några frågor som jag skulle vilja ha svar på!

Medlem
några frågor som jag skulle vilja ha svar på!

hej jag har några frågor som jag hoppas kunna få svar på här

Första frågan: när jag spelar tex WoW så stängs hela datorn eller ibland bara spelet ner, varför?

2:a: min dator går segt så jag har tänkt köpa ett nytt RAM minne och ett nytt grafik kort. Jag har 512 MB RAM nu så jag har tänkt köpa ett på 1 GB men grafik kortet vet jag inte vad jag har (vet inte hur man kollar det) och jag vet inte vad jag ska köpa för något, jag behöver ett som klarar WoW bra.

3:je: någon som vet ett bra tangentbord som inte kostar mer än ett par 100 lappar? sm ni säker listat ut ska jag ha det till att spela WoW.

det var dom frågorna jag har just nu men jag återkommer om jag får flera frågor.

Inaktiv

1: Låter som överhettning. alternativt att minnet tar slut.

2: Byte till bra grafikkort....beroende på vad du har idag kanske du måste byta moderkort och hela biffen.

3. Tangentbord är för mig ovidkommande så det överlämnar jag till någon annan.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag får väl kolla fläktarna och rensa na hårdisken och hoppas på att det löser sig då.

Ok men om jag behöver byta ut moderkortet också så är det väl bättre om jag köper en helt ny dator?

Inaktiv

Beror alltid på vad man ska göra främst.

En C2D, moderkort, hyfsat RAM-minne, en schysst nätdel och ett bra grafikkort är inte så vansinnigt dyrt egentligen.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

vet du hur man kollar grafik kortet? skulle gärna vilja veta vad jag har för något...
1GB RAM-minne kan man få för ca 400-500 kr så om man behöver moderkort, C2D och ett grafik kort blir det väl nästan 2000kr?

Inaktiv

Högerklicka på skrivbordet och klicka på egenskaper i den lilla rutan som kommer upp. Sedan längst upp till höger i nästa ruta där det står inställningar. Därefter avancerat och därefter bildskärmskort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ok jag hade GeForce4 MX 440 är det tillräckligt för att spela tex GW och WoW?

Medlem

GeForce4 MX 440 är väldigt gammalt men det går väll att spela WoW med lägsta grafiken

Medlem

ja jag förstog nästan det för när jag spelade WoW så kunde jag inte åka båt :P(funderar på att börja igen men måste ha bättre dator då så att jag får ut mer av spelet) så kan någon hjälpa mig hitta ett bättre till ett lågt pris?

Medlem

vad är lågt pris för dig =)?

Medlem

ja upp till 500kr är väl ett lågt pris?

såg att om jag har ett för bra grafik kort kan det börja brinna om jag inte har tillräckligt bra moderkort och processor så jag måste kolla det också.

Medlem

Oo brinna?... väl radeon 2600 kostar ca 600-800 kr.. den kan man spela WoW med.. dock det som WoW äter mest är inte grafiken utan minnet... du behöver typ 1 GB för att spela det normalt...

Medlem

ja jag måste ha ett 1GB RAM minne som jag har sagt men jag behöver ett grafik kort också. Ska kolla vad jag har för moderkort och processor sen blir det att spara pengar i sommar

Medlem

Jag har processorn AMD Athlon(tm) XP 2000+ 1.67 GHz men jag vet inte hur man kollar moderkortet så jag skulle uppskatta om någon lärde mig det också

Medlem

Väl du borde kanske spara lite pengar på att köpa ny dator kanske då helt o hållet?.. pga det skulle vara bästa alternativen för dig.. för att kanske skaffa en ny moderkort som klarar av DDR 2 samt Dual core CPU o PCI - Express(för grafik kortet)....

http://www.cpuid.com/cpuz.php // kan du kolla din moderkort, minne o processor...

Medlem

ja jag måste väl börja leta efter en bra dator men jag hade Soltek model 75FRV som moderkort om detta är bra eller inte vet jag ej.

