Disgaea 3: Absence of Justice

Robot
Disgaea 3: Absence of Justice

Första liret i serien, #Disgaea: Hour of Darkness, kom ut 2003 och var ett skönt tillskott till strategi-rpg-marknaden med sin sköna, vrickade humor och sitt välutvecklade stridssystem. Nu – sex år senare – är det dags igen.

#disgaea-hour-of-darkness, #nippon-ichi


Medlem
Testat - Disgaea 3: Absence of Justice

<3 på storyn Dood.

Medlem

Dooood.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Håller med recencenten. De borde ganska enkelt kunna uppdatera grafiken.
Är ju inte så komplicerade objekt jämnfört med andra spel.
Min personliga favorit i serien är fortfarande "Disgaea: Hour of Darkness" dock.

Om ni missat så finns det ett plattformsspel som man spelar prinnies i som heter "Prinny: Can I Really Be the Hero?" till PSP.

http://www.gametrailers.com/game/10240.html


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Jag blir skogstokig på aircontrollen i "Prinny: Can I Really Be the Hero?". Den är så gott som obefintlig. Vilket kan vara galet oförlåtligt i ett plattformsspel.

Inaktiv

Geo Blocks är ganska så mycket Disgaea i ett nötskal. De finns med i ettan också så det fattar jag inte vad ni pratar om...

Sen menar du nog Sent 1900:tal eller tidigt 2000:tal för sent 2000:tal har vi ett tag kvar tills

För övrigt, ja, dessa spelen är till för folk med mycket mycket MYCKET tid över för allt tar så lång tid, gillar storyn i ettan med Laharl och Etna men spelet är så utdraget och stirderna tar för lång tid. Inget för mig iaf.

Medlem

ahhh äntligen här, köpte det i höstas från usa men har också beställt det nu i sverige. väntar på lite roliga downloads till det som dom har i jap och usa...


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Medlem

Klaga inte på grafiken....... du vet väll att det inte spelar någon roll hur dålig grafiken är bara spelet är bra.. eller gäller det bara Wii tittlar?

Medlem

Detta har jag på min "Att Mangla"-lista sen länge hehe. Disgaea är en av dom skönaste spelserierna nånsin.

Nån som vet om det stöder trophies?

Prinnies är för övrigt inte direkt onda. Dom är bara korkade och lata. Dom är i Netherworld för att sona för sina synder genom att slava för The Overlord. Problemet är bara att dom är så jävla kassa på allt dom gör att dom aldrig kommer komma därifrån hehe.

Och ja, GeoBlocks är en gammal ide från första liret. Man kan disha ut myyycket damage om man använder sig av dom på rätt sätt hehe.


signatur
Medlem

Eh, grafiken gör ju Disgaea spelen så charmiga...

Ser fram emot Prinny spelet till PSP

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Eh, grafiken gör ju Disgaea spelen så charmiga...

Ser fram emot Prinny spelet till PSP

Eller hur! Jag bara älskar grafiken. Vem behöver fotorealism liksom?

Det blir nog ett köp, när jag äntligen tar mig tid och spelar igenom de RPG:n jag redan har lagrat upp.

Medlem

Införskaffade detta idag, min tid är bokad fram till måndag morgon..

Medlem

Lätt värt 4 av 5. Galet mycket innehåll och kul humor. För alla som gillar typ FFTacticts.

Medlem

Kan någon som har spelet hemma kolla om det stöder Trophies?

Det vore himla hygglo.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Kan någon som har spelet hemma kolla om det stöder Trophies?

Det vore himla hygglo.

Ser inte ut som det, det kan ju vara något dom patchar in senare..

Det är ett grymt roligt spel iallafall, när man kommit in i det är man helt fast.. ::up:

Medlem

Tackar.

Ska ändå inhandlas, men jag var nyfiken.


signatur
1
Skriv svar