Inaktiv
Vilken skärm?

Köpte mig en LG 20" TFT L204WT-SF WIDE På Webhallen för ca 2 månader sedan. När jag satt och skulle kolla några klipp på youtube så börjar plötsligt bilden bli väldigt vit. Och musen och andra saker som rör sig på skärmen börjar gå lite i slow motion. När skärmen är avstängd och om man då sätter igång den igen så ser man ränder på ca 2 cm mörka och vita.

Naturligtvis ska jag skicka in den till webhallen och förhoppningsvis på en ny.
Men denna gång tänkte jag att jag skulle ta en "bättre" skärm som kostar något mer.

Någon som kan tycka till lite om några av dessa skärmar?
Jag vill hålla mig till Wide 20" då jag tycker 22" blir för stort. Dessutom ska det finnas DVI på den då jag är trött på alla DVI till VGA konverterare.

Dessa har jag funderat runt.
Samsung 20" TFT 2032BW- Svart (2ms) Den är ju ganska snygg.. men jag är rädd att den är för blank och kommer då reflektera ljus bakom mig eller ljus från fönster.

Samsung 20" TFT 206BW (2ms) Denna är jag just nu inne på.

LG 20" Wide L206WTQ-SF Silver (2ms) Är oxå ett alternativ, men vet inte om LG is the way to go efter problem med förra.

Vad säger ni?
Jag är tacksam för hjälp..


signatur

"Någonting smart...!"

Inaktiv

Jag skulle ta Samsung men är inte uppdaterad på skärmar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Alltid Samsung.


signatur
Medlem

Jag har en 22" syncmaster, funkar alldeles utmärkt. Riktigt bra bild.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

samsung tappade mitt förtroende på monitor sidan efter att de börja fuska med olika paneler. är väl 226bw:n som kan ha 4 olika paneler, där en är den bästa och de tre andra suger mer eller mindre.

men det är väl bara den modellen hoppas jag.

Medlem

Absolut den Samsung SyncMaster som du är inne på. Fast om jag var du skulle jag spara ihop lite extra och köpa mig 22" verisionen. Min granne äger en, och jag funderar på att sno den någon dag när han inte ser är verklgen kär i den skärmen. Riktigt skarp och fin bild, och bra responstid.

Inaktiv
Skrivet av caddylac:

Absolut den Samsung SyncMaster som du är inne på. Fast om jag var du skulle jag spara ihop lite extra och köpa mig 22" verisionen. Min granne äger en, och jag funderar på att sno den någon dag när han inte ser är verklgen kär i den skärmen. Riktigt skarp och fin bild, och bra responstid.

Det duger bra med 20" då jag tycker det blir för stort med 22". Det är inte priset jag tänker på. I så fall finns det nästan mycket mer att välja bland om jag skulle vilja ha 22".
Det passar mig helt enkelt inte. Vet inte om det är att jag kryper upp nära skärmen eller så.. men det blir fastligt vridande på huvudet för att se allt tycker jag.


signatur

"Någonting smart...!"

Medlem

Fick min http://www.webhallen.com/prod.php?id=69185 här om dagen, helt underbar skärm.

Inaktiv

Jag har en Samsung 20" TFT 206BW, och jag är helnöjd. Rekommenderas.

Medlem

Undvik alla skärmar som har en TN panel! Bara en massa backlight bleeding och värdelös svärta. Köp en skärm med S-PVA panel istället, betydligt bättre svärta och fria från backlight bleeding.

Medlem

Min skärm strular också, det ser ut som om någon "smetat ut" färgen åt höger över skärmen :S

Inaktiv
Skrivet av Henrik_1111:

Jag har en Samsung 20" TFT 206BW, och jag är helnöjd. Rekommenderas.

Word! Förutom att jag fick en död limegrön pixel

Men Samsung har väl nolltolerans mot sånt? (jag ska maila om ni inte kan svara )


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Inaktiv
Skrivet av NickePicke:
Skrivet av Henrik_1111:

Jag har en Samsung 20" TFT 206BW, och jag är helnöjd. Rekommenderas.

Word! Förutom att jag fick en död limegrön pixel

Men Samsung har väl nolltolerans mot sånt? (jag ska maila om ni inte kan svara )

Inte enligt webhallen.. där står det:
"Samsung
Antalet defekta pixlar varierar mellan 5-10 beronde på modell och storlek.
För mer information om Samsungs pixelpolicy klicka här"


signatur

"Någonting smart...!"

1
Skriv svar