Söndagkväll och gamingtomhet.

Medlem
Söndagkväll och gamingtomhet.

Hej, Internet!

Jaha, så var ännu en vecka till ända. Den inleddes storstilat dåligt, med en förfärlig förkylning som fortfarande inte har gett med sig helt. Just därför var jag hemma från jobbet måndag-onsdag. På onsdagen var jag tillräckligt pigg för att orka sitta vid 360:n och spela vad som skulle visa sig vara de sista timmarna av Mass Effect 2.

Jäklar i min lilla låda, vilken resa Mass Effect-serien har varit så här långt. Tvåan kanske inte riktigt bjöd på samma hissnande resa som dess föregångare gjorde, men det kan mycket väl bero på högre ställda förväntningar. Naturligtvis importerade jag min välvilliga rymdflata från första spelet, och - tro det eller ej - jag var trogen mot Liara T'soni trots hennes relativt neutrala inställning när man träffar henne (bortsett från den inledande kyssen, vill säga). Förhoppningsvis har jag igen det på något sätt, när jag spelar trean. Hur som helst, tvåan är färdigspelad - storyn och alla sidouppdrag är avklarade och alla planeter är utforskade.

Nu till det märkliga. Genidraget att kunna spela samma karaktär i samtliga Mass Effect-spel gör att man verkligen engagerar sig. När spelet var slut fanns det bara en märklig känsla av tomhet och en längtan efter mer, framför allt efter att se vad som ska hända i den sista och avslutande delen. De här känslorna blev så pass påtagliga att jag inte kunde förmå mig att spela någonting, alls, under resten av veckan.

Så nu sitter jag här, med en urdrucken whisky bredvid mig, och har inte använt en enda minut av helgen till att spela. Det är faktiskt mer sjukt än den här förkylningen jag dras med.

#blogg

Medlem
Söndagkväll och gamingtomhet.

Det är så tråkigt när man avslutat ett toppspel och sitter där och undrar: Jaha, vad ska jag göra nu då? Jag kommer aldrig att bli så här spelnöjd igen. Varför tog det slut? Som du skrev tomheten. Tur är det att man repar sig och hittar en ny godbit.

Medlem

Inget o skämmas över att du inte spelat något. Själv har jag kommit till hälften på ME2... Ta det inte fel, älskar ME serien, men har mina perioder då jag tröttnar på boxen, svackor helt enkelt! Inte rört lådan på 2 veckor... Kan dock också bero på att jag måste skicka in den då DVD läsaren är på väg in i ålderdomen...

Medlem

Det är skönt med folk som förstår, hehe. Men man studsar ju tillbaka igen, och det är lite upp och ned med intresset för boxen som sagt.

Planen är att jag ska spela klart Dragon Age över påsk. Kämpa!

KoP
Medlem
Citat:

När spelet var slut fanns det bara en märklig känsla av tomhet och en längtan efter mer

Jo den känslan känns bekant efter att man hade klarat av ME 2. Men jösses vilket spel och resa.

Äsch då, det kommer ju en trea. Håll ut!

Medlem

Känner igen den känslan. Jag är för övrigt också sjukt förskyld och gjorde slut på uncharted 2 idag. want moore!

Medlem

Men premiumcontent då?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar