Vilket grafikkort skulle ni välja?

Inaktiv
Vilket grafikkort skulle ni välja?

Ska till och inhandla mig en ny speldator och har lite funderingar när det kommer till grafikkortet.

Vilket av dess tre kort skulle ni välja och varför?

Gainward GeForce 8800 gt 512mb

Gainward GeForce 8800 gts 512mb

XFX GeForce 8800 gtx 768mb

Är det så att dyrare är bättre?

Inaktiv

Ja dyrare är ibland bättre. Men frågan är om dom är prisvärda jämfört med de billigare varianterna. Jag hade valt 8800 gt 512mb. Mycket bra kort för ganska låga pengar.

Medlem

Gainward GeForce 8800GT 512MB

Bra och inte så dyrt om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Gainward GeForce 8800GT 512MB

Bra och inte så dyrt om jag inte minns fel.

Varför inte GTS? bättre prestanda, kylning o mer klockningsvänligt


signatur

B lup

Inaktiv

Priset är ju givetvis högre, vilket kan vara en faktor.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

ok.....ja min plan är att köpa en gamerdator ifrån komplett så genom att lägga till 83:- så kan jag ta XFX GeForce 8800 gtx 768mb istället för Gainward GeForce 8800 gts 512mb som är med från början.

Medlem

Äh, köp ett 9800gtx i stället...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Skulle nog gå med 8800GTX om jag skulle kunnat. Det tråkiga med 9800GTX kortet är ju att det typ presterar lika bra som ett 8800GTS 512mb, men om priset nu blir relativt lågt på det nya kortet. Så kanske man skulle sattsa på det, men bara om det går under de äldre priserna enligt the Nils.

Medlem

Jag hade tagit 8800 GTS, för att det har den nya G92 proccessorn, det har inte GTX, det är också G92 som 9-serien bygger på.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skrivet av PaddanL:

Priset är ju givetvis högre, vilket kan vara en faktor.

Såg att GTS bara kostar 2100:- precis som GT gjorde för 1-2 mån sedan så för mig käns det väldigt billigt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av PaddanL:

Priset är ju givetvis högre, vilket kan vara en faktor.

Såg att GTS bara kostar 2100:- precis som GT gjorde för 1-2 mån sedan så för mig käns det väldigt billigt

Shit det är ju nästan gratis Kanske borde köpa nya dator??


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av cdhUSwe:

ok.....ja min plan är att köpa en gamerdator ifrån komplett så genom att lägga till 83:- så kan jag ta XFX GeForce 8800 gtx 768mb istället för Gainward GeForce 8800 gts 512mb som är med från början.

men asså 8800GTS e bättre xD


signatur

B lup

1
Skriv svar