Bästa grafikort till FS under 1000 kr?

Inaktiv
Bästa grafikort till FS under 1000 kr?

Min gamle far har varit pilot men sitter nu istället på marknivå och flyger Flight Simulator. Han mäkta missnöjd med FSX vilket, om jag förstått det rätt, kan bero på hans dubbelkärna (av för mig okänd hastighet) som inte nyttjas av FSX? Han upplever grafiken som sämre i jämförelse med FS 2002 (eller vad det nu är han har sedan tidigare) men jag påpekar för honom att det handlar om hårdvarubegränsningar.

I övrigt har han 2 Gb RAM och ett GT 8500-grafikkort med 256 Mb. Kan han dra nytta av ett bättre grafikkort, typ GT 8600 med 1 Gb? Om det inte bättrar upp FSX kanske han kan optimera den tidigare FS-verisonen? I så fall: Vilket grafikkort rekommenderar ni för max 1000-lappen?

Medlem

FSX är ett frustrerande krävande spel.
Ifall fps:en är allt för låg kan du testa med att först dra ned autogen density under scenery på minimum.
Det finns liknande density inställningar under de andra delarana också.
Svårt att säga vilket kort som "räcker", beror på vilken grafik man ska ha.
FS9 kör många fortfarande vet jag, och de tankar istället ned nya textures osv. Jag är inte så insatt,bara flygit lite lätt i FSX.
Kom just på en grej med, någon på youtube har postat ett sätt att få upp fps:en i FSX, genom att göra om texturerna i spelet.
*,..letar efter länk*
Här! hittade den:
http://youtube.com/watch?v=uYbVx1Zz3Us&feature=related

Där uppe till höger på sidan kan du få information om hur du ska göra för att fixa texturerna. Har inte testat det själv.
Det står typ:
"About This Video =====IMPORTANT=====

In order for your textures t... (more)"
klicka på more så har du allt.

Angående kort är det ju kanske bäst att kolla på begagnat ifall man har 1000:- som max kostnad för kortet.

Inaktiv

Som redan nämnts drar FSX en hel del kapacitet.
Det har jag märkt själv när jag kört det.
256MB i grafikkortet bör ge en begränsning när det gäller grafiken.
Ett 8800GT alternativt 8800GTS 512MB rekommenderar jag om
man nu ska få till grafiken i spelet.
Då har man dessutom ett grafikkort som räcker till andra spel ett bra tag framöver.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Såg förvisso att Komplett hade ett HD3780 512mb för typ 1200 kr i fyndhörnan här om dagen, men det är väl borta antar jag... Jävligt fräscha priser där ibland, håll ett öga öppet.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar