Street Fighter IV

Robot
Street Fighter IV

1987. Så länge är det sedan det första Street Fighter kom ut. Nu, 2009, kommer den tredje "riktiga" uppföljaren till originalspelet ut. Vad som ändrats sedan dess? Allt utom grunden. Och Ryu och Ken, förstås!

#street-fighter-iv, #capcom


Medlem
Recension - Street Fighter IV
Citat:

Jag har ingen tajming och är lika dålig på att komma ihåg knappkombinationer som en analfabet är på att stava till hyperneuroakustiska diafragmakontravibrationer.

Jag känner igen mig allt för mycket där
Bra skrivet dock


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

- Musiken
- Halvtaskig story

Haha ok, kan hålla med att intro musiken är lite förmycket. Men halvtaskig story? ;P

Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Citat:

Jag har ingen tajming och är lika dålig på att komma ihåg knappkombinationer som en analfabet är på att stava till hyperneuroakustiska diafragmakontravibrationer.

Jag känner igen mig allt för mycket där
Bra skrivet dock

Analfabeter fuskar oftast och stavar det H, I, C, K, A istället. Så jäla fubbit.


signatur
Medlem

Jo, musiken är fan den sämsta jag någonsin hört i ett spel.

Medlem

Spelet ser grymt kul ut


signatur

I got a Goldenshower.

Skribent
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

- Musiken
- Halvtaskig story

Haha ok, kan hålla med att intro musiken är lite förmycket. Men halvtaskig story? ;P

Det är ju knappt någon story alls ibland! Och vissa gånger verkar karaktärerna inte alls veta varför de är dödsfiender. Blir lite förvirrande. Det var ju samma problem med Soul Calibur IV, där fanns det massa små korta historier, men utan djup. Dock väntar man sig väl inte en Final Fantasy-historia från ett fajtingspel, direkt. Vore väl som att vänta sig det från ett sportspel...

Medlem

HADOUKEN!!


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

HAND DUKEN!

Det är bara att kasta in den, för sååå förbannat bra är inte detta, det slår definitivt INTE street fighter II, värt en 3a max

ser ut som karaktärerna knaprar anabola hela högen, både löjligt och uttjatat, trodde Capcom hade mer fantasi än detta.

jag är dock inte helt besviken på detta game, men bättre än medel får det inte


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Väldigt underhållande spel tycker jag.
Och jag gillar intro låten Fast den kanske inte är så passande.

Medlem

ofta man spelar fight spel för storyn eller?

Medlem

Vilket annat fightingspel har en "story" ? jävligt coolt spel dock ska köpa det snart till boxen.

Medlem

hur underbart som helst detta spel, att kunna avgöra en match med en ultra combo....ah vilken känsla

dock måste jag säga att vissa man möter online är otroligt äckliga, med det menar jag att de spelar på ett så fegt sätt att man har lust att nita motståndarna att göra uppercuts eller samma moves hela tiden...usch nae

Medlem

jag har då fan inte lyckas få in ultra combon även om jag nitiskt kollat i manualen på hur man utför de haha

Medlem

Är inte heller helt nöjd med i SF4, Slutbossen Seth som teleporterar in sina supergrepp och oblockbara attacker är stundtals så frustrerande att man vill sluta spela, så det blir svårt för yngre(och äldre) spelare att varva spelet ens på den lättaste nivån, Karaktärerna är rätt ojämna så svårigheten skiljer oxå på vem du väljer att spela, du måste dock spela flera olika karaktärer för att låsa upp de karaktärer som från start är dolda. vissa av karaktärerna har specialattacker som går in över nästan hela skärmen medan andra kräver att du står precis brevid din motståndare. SF4 är inte bättre än MK vs DCU i min mening och jag väntar fortfarande otåligt på Tekken6 som säkert oxå kommer göra mig besviken med töntiga robotar och djur.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Halvdan analys tycker jag personligen. Musiken är "ok" i värsta fallmen ibland är den helt magisk också. Ljudeffekterna (särskillt slag och K.O.-ljuden) är inget annat än freakin awsome :).

