Spana in World in Conflicts bomber

Medlem
Spana in World in Conflicts bomber

Inget nytt under solen precis.

Medlem
Medlem

Älskar det här spelet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Så fruktansvärt vackert <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

så jävla satans snyggt

Medlem

cool film


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Skön video:)

Medlem

Är det bara jag, eller har det inte visats nånting nytt från WIC:SA än?
Kan bara se samma gamla enheter och strikes som i originalet..

Är dock fortfarande ett måste att skaffa

Medlem

Vackert, så vackert.

Skrivet av Fisse:

Inget nytt under solen precis.

Vet inte vad du upplevt men aldrig har jag sett en bombuppvisning med blues som bakgrundsmusik, som dessutom svänger och passar ganska bra

Medlem

Massive borde fått en Oscar för snyggaste explosioner i ett spel.

Medlem

Är incendiary bomb ny eller är det den som fungerar som tank buster fast med eld istället? Var ett tag sedan man körde spelet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Borde heta Destruction Jazz II istället:)

Medlem

Incendiary Bomb tror jag faktiskt är ny. Första nyheten jag sett faktiskt ifrån expansionen.

Inaktiv
Skrivet av Sevenix:

Incendiary Bomb tror jag faktiskt är ny. Första nyheten jag sett faktiskt ifrån expansionen.

Mm stämmer att den är ny. Ska dom låta oss använda the nuke i campaign? *wet dreams* funkade ju bara i skirmish på första.

Medlem

Härlig låt..

"Koop - Koop island blues", om det är någon som undrar

Medlem

World in Conflict måste vara ett av spelvärldens mest underskattade strategispel. Helt lysande enligt mig, men fortfarande så hag man knappt hört någonting om det efter release.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Antikvitet
Skrivet av Malignant:

World in Conflict måste vara ett av spelvärldens mest underskattade strategispel. Helt lysande enligt mig, men fortfarande så hag man knappt hört någonting om det efter release.

WiC hamnade alltid i skymundan hos Vivendi och Sierra. Vivendi hade "viktigare" spel att marknadsföra i World of Warcraft, den stora kassakon.

Sedan sammanslagningen av Activision och Vivendi blev ju framtiden något oklar för Massive, som sen tids nog köptes av Ubisoft. Det är först nu vi börjar se effekten av det, när Ubisoft aktivt marknadsför spelet. Jag tycker Vivendi/ActiBlizz är duktiga på marknadsföra enskilda titlar medan Ubi är bättre på att marknadsföra ett större antal titlar samtidigt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av spix:

Härlig låt..

"Koop - Koop island blues", om det är någon som undrar

Tack.

Skön grafik som vanligt. Synd bara att spelets gameplay inte smaka som jag ville.


signatur

dare to be bold

Medlem

Fan va coolt! Mer bomber åt folket!


signatur

Meep!

Medlem

Snyggt som vanligt.

Fast Massive är nog den enda spelstudion som jag faktiskt väntar på förrenderade filmer ifrån. De gör dem ju så bra. Alla säger ju att de vill se gameplay och ingame-grafik. Jag väntar på förrenderat

Medlem

Asså, jag önskar att WIC2 är en blandning av Tom clancys endwar och wic. För fy i fittan va bra grafik det är i WIC, men de går ta me faaaan så segt å lira wic. Endwar har man 1-12 units och ett visst antal reserver vilket gör att det blir betydligt mer saker att göra till skillnad från WIC1 där man har 3-4-5 units där man bara behöver sitta å spamma 1 knapp då de kutat i 5-10 minuter tvärsöver banan.

Inaktiv
Skrivet av RazorShard:

Massive borde fått en Oscar för snyggaste explosioner i ett spel.

Personligen tycker jag de har tung konkurrens från Relic Games med Company of Heroes och nyligen släppta Dawn of War II. Explosioner och terrängförödelse är mycket bra gjort i de två spelen. Men självklart är det väldigt snyggt även i World in Conflict, och de verkar lägga ner en hel del jobb på den tekniska funktionen bakom bomberna. Laddade ner den stora filmen för att se det i mer detalj.

Även DoW2 är ett spel som verkar kommit i skymundan. Mycket bra spel enligt mig, väl värt pengarna. Multiplayer delen är relativt snarlik Company of Heroes, med skillnaden att fordon inte är lika kraftiga. Singleplayer delen är väldigt fokuserad på ett fåtal enheter som man följer genom hela spelet. Väldigt mycket snabb action och även lite Diablo-känsla med skillsystem och gear drops. Ingen base building över huvud taget, varken i single eller multiplayer (vilket för oss tillbaka till World in Conflict, eftersom inte det heller har någon basebuilding). Båda spelen är alltså snarare rena RTT än RTS spel.

Medlem
Skrivet av Toobie:
Skrivet av spix:

Härlig låt..

"Koop - Koop island blues", om det är någon som undrar

Tack.

Skön grafik som vanligt. Synd bara att spelets gameplay inte smaka som jag ville.

Dom verkar gilla den låten på Massive. :). Dom använde den till förra spelets trailer med :P. Men förståligt, låten är grymt skön. Cool trailer för övrigt!

Medlem
Skrivet av 413X:

Asså, jag önskar att WIC2 är en blandning av Tom clancys endwar och wic. För fy i fittan va bra grafik det är i WIC, men de går ta me faaaan så segt å lira wic. Endwar har man 1-12 units och ett visst antal reserver vilket gör att det blir betydligt mer saker att göra till skillnad från WIC1 där man har 3-4-5 units där man bara behöver sitta å spamma 1 knapp då de kutat i 5-10 minuter tvärsöver banan.

Testat klanmatcher? Blir lite mer hets där och man får fokusera på mer än 3 units.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av RazorShard:

Massive borde fått en Oscar för snyggaste explosioner i ett spel.

Personligen tycker jag de har tung konkurrens från Relic Games med Company of Heroes och nyligen släppta Dawn of War II. Explosioner och terrängförödelse är mycket bra gjort i de två spelen. Men självklart är det väldigt snyggt även i World in Conflict, och de verkar lägga ner en hel del jobb på den tekniska funktionen bakom bomberna. Laddade ner den stora filmen för att se det i mer detalj.

Jo, just terrängförödelseen är exceptionell i CoH. Snygga djupa kratrar som i min mening ser bättre ut än WiC. Däremot är explosionerna och rökeffekterna bäst i det sistnämnda.

Medlem

Det här och Empire:total war är spelen som ligger högst upp på min köpa-lista i år!

Det ser helt underbart ut helt enkelt!

Medlem

sa snyggt spel synd bara att jag saknar base building o lite fler speciella units
Campaignen i vanliga WIC var dock cp intensiv
Vet inte men skulle vari nice om massives units hade lite mer karaktar, dem kanns sa anonyma bara jamfort med C&C och SC , WC 3's units
Men massive e enda en av de battre svenska spel studios. :heart:

Medlem
Medlem

Musiken var bäst


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

12
Skriv svar