THQ riskerar bankrutt?

Robot
Medlem
THQ riskerar bankrutt?

Sjuk förlust för spelvärlden om denna gigant skulle sjunka, vill ha fler Dawn of War och Company of Heroes juh!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Neej inte mitt dow men wh40k licensen kan nog köpas av nån annan eftersom den huvudsakligen ägs av gamesworkshop.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Så länge Supreme Commander 2 släpps är jag nöjd. Fast dom gick väl över till Square Enix eller något istället? Hmm, nåja.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Så länge Supreme Commander 2 släpps är jag nöjd.

Hehe, precis det jag tänkte ta och skriva. Spelar Supreme Commander som en tok än i dag.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Hoppas att de överlever för jag vill ha mer MX spel

Medlem

Company of heroes far juh inte forsvinna eller homeworld 3 heller

Inaktiv

Gillar THQ, skulle vara en mycket stor förlust imo.

Medlem

Dom måste fan släppa UFC spelet innan dom klappar igen i så fall

Inaktiv

Synd om de lägger ner, alltså inget mer Company of heroes

Medlem

Vill bara poängtera att det THQ är en distributör till spelutvecklaren Relic. Ifall konkurs närmar sig så kommer THQ vilja sälja loss delar från koncernen för att uppbringa kapital och betala av skulder. Där kan Relic ses som en familjejuvel.

Company of Heroes kommer inte försvinna. Dawn of War 2 kommer inte försvinna. Relic kommer förmodligen bara säljas vidare till någon annan byrå. Min förhoppning är Activision-Blizzard eller att Valve tar sig an RTS marknaden.

Relic kommer då förmodligen få en distributör som bryr sig om vad de gör med sina spel. Det här är bra.

Det finns dock en chans att varumärket Homeworld 3 försvinner från Relic då THQ äger det. Däremot kan jag inte se någon anledning till att någon annan utvecklare eller distributör förutom Relic skulle vilja äga den.

jaja.

Medlem

NEJ! Company of Heroes är ett av mina favoritspel! Vill se mer!!!1

Medlem

Bara för att THQ går i konkurs så betyder det inte att alla deras utvecklare gör det.
Jag tror att Relic och Volation, Inc har båda bra chanser att överleva. Relic är kända för bra RTS medans Volation, Inc ligger bakom både saint's row och red faction.
Finns säkert många som är intresserade av saint's row.

Medlem

NEIN!!!!!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det här börjar ju kännas rent av löjligt. Kommer något vettigt företag finnas kvar efter den här finanskrisen? THQ är ju en riktigt bra utgivare, synd om de går under.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

TH--Q? Nej, vafan... Vi behöver ju fler CoH spel!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

NEEEEEJ!!!! :S DONT DIE THQ!!! EA kanske kommer köpa allting om dom dör. TEH HORROR!

Medlem
Skrivet av Exitium:

NEEEEEJ!!!! :S DONT DIE THQ!!! EA kanske kommer köpa allting om dom dör. TEH HORROR!

Activision Blizzard är bra mycket värre imo, EA har skärpt sig rejält på senare tid.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Recept för att sänka ett bolag:

1. Vänta på en finanskris
2. Hävda att ett bolag kommer att gå i konkurs.
3. Investerare och aktieägare blir skraja och backar ur p.g.a. påståendet.
4. Bolaget får slut på pengar och går under!

Medlem

Nä. Dom har ju gjort några riktigt bra spel! De här gills inte...

Medlem

Ja verkligen jag älskar deras spel!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Tror 75% av mina spel i PC-hörnet av min bokhylla har "THQ" på sig.

Medlem

Ärsch...dom håller på att utveckla UFC spelet. Världens största mma orginisation. Dom har ruskigt med pengar...Om deras spel är i farozonen så fixar dom nog det...

Man ska inte tro på allt man läser...

Medlem

http://www.ufcundisputed.com

Kommer bli ruskigt bra, hoppas jag :)...Men då Dana och alla ufc fighters är med och visar lås osv så blir det säkert skitbra.

Dom besvarar ju frågor varje fredag, man får fråga i forumet så väljer dom ut 3 stycken varje fredag. Nu i fredas berättade dom att CAF (Create a Fighter) kommer bli SJUKT djup. Man kunde t.o.m göra blomkåls öron, på vänster,höger eller båda :)...

Kul detalj..

Medlem

Analytiker kan man inte lita på, var det inte de som sa att allt vara bra med ekonomin för bara ett par månader innan finanskrisen..?

Allt de säger kan man ta men en nypa salt.

Medlem

Nej! Jag som älskar THQ spel!

Medlem
Skrivet av haido:

Company of Heroes kommer inte försvinna. Dawn of War 2 kommer inte försvinna. Relic kommer förmodligen bara säljas vidare till någon annan byrå. Min förhoppning är Activision-Blizzard eller att Valve tar sig an RTS marknaden.

Nä fy fan.
Att Relic skulle få Activision som publisher är nog det sämsta som skulle kunna hända.
Det skulle innebära att vi fick shovelware company of heroes 3 gånger om året samt en warhammer 40k smack the tyranid waggle crap till wii.

Fyy fan

Inaktiv

shit jävla finnanskris!!! värre än global warming..:(


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem
Medlem
12
Skriv svar