Hur korkade är människor egentligen?

Flakmonkey
Hur korkade är människor egentligen?

Tänkte skriva några rader om våldtäkten i Bjästa som det med all rätt skrivits väldigt mycket om i tidningarna den senaste veckan. Självklart är det som hänt hemskt, men eftersom så många andra redan skrivit om det så tänkte jag ta upp en liten spinoffartikeln som jag hittade på Aftonbladet som återigen får mig att starkt tvivla på om folk har någon form tankeverksamhet öht.

Det är ju nämligen som så att pojken som sägs ha våldtagit den unga tjejen i Bjästa fick det fingerade namnet Oscar. Fingerade namn är som alla vet standard i såna här fall, eller ja det trodde jag i varje fall att alla visste. Enligt artikeln hos AB så gick det nämligen en kille som heter Oscar i samma klass som gärningsmannen och han har och hans familj fått ta emot så många hot på telefon från folk som tror att han är "Oscar" att han flyttat till sin mamma i Stockholm.

Två saker slår mig när jag läser detta. Hur jävla dumma i huvet får journalister egentligen vara när de inte kollar upp om det finns någon som kan drabbas av ett fingerat namn? Och varför kan de inte ta ett namn som det är mindre risk att någon har... som Mumintrollet eller någe... Det andra som slår mig är alla "vanliga" människor som på allvar tror att de använder personernas riktiga namn i såna här reportage. Jag menar de hade väl inte ens de riktiga personernas namn i Bullens filmer om tonårsproblem så varför i hela friden skulle de använda dem här?

Idioter hela bunten!

#blogg

Medlem
Hur korkade är människor egentligen?

Det är En liten byhåla vi pratar om här. Alla är släkt med varandra typ (nästan iaf).

Bra sagt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är ledsen om jag gör dig besviken nu... Men folk i allmänhet är betydligt dummare än man kan tro.

Sen är det ju en ENORM mängd människor som sett repotaget, och även om andelen idioter skulle vara låg så är det ändå MÅNGA som tror att han verkligen heter Oscar.

1
Skriv svar