Medlem

tasir om du vill kolla upp din dator, ta och ladda ner programmet EVEREST på http://www.lavalys.com/ det programmet kan ta reda på vilket typ utav moderkort du har, tillverkare samt model nummer och hel del andra intressanta detaljer i din dator.
tex. hur pass mycket RAM minne din dator kan hantera samt hur pass stort minne som varje minnes sockel klarar av

Medlem

det kostar pengar att ladda ner det så nej till progammet.

jag tror jag har hittat en hyfsad dator på blocket för 2000 kr.

Medlem

Datorn jag pratar om är:

AMD Athlon(TM)XP1600+
Processor: 1.40 GHz
grafikkort: ASUS A9250
128MB DDR
VGA
TV-OUT
DVI.

Du får även med 3 grafikkort till på köppet.
1. är ASUS AGP-V9560
2. är hercules 3d prophet 4500
3. är 3dfx??? vet ej om det fungerar, aldrig testat!!

Chassi: Artic Cooling T2
Minne: 1 gb ram
Hårddiskstorlek: hd 1=40 GB
och hd 2=30 GB
DVD Brännare(lg)men den surrar lite ibland.
4st USB portar 2 back o 2 fram(ej ikopplade)
Trådlös mus,tangentbord

tror att min processor är bättre men ni får berätta om den är för dålig...

Inaktiv

Ska du bara köra WoW mer eller mindre kan det ju eventuellt gå
att försöka peta i mer RAM i din nuvarande burk och ett bättre
grafikkort.
Den dator du sett för 2000 kr är inte värd att byta till från din nuvarande.
Antingen mer RAM (billigt) och ett bättre grafikkort tidd din nuvarande (hyfsat billigt) eller ett helt nytt system.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

ok jag ska köpa ett nytt RAM minne sen får jag se om det funkar bättre om det gör det så blir allting bra om inte så får jag väl fråga igen för ni var ju så snälla här.( har varit på andra forums där dom inte bryr sig om en bara för att man behöver hjälp)

Tummen upp för er

Medlem

jag kollade lite på pricerunner.se och såg att dessa RAM minnen fanns:
Kingston Valueram
Info:
Minnestyp: DIMM DDR2
Storlek ( MB ) : 2 GB ( 2 x 1 GB )
Antal minnesmoduler: 2, 2
Minneshastighet: 667 MHz ( PC5300 )
Antal pinnar: 240, 240
CAS Latency: CL 5
Buffertyp: Unbuffered

dom kostade 399 :- inklusive frakt så priset var bra men är minnena bra? Vad är fördelen mad att ha två st minnen?

Inaktiv

Bör i och för sig räcka med en minnessticka om 1 GB tycker jag. Peta i det så länge och testa att spela. Gå sedan vidare med grafikkort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ja jag gör så tack så mycket

Medlem
Skrivet av Tasir:

Ja jag gör så tack så mycket

frågan är dock om din moderkort stödjer DDR 2... ;)...

Inaktiv

det gör det med högsta sannolikhet inte.
Tror det är mest värt att vänta in en ny burk. om in nån polare har nå gammalt vanligt ddr över eller så

Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530 om du ville ha någe riktigt billigt o som klarar av WoW.. + du behöver inte fixa någe sj så du inte får sönder grejer=p

Medlem

Ja den datorn verkar ju bra men jag behöver ju sätta ihop den själv men jag tror att jag ska kunna göra det om jag ska köpa den.
Grafikkortet fick dock dåliga recensioner på komplett.se

Medlem
Skrivet av Tasir:

Ja den datorn verkar ju bra men jag behöver ju sätta ihop den själv men jag tror att jag ska kunna göra det om jag ska köpa den.
Grafikkortet fick dock dåliga recensioner på komplett.se

det är klart grejerna suger men du ville ha någe cheap så =P...går annars o fixa ihop någe liknande i vilken butik som helst....

Medlem

priset var väl nått för mig men jag får se vad man behöver för att köra WAR om den datorn klarar av det, men det borde väl den göra.

12
Skriv svar