Guinness utser bäst genom tiderna

Medlem

skit lista


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

listan är bra...det är eftersom den inte lever upp till era förväntningar som ni tycker det är en "skit lista" (antar att du menade skitlista)

Medlem

Vissa spel gör sig bra på listan men vissa spel vette fan.
placeringar är alltid svårt man ska nog mer kolla på vilka spel som är med än vilken placering dom har.

Sen om man kollar på mario kart så kan man tänka när släpptes spelet, det är rätt länge sen nu men o det mäter sig försäljningsmässigt med dagens miljonbudget spel och en mycket mycket större marknad så är det bra gjort av Mario Kart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av frunk:

"försäljningssiffror, intryck i spelhistorien och dess förmåga att bestå som titel"

"Intryck i spelhistorien" = smaksak.
"Förmåga att bestå som titel" = jag vill inte ens spekulera i vad dom baserar det på.

Man kan inte göra en topplista över duktiga höjdhoppare och sen blanda in någon idiotisk "variabel" baserad på hur folkkär personen är.

Så listan är med andra ord fullkomligt idiotisk.

Höjdhopparen presterar mätbar data. Vart finner du den motsvarigheten i ett datorspel eller ett konstverk?

Medlem

Vad tusan?! Lego Star Wars på 23 plats? Så Det skulle vara det 23 bästa spelet någonsin?
MY ASS!!!

Inaktiv

Förstår inte ens varför Halo är med på listan... har spelat alla men kan inte säga att det är så bra. På vilket sätt var det nyskapande?... Goldeneye eller något hade passat mycket bättre. Sen var är Gears of War?

Medlem

Värdelös lista. San Andreas < Vice City

dyb
Medlem

super mario........kart ETTA? ..................................................

Medlem

VAR I HELVETE är Half Life-serien!?!

Oblivion på plats 46? Den här listan är en inbjudan till anthraxbrev till Guinness' kontor.

Medlem

HALO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det bästa spelet någonsin
sen så gillade jag ju ocarina of time när jag var liten för jag och min kompis spelade det.

Inaktiv

Ni som i denna tråd klagar kan väl göra en bättre lista? Nej jag orkar inte hålla på att läsa alla som klagar på allt.

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

VAR I HELVETE är Half Life-serien!?!

Oblivion på plats 46? Den här listan är en inbjudan till anthraxbrev till Guinness' kontor.

De listade konsol-spel.

Skulle vara kul att se en lista över PC-spel med!

Inaktiv
Skrivet av Weson:
Skrivet av KatOne:

VAR I HELVETE är Half Life-serien!?!

Oblivion på plats 46? Den här listan är en inbjudan till anthraxbrev till Guinness' kontor.

De listade konsol-spel.

Skulle vara kul att se en lista över PC-spel med!

Nja, om de skulle göra en sån lista skulle väll typ X-Blades ligga etta.

Medlem

Vad fan. Den här listan sög ju fullkomligt otroligt mycket.

Medlem

Inte den bästa listan. Många stor spel som Half Life 1 och 2 mm saknas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Man kan ju inte utsé bästa spelen någonsin, idioter. Dom kan gärna få föreviga mest sålda serien eller högst ihopräknande recensionspoäng och göra en lista. Men att det sitter någon guiness tjockis och knackar ihop en lista på spel han kommer ihåg är ju riktigt dåligt. Det är som att lista världens 50 bästa tavlor.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Half-Life 1 och 2 är representerade via The Orange Box. Lite sådär tycker jag, som att säga att Super Mario Allstars är bästa Mario-spelet. Jaja!

Medlem
Skrivet av frunk:

"försäljningssiffror, intryck i spelhistorien och dess förmåga att bestå som titel"

"Intryck i spelhistorien" = smaksak.
"Förmåga att bestå som titel" = jag vill inte ens spekulera i vad dom baserar det på.

Man kan inte göra en topplista över duktiga höjdhoppare och sen blanda in någon idiotisk "variabel" baserad på hur folkkär personen är.

Så listan är med andra ord fullkomligt idiotisk.

Går inte annat än att hålla med.

Medlem

hur kan man sätta ett fps arakad spel (COD4) FÖRE ff7?? idioter. IDIOTS! :(((((


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av frunk:

"försäljningssiffror, intryck i spelhistorien och dess förmåga att bestå som titel"

"Intryck i spelhistorien" = smaksak.
"Förmåga att bestå som titel" = jag vill inte ens spekulera i vad dom baserar det på.

Man kan inte göra en topplista över duktiga höjdhoppare och sen blanda in någon idiotisk "variabel" baserad på hur folkkär personen är.

Så listan är med andra ord fullkomligt idiotisk.

Höjdhopparen presterar mätbar data. Vart finner du den motsvarigheten i ett datorspel eller ett konstverk?

I Guinness orginalbok så ger dom ju inte mycket utrymme för "tycke", kan ju ses en smula oseriöst att tumma på den regeln bara för att göra spelboken. Kan dom inte göra listan baserad på enbart mätbara värden så borde dom ju inte göra den alls.

Fast det är ju en personlig åsikt. Jag tycker inte att man kan tävla i musik heller, men det gör dom.

Medlem

Ja de verkar ju onekligen gilla Zelda och Mario... Vad hände med spel som Castle Wolfenstein/Doom eller Quake? Betydligt större impact på spelhistorien än säg.... Halo? Som har bidragit med vad exakt? Peow peow! Laservapen och söta aliens kanske?

Måste älska listor där nån tomte ska bedöma helt subjektiva saker...

Hahaha, vilket skämt.

Medlem
Medlem

Sätter dem Halo på listan men inte half-life?

Är de efterblivna?


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Inaktiv
Skrivet av ddenns:

Sätter dem Halo på listan men inte half-life?

Är de efterblivna?

Nej men alla som klagar på att inte Half Life är med på listan är.

För att förtydliga lite, DETTA GÄLLER KONSOL SPEL! OK?

Men oavsett det så suger listan när ett Lego spel ligger på 23:e plats.

Medlem
Skrivet av ptr:

hela listan går ner i soptunnan så fort man ser att FF XII kommer före VII

wörd på det, FF VII är något otrooligtm ycket bättre för att inte tala vilken inverkan det hade på spelkonsollerna på den tiden och vilket lyft det var för sony över nintendo.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av ptr:

hela listan går ner i soptunnan så fort man ser att FF XII kommer före VII

wörd på det, FF VII är något otrooligtm ycket bättre för att inte tala vilken inverkan det hade på spelkonsollerna på den tiden och vilket lyft det var för sony över nintendo.

Helt rätt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

tycker ändå FFVIII borde va me istället för 12an,
och var är Zelda,twilight princess

Medlem

Rettså ok lista.. Dock skulle jag velat haft Super Metroit iaf på en top 10 : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Halo? Som har bidragit med vad exakt? Peow peow! Laservapen och söta aliens kanske?

Du kanske har missat det, men Halo-serien är väl en av den största, mest köpta och framförallt bästa spelserien för tillfället?

Skriv svar