Speltoppen vecka 8

Medlem
Speltoppen vecka 8

Counter-Strike the immortal!!!

GH:WT till Ps2 säljer fortfarande bra


signatur

Rawr

Medlem

Länge sen en PS3-titel låg överst på listan. Det har väl inte hänt sedan MGS4?


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem

jag gillar att SF4 till PS3 har sålt mer, roligt att dom börjar hämta upp sig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Whaaat? O___o det här... hade jag inte väntat mig.

Medlem

Hur kan CS sälja så bra? jag menar, I denna takten borde hela Sverige ha spelet.. 2 gånger.. Får väl snart säga samma om Wow med dock...


signatur

Mirrors are more fun than television

Inaktiv

Roligt att se några PC spel i listan (8 stycken). Det är nästan hälften.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Bra att veta att cs 1.6 fortfarande säljer bättre än den där skit-remaken.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Ja CS säljer ju sig självt i princip. Valve behöver inte göra nåt... Bara inkassera :P. Kul för dom, då kanske episod 3 blir klart snart.

Medlem

Kan någon säga varför Super Mario Bros. DS fortfarande finns på listan?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv

Anledningen till att alla i Sverige har köpt CS två gånger är väl för att alla som fuskar måste skaffa nya nycklar...;o)

Medlem

Jag har i flera år tyckt att listan verkar helt skum. Jag vill se hur många ex av varje spel som sålts annars är denna lista bara skit. Varför skulle jag lita på att Dataspelsbrancshens(http://www.dataspelsbranschen.se/) lista är korrekt? Ge oss siffror för varje enskilt spel... nu!

Inaktiv

Förstår inte varför Valve kan göra ett nytt Counter-Strike. Satsa pengar på nya spel än att uppdatera skit spel. TEam fortress 2 har dom förstört med mat. Mat till alla klasser blir det snart.

Mackor och korvar........

nejnej

Medlem

Haha, varenda gång den här listan släpps så finns det alltid något att förvånas över...

Medlem

Hur många år har wow legat på topplistan tro.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Förstår inte varför Valve kan göra ett nytt Counter-Strike. Satsa pengar på nya spel än att uppdatera skit spel. TEam fortress 2 har dom förstört med mat. Mat till alla klasser blir det snart.

Mackor och korvar........

nejnej

Nytt CS med bra wallpenetration, bra vapenbalans, förstörbara byggnader och mark (Så man kan traska in genom väggar/tak om man vill t.ex.), lite större kartor, givetvis bra dynamiska skuggor, self shadowing. Antar att dom får bygga en ny motor och skrota den antika dom kört med i 15 år och uppdaterat allt eftersom, nu är dom låååångt efter i motordelen.

Medlem

Yayay. Bolt
Älskade filmen


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Hur många år har wow legat på topplistan tro.

frågan är hur många år CS har legat på listan.....


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av ZUJ:

Hur många år har wow legat på topplistan tro.

frågan är hur många år CS har legat på listan.....

hehe jo, det är nog så som många säger, det är nog en hel del folk som blivit bannade som köper nytt.
Om inte så lär ju snart alla i sverige från 1 år till 100 lira wow och cs.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Förstår inte varför Valve kan göra ett nytt Counter-Strike. Satsa pengar på nya spel än att uppdatera skit spel. TEam fortress 2 har dom förstört med mat. Mat till alla klasser blir det snart.

Mackor och korvar........

nejnej

Menar du på riktigt att du tycker att spelet har blivit förstört för att en klass kan käka en macka som ger regenerar hp?
Hoppas verkligen inte att de får för sig att göra 'ett nytt cs' 2 versioner räcker.
Team Fortress 2 är dock ljusår bättre än vad CS är och någonsin har varit. Mitt halvårs spelande av TF2 har varit otroligt mycket roligare än mina 5-6 år i CS.

Och tro mig, de satsar pengar på nya spel. Dom har ett team på 5-6-7 personer som uppdaterar TF2. Resten arbetar på nya spel och uppdateringar till L4D. Du kan ju inte på allvar mena att du tycker att CS V3 skulle vara ett nytt spel?

Medlem

Counter-strike: source var ju en ganska ljummet mottagen remake av Counter-strike med ny motor. Dels så kan man nog skylla på att helt plötsligt behövde men en dator som var byggd senare än 95 eller något. Men troligen så är det ju vad alla kidsen har sagt, "känslan".

