi slussades till Aptit Stockholm där grupper får laga en fyrarätters middag tillsammans med professionella kockar samtidigt som man får lära sig en massa allmänt om mat och drick. Tex så var Steffo Thörnqvist där och förklarade skillnaderna mellan olika årgångar av cognac och vi fick även pröva på en massa olika spritsorter och hur de ska avnjutas på bästa sätt. Hursomhelst så hamnade jag i en grupp som skulle laga den tredje rätten vilket var ravioli och fisk. Kombinationen låter kanske inte så god, men det var det faktiskt och den fick mig att idag göra något som jag tänkt göra länge nämligen att köpa en pastamaskin!

[ia=18786; large]

Har som sagt velat ha en sedan en tid tillbaka, men jag har haft för dålig koll för att våga köpa någon eftersom jag inte velat lägga överdrivet mycket pengar på någon utan anledning samtidigt som jag inte velat köpa en för dålig pga snålhet. Under kvällen fick jag emellertid ett tips från en av kockarna om att det inte behöver kosta så mycket om du ska använda den för privatbruk, att det fungerar med en som finns på IKEA. Tyvärr så hittade jag inte någon på IKEA (den har väl utgått antar jag) men jag hittade faktiskt en på Clas Ohlson av alla ställen och ja ni kan ju se hur den ser ut här ovan. Vad jag läst på nätet så ska den fylla mina behov mer än väl, men det vet jag ju inte riktigt förrän jag testat den och det ska jag göra i helgen då jag ska experimentera!

#blogg

Medlem
Pastamaskin köpt - nu ska det göras pasta!

100 gram mjöl per ägg-gula, aight?

Inaktiv

Tänk, jag läste pantmaskin. Ack vad besviken jag blev.


signatur

PSN - Addeproffs

Medlem

Kommer sluta i katastrof.

Flakmonkey

Katastrof vet jag väl inte om det kommer sluta i, men det kommer nog bli en jävla röra de första gångerna ^^ Gäller ju först och främst att få till degen ordentligt och det ska ju vara lite knepigt att få till rätt balans som jag förstått det... men men, trial and error

1
Skriv svar