Vem gör det "riktiga" Flashpoint 2?

Medlem
Vem gör det "riktiga" Flashpoint 2?

Bryr mig inte: för båda spelen lär nog bli bra och jag kommer definitivt spela båda!

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Bryr mig inte: för båda spelen lär nog bli bra och jag kommer definitivt spela båda!

Samma. Who cares vem som äger namn alternativt "själen". Båda blir säkert ypperliga spel på sitt sätt, och båda ska spelas.

Inaktiv

jag har sagt det förut och säger det igen.

Rainbow6 vs. Vegas
OFP vs. OFP2

Medlem

ArmA är den riktiga Flashpoint uppföljaren, OP2 är också planerad till konsoler vilket automatiskt innebär att spelet och kontroller kommer vara förenklade för att vara multi-platform. Codemasters är därmot kända att förenka spel mer o mer för att de ska bli mer "casual" och arcade. Se Colin McRae DIRT.

Medlem
Skrivet av Rolle:

ArmA är den riktiga Flashpoint uppföljaren, OP2 är också planerad till konsoler vilket automatiskt innebär att spelet och kontroller kommer vara förenklade för att vara multi-platform. Codemasters är därmot kända att förenka spel mer o mer för att de ska bli mer "casual" och arcade. Se Colin McRae DIRT.

Arma2 kommer också släppas till konsoler

Medlem

Arma 2 har ju ett riktigt spel snart klart medan codemasters bara har ett tech demo på gång

Btw skickat in till Fz men dem har inte postat det men Bohemia har släppt ett knippe nya bilder från Arma.

http://www.arma2.com/latest-images-captured-directly-from-the...

Och en ny faction update

http://www.arma2.com/chernarussian-defence-forces_en.html

Och Bohemias Vd har blivit intervjuvad om dem senaste händelserna http://www.rockpapershotgun.com/2009/02/27/bohemia-theres-onl...

Arma 2 ska också släppas till next gen consol, och det är antagligen Xbox 360 pga att dem släppte första ofp 1 till första xboxen för några år sen.

Medlem

OPF2 ser ju ut som ett skämt i min värld iaf, jämfört med ArmA 2. Bohemia har ju erfarenheten och har en bra vision av hur spelet skall bli. ArmA var en bra start, och med ArmA2 nu så verkar dom ha förbättrat nästan allt som folk inte var riktigt nöjda med i 1an.
Codemasters har aldrig gjort något liknande förr, använder en tveksam motor, plus att dom verkar sikta på en mycket bredare publik, vilket så klart resulterar i typiska mainstream- och fördummade design-val och funktioner. Då är det inte en soldat-simulator längre.

Men ja, man får väl se hur det blir i slutändan. Har dock inga som helst förhoppningar på OPF2 längre sen den senaste filmen.

Medlem

Lätt ArmA 2.

Medlem

Problemet med Bohemia / Arma slash OPF 1 är väl att deras spel är så jävla buggiga iaf i första releasen.

De kunde ju göra färdigt spelet innan de släpper det.

Medlem

Jag köper båda spelen definitivt.

Medlem

Som frunk påpekade, Rainbow six spelen var även dom kända för att vara realistiska soldat simulatorer. Sen kom nån idiot in och bestämde sig för att offra större delen av realismen för mer action.

Men sen är det ju så att det är fler som gillar action shooters än vad det finns folk som gillar realistiska soldat simulatorer. Så att Codemasters går dit pengarna finns kunde man ju förvänta sig. Jag är glad så länge ArmA håller sig kvar på samma spår.

Medlem
Skrivet av Mack:

Som frunk påpekade, Rainbow six spelen var även dom kända för att vara realistiska soldat simulatorer. Sen kom nån idiot in och bestämde sig för att offra större delen av realismen för mer action.

Men sen är det ju så att det är fler som gillar action shooters än vad det finns folk som gillar realistiska soldat simulatorer. Så att Codemasters går dit pengarna finns kunde man ju förvänta sig. Jag är glad så länge ArmA håller sig kvar på samma spår.

För oss som njuter mkt av realistiska spel och simulatorer äre spel från ÖST som gäller.

<3 <3 <3 IL2 + dess nya uppföljare som är på g

Medlem

Tror det är OFP jag testade en gång, man startade på nån kulle med sin trupp och för varje steg man tog så hoppade siktet runt på skärmen som en spastisk unge som inte fått sin ritalin, sen gick min trupp in i en buske så jag följde in i busken, och sen plötsligt blev man skjuten och dog, och sen tog jag bort spelet.