Sedan wallpenetreringen har de ju försökt fixat i Condition Zero(samt det löjligt stora granaterna), men alla vet ju hur det gick.

För övrigt så är det inte förens nu jag tycker att konsoll har varit ett lockande alternativ enda sedan PS2:ans glansdagar, tack vare Street Fighter IV, GTA IV, Tekken 6, Final Fantasy XIII och en hel del galna nedladdningsbara spel. Valet av konsoll är så fruktansvärt enkelt, RROD & XBOX360 here I come.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Sc00pii:

Kan någon säga varför Super Mario Bros. DS fortfarande finns på listan?

Därför att folk fortfarande köper spelet.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Sc00pii:

Kan någon säga varför Super Mario Bros. DS fortfarande finns på listan?

Därför att folk fortfarande köper spelet.

Vissa är ju bara för otroliga eller hur?

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av showerguy:

Förstår inte varför Valve kan göra ett nytt Counter-Strike. Satsa pengar på nya spel än att uppdatera skit spel. TEam fortress 2 har dom förstört med mat. Mat till alla klasser blir det snart.

Mackor och korvar........

nejnej

Menar du på riktigt att du tycker att spelet har blivit förstört för att en klass kan käka en macka som ger regenerar hp?
Hoppas verkligen inte att de får för sig att göra 'ett nytt cs' 2 versioner räcker.
Team Fortress 2 är dock ljusår bättre än vad CS är och någonsin har varit. Mitt halvårs spelande av TF2 har varit otroligt mycket roligare än mina 5-6 år i CS.

Och tro mig, de satsar pengar på nya spel. Dom har ett team på 5-6-7 personer som uppdaterar TF2. Resten arbetar på nya spel och uppdateringar till L4D. Du kan ju inte på allvar mena att du tycker att CS V3 skulle vara ett nytt spel?

Du kommer få se snart.. The Demoman kommer snart kunna skjuta ägg så att alla halkar och glider på det. Sen kan han själv äta äggen så han kan skjuta längre. Det är just såna här saker jag inte gillar. Snipern kommer säkert ha en dricka som håller siktet stilla. Äsh.. spelet börjar bli förstörs. Och, cs är roligare.. iaf nu.

Medlem

Nice, PS3 SF före 360 varianten och DoW2 före WoW!

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av showerguy:

Förstår inte varför Valve kan göra ett nytt Counter-Strike. Satsa pengar på nya spel än att uppdatera skit spel. TEam fortress 2 har dom förstört med mat. Mat till alla klasser blir det snart.

Mackor och korvar........

nejnej

Menar du på riktigt att du tycker att spelet har blivit förstört för att en klass kan käka en macka som ger regenerar hp?
Hoppas verkligen inte att de får för sig att göra 'ett nytt cs' 2 versioner räcker.
Team Fortress 2 är dock ljusår bättre än vad CS är och någonsin har varit. Mitt halvårs spelande av TF2 har varit otroligt mycket roligare än mina 5-6 år i CS.

Och tro mig, de satsar pengar på nya spel. Dom har ett team på 5-6-7 personer som uppdaterar TF2. Resten arbetar på nya spel och uppdateringar till L4D. Du kan ju inte på allvar mena att du tycker att CS V3 skulle vara ett nytt spel?

Du kommer få se snart.. The Demoman kommer snart kunna skjuta ägg så att alla halkar och glider på det. Sen kan han själv äta äggen så han kan skjuta längre. Det är just såna här saker jag inte gillar. Snipern kommer säkert ha en dricka som håller siktet stilla. Äsh.. spelet börjar bli förstörs. Och, cs är roligare.. iaf nu.

Är ni fulla eller? Mackorna är ju jättebra. "Om-nom-nom..."

Medlem

Hur kan man inte gilla sådant i ett spel med glimten i ögat!

Medlem

Fundamentalister har ingen humor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

"Kan någon säga varför Super Mario Bros. DS fortfarande finns på listan?"

Öööö antagligen för att det fortarande säljer? Jävlar vilken dum fråga.

Föga oförväntat. Inte så konstigt heller, när alla har uppdaterat sitt wow till WOTLK så dalar ju försäljningen.

1
Skriv svar