Medlem
3dmark 06

Såg att det låg en gammal tråd om detta ämne.. men ja väljer att starta en ny.

Jag är rätt förundrad, har precis köpt ny dator..

3.2ghz AMD Athlon 64x2
4gb 800mhz ram
9800GX2 kort

Men ja får extremt? lågt i 3dMark 06

Nyss idag fick jag runt 6.500 vilket inte ens vart i närheten av det system ja sitter på.

Någon som har någon koll om vad det kan vara för fel? är det något fel ens? har nyaste Nvidia drivarna och nyaste bioset till moderkortet.

All hjälp välkommen

//Kerrai

Medlem

Har samma problem och nästan samma cpu. Det är inget fel på din dator, utan en ouppdaterad 3dmark version. Har bara testat trial, så kan inte säga om det är likadant på fullversionen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Ok de va ju bra antar jag

Tycker det är så skumt bara, för jag försökte köra NFS Pro Street med allt utom AA på max men det vägrade ens starta.. det laggade till vid start sen dog allting

Dåliga drivare möjligt?
dåligt bios?

ush.. avskyr när man köper nått sprillans nytt och dyrt och det blir en besvikelse för man vet inte om det är nått man glömt fixa

Medlem

Kolla alla drivers: chipset, grafik, ljud och var säker på att du låter varje spel uppdatera directx även fast du vet med dig att du redan har 9.0c osv. Hur dog allting, tillbaka till Windows eller rebootade maskinen?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Verkar som det gått i gång lite bättre nu.. kör Dungeons n Dragons Online i Ultra high utan lag what so ever.

Dock har jag en ny grej... den små hänger sig lite då och då.. intervallen är olika varje gång.

Hdisk? värme? dunno va de kan bero på dock.

Inaktiv
1
Skriv svar