Robot
The Hunter

Svenska Avalance Studios inbjuder dig till att spendera timmar med att sitta och speja i ett jakttorn i väntan på den där riktigt fina älgen. Påpekas ska att det handlar om ett datorspel, närmare bestämt The Hunter.

#avalanche-studios


Medlem
The Hunter - vi har de första intrycken

Det är riktigt snyggt men enormt krävande. Har inte lyckats få det att gå flytande än.

Inaktiv

Detta borde kungen skaffa, han som ville jaga vargar!

Medlem

fack! när jag läste namnet så trodde jag först det var en remake på "Hunter" ( http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A//www.lemonamiga.co... ) *älskade det spelet på sin tid*.

Nåja, som jaktspel så är det snyggt, jag brukar inte spela sådana spel men min pappa är ganska tokig i dem

Medlem
Skrivet av showerguy:

Detta borde kungen skaffa, han som ville jaga vargar!

Han borde jagas.

Ser verkligen fram emot detta och att grunden är gratis är inte fy skam.

Härlig läsning.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Underbar stämning när man så sakteliga knallar runt i skogen och lyssnar på vindens sus i träden.
Det är nästan så att man kan bli religiös, så härligt känns det.

Medlem

Ska bli riktigt kul för mig som på senare tid blivit mer och mer intresserad av att skaffa jaktlicens... Känns som det perfekta fritidsintresset när man känner för att slippa storstadsmiljön ibland.

Medlem

Hehe, skön läsning Ska faktiskt bli kul att testa på spelet sen.

Medlem

"Jag har aldrig jagat på riktigt och var ganska skeptisk till att det skulle vara underhållande att göra det i digital form, men tiden flög iväg och jag hade faktiskt himla kul medan jag irrade runt och letade bajs."

Haha, underhållande och informativ recension! Jag ska nog se till att testa det själv. Ser roligt ut.

Medlem

Undrade när ni skulle börja skriva lite om spelet, gjorde en forum post igår om det här.

Aldrig varit mycket för jaktspel, men det här spelet var ta mig fan ruskigt roligt. Registrerade mig för en nyckel när ni först skrev om det i november, fick den för ett par veckor sen. Förhandsbokade 4 månader igår..

Medlem

Låter väldigt skoj. Deer Hunter spelen var ganska roande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är det någon som vet hur själva skyttedelen är, dvs måste man ställa in sikte efter avstånd, vind m.m?

Medlem

Verkar som sagt rätt skoj som fler andra nämnt och att det då är gratis med microtransaktioner är ju inte fel det heller.

Men man måste vara lite tvivelaktig.. Aldrig spelat jägarespel, men svårt att säga om det är någon A.I bakom det hela eller om det bara är random saker som händer.

Medlem

Var riktigt spännande faktiskt, satt o väntade o väntade, sen beslutade jag mig för lite pyrchjakt o då fick man fällt ett par oskyldiga bambi's. Men utan headshots då;) Du förstör ju trofèen med det!

Medlem

Rådjur??

Det som finns är ju Turkey - kalkon, White tail deer - Vitsvans hjort (?) och Mule deer - kronhjort (?)

Har hittils lyckats rapportera ca 10 buggar och en ganska stor bugg.
Spelet verkar nice med några undantag. Och just nu finns bara 243 och revolvern som vapen, och Turkey call och deer Call sen kikare och vind indikator.

Har förstått på deras sida lite att spelet kommer släppas om någon månad.


signatur

The King is Back

Medlem

Hoppas det blir bra
Älskade Deer Hunter


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Finns det rådjur, älgar och harar o sånt? Isf, får man poäng för hur många taggar älgen har t.ex.?

Mina kompisar är nog sugna på detta då många av dom jagar.

Medlem

Kan man jaga med båge?


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Är det någon som vet hur själva skyttedelen är, dvs måste man ställa in sikte efter avstånd, vind m.m?

Siktet ställer in sig själv så du behöver inte oroa dig över att skottet ska dala. Det enda du behöver tänka på är tiden det tar för skottet att nå målet. Så ska du skjuta ett djur som rör på sig från långt avstånd så lär du sikta lite framför.

Skrivet av Ninotramp:

Finns det rådjur, älgar och harar o sånt? Isf, får man poäng för hur många taggar älgen har t.ex.?

Mina kompisar är nog sugna på detta då många av dom jagar.

Två typer av rådjur/hjort och kalkoner är det enda dom har lagt än så länge. Nästa som dyker upp blir nog älgar men dom har lovat alla möjliga djur.

Poängen du får för hanar räknas i taggar, annars räknas vikten på djuret. Det finns topplistor på sidan som rankar alla möjliga typer av rekord.

Skrivet av Kartraith:

Kan man jaga med båge?

Båge kommer vara ett av alla vapen man kommer kunna använda. Dock osäker på hur man kommer att göra för att införskaffa sig vapen licenserna.

Medlem

Isåfall tycker jag att det är lite tråkigt.. halva dealen för mig när det gäller sånt här är ju att ställa in siktet ligga på 1 km avstånd..eheh

Medlem

Fimpade min första whitetail nyss!
Skottet tog dock lite fel så han hann kubba iväg fem meter innan han föll ihop och blev liggandes, blev tvungen att gå fram och avliva honom med ett skott genom hjärtat.

Medlem

Ser sjukt underhållande ut. När kommer det?

Medlem

detta är ett härligt jaktspel, i mitt tyckte det bästa hittills. AI'n är superb, det är alltså inte som i deer hunter där ett hungrigt djur springer omrking, tar en tugga och sedan springer runt igen för att stanna i 2 sek och ta en tugga.

animationerna är också enastående jämfört med te.x. deer hunter. här har djuren mjuka följsamma rörelser.

jag ser fram emot en icke-beta version med fler djur och fler vapen och kanske lite Co-op i MP som det har diskuterats om.


signatur

Chooch it

Medlem

ar det blod? fan va nice om deras huvuden exploderar om man sitter med ett 50 cal sniper rifle mohaha.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Gammalt fan av Deer Hunter, så detta lär bli kanon!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av melachi:

ar det blod? fan va nice om deras huvuden exploderar om man sitter med ett 50 cal sniper rifle mohaha.

Det är nog inget du ska räkna med, såvida rådjuren inte kör runt i bepansrade fordon...

Redaktör
Skrivet av ForrestFox:

fack! när jag läste namnet så trodde jag först det var en remake på "Hunter" ( http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A//www.lemonamiga.co... ) *älskade det spelet på sin tid*.

Där snackar vi revolution. Sanslöst stort och fritt för sin tid, ruggigt kul att lira också.


signatur
Medlem

Fick en VIP kod och har kört spelet en del jag kan säga det att dels så är prestandan kass så ha gärna en bra dator när ni spelar och att spelet är hyfsat kul det kan kännas väldigt segt ibland fast det blir genast mycket roligare då ens byte närmar sig. Jag brukar personligen leka Rambo med min revolver och skjuta sönder djuren i bitar mums.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jo visst är spelet segt, det är inte direkt nått action spel. Men det betyder inte att spelet inte skulle vara spännande, tvärt om.

Men vill man skjuta en massa så kan man ju alltid gå ut och jaga kalkon med hagelbössan. Bara o peppra, nån kula träffar alltid.

Medlem

Har aldrig hittat några kalkoner, några tips på var jag ska leta?

123
Skriv svar