Medlem

Kunde inte bry mig mindre om just detta, det viktiga är hur det är att spela spelen, och vem som är vinnaren där har självklart inget att göra med namnet!

Medlem
Skrivet av Quicken:

Tror det är OFP jag testade en gång, man startade på nån kulle med sin trupp och för varje steg man tog så hoppade siktet runt på skärmen som en spastisk unge som inte fått sin ritalin, sen gick min trupp in i en buske så jag följde in i busken, och sen plötsligt blev man skjuten och dog, och sen tog jag bort spelet.

Prova att springa och sikta med en riktig bössa någon gång.
Det är en simulator, inget barnspel.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Quicken:

Tror det är OFP jag testade en gång, man startade på nån kulle med sin trupp och för varje steg man tog så hoppade siktet runt på skärmen som en spastisk unge som inte fått sin ritalin, sen gick min trupp in i en buske så jag följde in i busken, och sen plötsligt blev man skjuten och dog, och sen tog jag bort spelet.

Prova att springa och sikta med en riktig bössa någon gång.
Det är en simulator, inget barnspel.


signatur

Jäh!

Medlem

Så som jag ser det så är det riktiga Operation Flashpoint 2 det som heter så. Sen om det suger apa bara för att fel företag gjort det kan inte hjälpas.
Andra spel som anses vara en uppföljare ser jag mer som en nystart på något nytt, vilket inte alls ska ses som en dålig sak

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Så som jag ser det så är det riktiga Operation Flashpoint 2 det som heter så. Sen om det suger apa bara för att fel företag gjort det kan inte hjälpas.
Andra spel som anses vara en uppföljare ser jag mer som en nystart på något nytt, vilket inte alls ska ses som en dålig sak

Nu finns det inget spel som heter Operation Flashpoint 2, CMs spel heter Operation Flashpoint: Dragon Rising utan någon 2:a

Sen det här med vilket som är den riktiga uppföljaren så ligger det till så här, BIS äger rättigheterna till att göra uppföljare till Operation Flashpoint: Cold War Crisis alltså kan inte CM göra en officiell uppföljare till det.

Citat:

"In the license agreement, Bohemia Interactive expressly reserved the exclusive right to develop sequels to the original OFP game,"

Inaktiv

ArmA2 är BI´s "riktiga" uppföljare till opflashpoint. Arma1 gjordes av en liten grupp med liten budget och mycket återanvänt material från opflashpoint för att generera lite stålar medans en större grupp arbetat med ArmA2, som alltså har varit under utveckling sedan innan Arma1 påbörjades (ArmA2 kallades då för "Game2").

Medlem
Skrivet av Quicken:

Tror det är OFP jag testade en gång, man startade på nån kulle med sin trupp och för varje steg man tog så hoppade siktet runt på skärmen som en spastisk unge som inte fått sin ritalin, sen gick min trupp in i en buske så jag följde in i busken, och sen plötsligt blev man skjuten och dog, och sen tog jag bort spelet.

Skäms.

För övrigt är ArmA2 självklart uppföljaren till OFP (så säger vi att ArmA1 är OFP 1.5)

I väntan på ArmA2 kan man lira lite ArmA1 med A.C.E.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

hoppas på att ArmA2 inte släpps i samma skick som ettan var

Medlem

Jag tyckte ArmA 1 var så jävla kasst så jag håller mina tummar för att Operation Flashpoint 2 blir den "riktiga"

Inaktiv

Arma 1920x1080 16x aa/af allt maximum
http://www.youtube.com/watch?v=uKIUDR_y6Mg


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Så länge det ersätter Battlefield 2: Project Reality, så är jag nöjd.

Medlem

Återstår att se om Ubisofts uppföljare kan fånga atmosfären som orginalet hade. Arma1 var i bedrövligt skick när det släpptes, men av dömma av trailers och bilder så verkar Arma2 vara bättre (hoppas).
Men ännu så har ingen överträffat orginalet imo.:heart:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

OFP2 är bara uppföljare till namnen

jag jämnför med Resident evil serien och Resident evil filmerna
filmerna är ju bara resident evil till namnet

Arma är egentligen den riktiga uppföljaren
Arma 2 är uppföljare till arma som är den riktiga uppföljaren

jag kommer köpa båda spelen, då jag tror OFP2 kan vara kul, blir nog ett helt annat lir, Arma 2 kommer jag nog spendera mest tid med då jag föredrar mer realistiska spel

