Skivan startar inte.

Inaktiv
Skivan startar inte.

Hej hej. När jag ska installera ett spel på datorn, som t ex Warcraft, så stoppar jag i skivan i datorn och väntar på att de ska komma upp en grej där de står 'install Warcraft', men det kommer aldrig upp någonting sådant. Händer ingenting. Så vet någon vad man ska göra för att fixa det?

Det står ingenting på 'Den här datorn' om att det finns en skiva i datorn.

Medlem

Andas varm andedräkt på skivan och kolla efter skit och fläckar, det var mitt första tips sådär rakt av.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

prova och köra igång autorun manuellt eller själva setupen.. om du inte kommer åt skivans innerhåll då är det skivan som är sönder/repat eller din DVD/CD läsare som inte vill läsa skivan o atagligen sönder..

Inaktiv

kan det ha med drivrutiner att göra? För jag formaterade om datorn förut och det e massa drivrutiner som saknas. Jag gick in på hjälp och support och där stod de att cd/dvd enheten inte hade några drivrutiner/att de var för gamla. Så kan de vara felet?

Medlem

hm, de skall fungera rätt så direkt utan att ha speciella drivers. men du kanske har missat att lägga in chipset drivisarna?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Det låter som laserögat är skitigt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ska testa idag att ladda ner drivisar men om det inte funkar, går det då att lämna in datorn och fixa det eller är det helt hopplöst?

Medlem

Gå in på "Den här datorn" och där ska du se skivan, dubbel klicka eller höger klicka och tryck på "Öppna" Och sen leta reda på Installern


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Hur som helst upprepar laserögat.
Kan man göra rent antingen genom att montera isär så
att man ser det och göra rent med något ordentligt mjukt.
I annat fall en rengörings-CD med ett par mjuka "tygbitar" på som man sätter i då snurrar den automatiskt och vips är laserögat rent.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Vi har en cdskiva med drivrutiner som vi skulle installera, men datorn känner ju inte av skivan. Direkt efter att vi hade formaterat om datorn så funkade det att stoppa in en skiva i datorn. Men efter att jag installerare norton så sluta det funka. Så vad kan felet vara?

Inaktiv

jag gjorde en systemåterställning till igår då det funkade med skivan, installerade drivrutiner och nu funkar det

1
Skriv svar