Även Lite mycket fokus på singelplayer-upplevelsen när alla vet att det enda sättet Street Fighter bör upplevas på är tillsammans med en rytande motspelare bredvid dig i soffan

Att ens ta upp storyn i ett fightingspel tycker jag känns irrelevant. Det räcker med att nämna att varje karaktär slutar sin resa mot en av de svinigaste slutbossar du någonsin mött.

zsm
Medlem

Utöver introlåten så är musiken asbra. Den där jäkla pojkbandsrocksmörjan kunde dom ju dock hivat tillbaka till ritbordet, tvi.

Medlem

Spelet är fantastiskt, och som gammal nötare på SNES så sitter ju specialarna som vanligt. Iaf. de gamla goda klassikerna. Jag älskar det.
Riktigt snyggt, riktigt gott flyt och det är Street fighter.
Shoryuken!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Vilket annat fightingspel har en "story" ? jävligt coolt spel dock ska köpa det snart till boxen.

Punch out!

ptr
Medlem

Väldigt bra recension

Spelet kan jag inte uttala mig om än

Inaktiv
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Oneone:

Vilket annat fightingspel har en "story" ? jävligt coolt spel dock ska köpa det snart till boxen.

Punch out!

Tycker att Guilty Gear har en rätt ok story,, bättre än den här iaf :b

Medlem

Kanon spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Oneone:

Vilket annat fightingspel har en "story" ? jävligt coolt spel dock ska köpa det snart till boxen.

Punch out!

Tycker att Guilty Gear har en rätt ok story,, bättre än den här iaf :b

DEF JAM: FIGHT 4 NY

Medlem
Skrivet av tootey:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

- Musiken
- Halvtaskig story

Haha ok, kan hålla med att intro musiken är lite förmycket. Men halvtaskig story? ;P

Det är ju knappt någon story alls ibland! Och vissa gånger verkar karaktärerna inte alls veta varför de är dödsfiender. Blir lite förvirrande. Det var ju samma problem med Soul Calibur IV, där fanns det massa små korta historier, men utan djup. Dock väntar man sig väl inte en Final Fantasy-historia från ett fajtingspel, direkt. Vore väl som att vänta sig det från ett sportspel...

Well, man kan ju anta att heter ett spel t ex street fighter 4 så har det funnits minst 3 titlar före denna(en jävla massa i street fighter fall hehe). Så att inte all historia förklaras just i denna del är väl ganska självklar? Soul Calibur känner jag är ett undantag när dom nästan aldrig försöker bestämma vad som är "canon" eller inte.

Medlem

Har spelet liggandes här oöppnat men vägrar testa det innan har jag fått mina SF4 TE-stickor. Rappa på förihelvete.

Tatsumaki Senpuukyaku!

Medlem

Bästa recensionen jag läst på länge. Sköna referenser, men är det inte lite lågt att skylla på Glocalnet? Ungefär lika lågt som att jag refererar till det? ;).

I alla fall, grymt bra spel, fast det blir tyvärr lite enformigt i längden om man inte spelar mot en polare. AI'n är väldigt förutsägbar, och inte alls lika bra som i, säg Tekken-spelen. Bara min personliga åsikt. I övriga aspekter (bortsett från story kanske) så krossar SFIV varenda fighting spel som finns där ute just nu.

Medlem

Fasen, ska man behöva vänta till sommarn alltså för PC versionen? dammit.!

Medlem

Ahh
Äntligen har en fullvärdig uppföljare till Street Fighter 2 kommit.
Hade olika versioner till Snesen medan det bara blev Champion Edition till genesis.
Allt var sämre till Genesisen, huruvida detta intresserar er, är en annan fråga.
Jag fick mitt spel för några dagar sen och jag är som fastklistrad igen.
Alla knappkombinationer kommer jag konstigt nog fortfarande ihåg och detta trots att jag inte har spelat det på över 14 år.
Som sann SF2-spelare kan jag verkligen inte förstå vad som är dåligt med musiken.
Personligen tycker jag att Capcom verkligen har lyckats med musiken.

Medlem

Guile's Theme <3 as usual. *nostalgi*


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Ja jag köper verkligen ett fightingspel för musiken/story..GG

12
Skriv svar