/edit ni som klagar på Arma, visst var det buggit, men testa det nu, finns massviss med modar som förbättrar spelet, ta Ace-modet tillexempel, fan det moddet har gjort Arma till bästa spelet någonsin, helt fantastiskt kul

nu kanske vissa tänker , men ett spel ska vara färdigt när det släpps, och inte låten fansen/spelarna göra klart det sista och jag håller med, men det är ju också lite det som e grejen med OFP och Arma
att det varit så modbart därför det hållit i längden

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Quicken:

Tror det är OFP jag testade en gång, man startade på nån kulle med sin trupp och för varje steg man tog så hoppade siktet runt på skärmen som en spastisk unge som inte fått sin ritalin, sen gick min trupp in i en buske så jag följde in i busken, och sen plötsligt blev man skjuten och dog, och sen tog jag bort spelet.

Prova att springa och sikta med en riktig bössa någon gång.
Det är en simulator, inget barnspel.

Så om man springer med ett riktigt vapen ser man ett hoppande kryss rakt framför sig?

Tycker alla simulatorer ska vara utan "sikte". Istället ska man sikta med järn eller optiska sikten som på riktigt. Vill också kunna konfigurera vapen man får med sig innan uppdragen. Dvs välja mellan diverse riktmedel, ammunitionstyper antal magasin mm. Så mycket realism som möjligt

OPF hade bra stämning, story och känsla men var buggig, stel samt svårkontrollerad. Det tog lite tid innan man upptäckte spelets potential också. Kommer ihåg att jag hatade det i början pga buggar och att man inte lyckades göra som det var planerad. Spelet är iaf för glorifierad av många då folk verkar ha glömt alla nackdelar. Standarden idag är iaf mycket högre så hoppas att nån av spelen lever upp till förväntningarna.

ArmA däremot var ett fiasko. Knappt spelbar och med noll känsla. Hoppas verkligen de jobbar på att få mer realism på alla rörelser för det och buggarna gjorde att spelet var bara irriterande.

Ser dock mer mot ArmA2 än mot OPF2 men så länge man inte testat nån av spelet så vet man inte hur de blir. Vill iaf ha en bra simulator med känsla inte ett action-fps till.

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Quicken:

Tror det är OFP jag testade en gång, man startade på nån kulle med sin trupp och för varje steg man tog så hoppade siktet runt på skärmen som en spastisk unge som inte fått sin ritalin, sen gick min trupp in i en buske så jag följde in i busken, och sen plötsligt blev man skjuten och dog, och sen tog jag bort spelet.

Prova att springa och sikta med en riktig bössa någon gång.
Det är en simulator, inget barnspel.

Så om man springer med ett riktigt vapen ser man ett hoppande kryss rakt framför sig?

Tycker alla simulatorer ska vara utan "sikte" ock man ska sikta som på riktigt med antingen järn eller optiska sikten som på riktigt.

om man kör med veteran difficulty så är det ju utan sikte.. man kör ju med vapnens ironsight istället

veteran svårighetsgrader tar ju bort massa finneser för dem som verkligen är hardcore.
tillexempel att namnen på soldaterna inte visas, så det är svårt att skilja på fiender och allierade

kanske borde installera om spelet och ta dig en titt?

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Quicken:

Tror det är OFP jag testade en gång, man startade på nån kulle med sin trupp och för varje steg man tog så hoppade siktet runt på skärmen som en spastisk unge som inte fått sin ritalin, sen gick min trupp in i en buske så jag följde in i busken, och sen plötsligt blev man skjuten och dog, och sen tog jag bort spelet.

Prova att springa och sikta med en riktig bössa någon gång.
Det är en simulator, inget barnspel.

Så om man springer med ett riktigt vapen ser man ett hoppande kryss rakt framför sig?

Tycker alla simulatorer ska vara utan "sikte" ock man ska sikta som på riktigt med antingen järn eller optiska sikten som på riktigt.

om man kör med veteran difficulty så är det ju utan sikte.. man kör ju med vapnens ironsight istället

veteran svårighetsgrader tar ju bort massa finneser för dem som verkligen är hardcore.
tillexempel att namnen på soldaterna inte visas, så det är svårt att skilja på fiender och allierade

kanske borde installera om spelet och ta dig en titt?

Hehe det var ett tag sedan man körde spelet. Där ser man iaf. Så ska det vara

12
Skriv svar