Så går det när jorden träffas av en asteroid modell större

Flakmonkey
Så går det när jorden träffas av en asteroid modell större

Tyckte den här var både lite snygg och fascinerande... HD-versionen är att föredra...

#blogg

Medlem
Så går det när jorden träffas av en asteroid modell större

deprimerande ju haha


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Sicken jävla smäll....


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Från och med 2020 ska NASA kunna upptäcka föremål på väg mot jorden som är någon fara för oss. Det gäller väll bara att hoppas att de dröjer tillräckligt länge så vi hinner utveckla något medel mot dom.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Alla atombomber i världen kan ju inte stoppa den där meoeriten känns det som. Får helt enkelt hoppas det inte händer under våran generation iaf :P. Jävligt deprimerande video om än snygg.

Flakmonkey

ni menar alltså att vi inte kan skicka ett gäng oljedrillare till en asteroid och låta dem spränga den? Det hade ju jag räknat med... RUNAWAY!!!

Inaktiv

bara en tidsfråga innan det händer igen...

Skrämmande, men det kommer inte att hända under vår livstid...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Alla atombomber i världen kan ju inte stoppa den där meoeriten känns det som. Får helt enkelt hoppas det inte händer under våran generation iaf :P. Jävligt deprimerande video om än snygg.

Det är en jävla skillnad på en meteorit och en asteroid.


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Skrämmande, men det kommer inte att hända under vår livstid...

Det finns det ingen som helst garanti för. Dom kan dyka när som helst och det enda vi idagsläget kan göra att beräkna tidpunkten för nedslaget och vänta och titta på.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Det läskiga är att det mycket väl skulle kunna ske utan förvarning och så snabbt att ingen hinner reagera eller ge någon varning. Tankeväckande video... tänk på den när ni tittar upp mot stjärnorna på kvällen.

Medlem
Skrivet av psydonymous:
Skrivet av Fargo:

Alla atombomber i världen kan ju inte stoppa den där meoeriten känns det som. Får helt enkelt hoppas det inte händer under våran generation iaf :P. Jävligt deprimerande video om än snygg.

Det är en jävla skillnad på en meteorit och en asteroid.

Absolut. Jag skrev meteorit när jag menade asteroid.

Dags att placera kärnvapen-missiler på månen? I förebyggande syfte. ^^

Medlem

Om de skulle hända föredrar jag nog att det skedde utan förvarning. Att sitta vänta på en den oundvikliga undergången vore inget vidare skoj.

Medlem

den behöver inte vara så stor för att utrota oss heller.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

är det inte en jävel som flyger förbi 2012?
har läst någonstans om att den kommer att gå ganska nära...bara att hoppas att fånen som hittade den inte räknat fel...

Medlem

Finns ingen asteroid som passerar 2012 det är bara myt. En asteroid eller liknand ekommer inte bara dyka upp imorgon och utrota oss, vi har teknologi för att hitta sådana föremål , dock inte möjlighet att förhindra en eventuell träff.

Det farligaste hotet är dock Gamma Rays som kan utrota och på nån sekund utan förvarning.. tänker inte förklara vad en Gamma Ray är här för dne som inte vet, kolla upp det istället.

Sen finns ju "Solar Flares" som skulle kunna orsaka samma effekt som en gigantisk EMP bomb om vårt skydd runt atmosfären är tillräckligt sårbart.

Detta är faktiskt ganska troligt , det skulle slå ut all elektronik och i dagens samhälle kan ni ju fatta vad det skulle innebära , totalt kaos, troligen skulle samhälles strukturen rasa samman.

Medlem

Skyller min felstavning ovan på att klockan är 04:28

Medlem
Inaktiv
Medlem

Måste bara nämna sidan http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm

Där kan de som är intresserade läsa om hur meteoriter, gamma strålar som zauii89 nämnde och andra otrevligheter skulle kunna förstöra jorden.

Det är lättläst skrivit och rätt humoristiskt.

1
Skriv svar