Guinness utser bäst genom tiderna

Robot
Medlem
Guinness utser bäst genom tiderna

Varken Half-Life 1 eller 2 eller Mafia var med ju... Kass lista. =P

Medlem

Final Fantasy VII först på 20:e plats, där ser man. Kommer alltid att vara nummer 1 i mitt hjärta dock. :heart:

Medlem

Helt OK lista, finns bara några små konstigt placerade spel.

Medlem

Nice lista. De glömde dock Half-life. Det är väl det beständigaste spelet någonsin. Men det kanske ingår i Orange Box.

Medlem

Var är Doom,Quake,Unreal,Half-Life någonstans?

Edit: jaha det var bara konsol spelen;p


signatur

<3

Medlem

Aha. Det är enbart konsol. Missade visst den detaljen.

Medlem

Hehe, kul lista som lär bli omdiskuterad. Kul att Saturn Bomberman och Sega Rally finns med. Jag var typ den enda i min kompiskrets som hade Saturn, och bomberman var en av favoriterna, likaså Sega Rally. Ico på listan, fast Shadow of the Colossus var ju bättre =). Saknar en del spel, bland annat X-COM och Beautiful Katamari.

Medlem

Däremot så kan man undra varför Perfect Dark (N64 verran),Gears of War,Tony Hawk's Pro Skater 1-4 ine är med.


signatur

<3

Medlem

Finner det lite märkligt också att inget mega man spel lyckades kämpa sig in på top 50. Mega man 2 tex som är en riktig klassiker i spelhistorien. Varje jävel jag kände som liten hade det spelet, trodde det sålde som smör och nog baske mig har det satt spår i spelhistorien.

Medlem

Spydde lite grann.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Nintendo :heart:


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

WHAT? är det gubbar på 70+ som gör listan eller???


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

WHAT? är det gubbar på 70+ som gör listan eller???

Nej, men det var bättre förr.

Inaktiv

Halo (#6)

En sån jävla bra spel serie!

Gött..

Medlem

Lustigt att call of Duty 4 hamnade så högt, det är ett väldigt bra spel som jag spelat väldigt mycket men 14e plats...

Ocarina of Time slår Mariokart imo.

Medlem

Mycket Zelda på listan

Medlem
Medlem

Saknar precis som Divion Megaman 2 på listan! Annars är det en helt okej lista!

Medlem

Wii Sport med på denna lista??? NO WAI! NO F-ING WAY!

Det är ju seriöst det sämsta spel jag spelat på Wii....

Medlem

Meh, fanns väl en hel del okej placeringar och en hel del mindre bra..

ptr
Medlem

hela listan går ner i soptunnan så fort man ser att FF XII kommer före VII

Qus
Medlem

Zelda: A link to the past borde vara topp 5.

PaZ
Medlem

Jag gissar att det ska stå GTA 3 eller 4 på tredjeplatsen,, för det första spelet fick väl inte så stort genomslag?

Medlem

men ingen som läst vad dom baserar listan på?
"Listan som alltså listar de femtio bästa spelen är baserad på försäljningssiffror, intryck i spelhistorien och dess förmåga att bestå som tite"
nog för att jag tycker själv att dom flesta spelen på denna lista är skrot... men det finns ju folk som tycker OLIKA än en själv. tro det eller ej ;P


signatur

OORRYYEE!!

Medlem
Skrivet av Greeken:

men ingen som läst vad dom baserar listan på?
"Listan som alltså listar de femtio bästa spelen är baserad på försäljningssiffror, intryck i spelhistorien och dess förmåga att bestå som tite"
nog för att jag tycker själv att dom flesta spelen på denna lista är skrot... men det finns ju folk som tycker OLIKA än en själv. tro det eller ej ;P

NOO! Folk ska rätta sig efter mina åsikter! Jag har rätt! Dom har bara inte insett det än...

ptr
Medlem

Jag ser ingen som helst möjlighet att FF XII har gjort ett större intryck i spelhistorian än FF VII, och förmåga att bestå som titel..... Tror nog dom allra flesta som tänker final fantasy tänker på VII först. Om man nu inte hör till skaran som lirade på nes och snes då kanske någon av de är favoriten.

Medlem
Skrivet av raslon:
Skrivet av Verdurakh:

WHAT? är det gubbar på 70+ som gör listan eller???

Nej, men det var bättre förr.

Ja det var ju det. Dagens spel kan inte mäta sig med klassikerna riktigt. Men javisst finns det ju några få undantag även om de är lite sällsynta. =/

Inaktiv

Alla tycker olika och ingen kan göra något åt saken. Dom som jobbar med det där har väl strikta linjer hur dom bedömer alla spel.

Som sagt, alla kan inte vara nöjda.

Medlem

När FFXII slår FFVII på fingrarna, då vet du att något är fel.

Så ja, inte mycket till lista.

Skriv svar