Medlem
Ny Dator

TjoTjo!!

jag ska försöka spara lite pengar till en ny dator.
men jag vet inte riktig var man kan köpa en bra sådan med bra pris.

Någon som har några tips?


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

Bygga själv är bäst.

komplett.se
datorbutiken


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

okej! tack för tipset


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

kolla runt på sweclockers.se så kommer du få dig en bra uppfattning om vad som är bra å inte osv. Nordichardware är också bra

Medlem

du har fått bra tips redan. prisjakt.nu med deras tillhörande forum får du inte heller glömma.

Inaktiv

Eller så ger du mig de pengarna du vill lägga på datorn så bygger jag en så tyst, kraftfull och bra micro-atxdator som det går för slantarna åt dig

Kliar så in i helvete i händerna efter ett nytt projekt! Har dock varken tid, utrymme eller slantar till att bygga något eget just nu


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

hehe ok

Jag tror faktist jag provar att bygga en själv

det går säkert gå åt helvete... men men...
får väl höra av mej till dej annars


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

Inte för litet chassi bara då går inte grafikkorten i


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

hehe nejdå

får skaffa som där fulltower eller vad det heter


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

Nej nej, det är Cooler Master Elite 340 eller Silverstine TJ08B som gäller. Små chassin med har garanterat plats för stora kort... Inga hårddiskburar i vägen


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

haha ok
nåja för väl skaffa ngt sånt då


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

Hehe sa så bara för att jag själv tröttnat på stora klumpiga burkar Skaffa dig ett midi-tower eller liknande så slipper du eventuella klurigheter med att få plats med allt. Dessutom är det inte alltid så skoj att ha micro-atx om man planerar att ha fler än en hårddisk.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

hehe ok
Men jag tror faktist jag bara ska ha en hårddisk... Jag behöver inte så mycket plats

Men jo... en fulltower var faktist ganska stor jag såg en i en affär


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

Skynda fynda till din dator! http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338156


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Oj! Ser inget pris
men det är ett bra grafikkort antar jag


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

inget att köpte just nu egntligen.
Anledningen till att du inte ser något pris är att det är slut och kommer inte komma in igen. Det var en demovara och kostade endas 2330kr eller nått sånt. Jag vet vem som köpte det å hade inte han gjort det, så hade antagligen jag

Inaktiv

Det har haft lite sjuka priser där på senaste... HD3870 för 1000 kr, 8600GT 512mb DDR3 300 kr, 8800Ultra 2300.. Sanslöst.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

mm han som köpte det hänger där en hel del, å han har hittat massor med fin fina grejjor för riktigt bra priser. Mitt moderkort är dock en demovara å jag hatar det lite msi's eget fel men de funkar inte helt som de ska. Men man ska ju få vanlig garanti på de endå, otur bara att min gått ut. Va inga drivrutiner me heller, så de va lite jobbigt.
Har lärt mig att hänga på fyndvaro delen ja me å har köpt 2st 320gb diskar för 310kr st

Medlem

ohfan!! 8600GT för 300 kr är väl extremt billigt ??


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Medlem

har sett en "pc i delar" på komplett... http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346269
Rekommenderar ni den?
jag läste om den och tkr att den uppfyller mina krav
men jag vet inte? vad tkr ni?


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Medlem

Den ser ganska bra ut, ganska onödigt med en quad dock.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

joo... finns väl inget spel som stöder quad än... =/


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Medlem

Det ser faktiskt väldigt bra ut, speciellt till det priset, har en liknande dator själv.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

kk


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

1
Skriv svar