Ny trailer och bilder på Dante's Inferno

Robot
Ny trailer och bilder på Dante's Inferno
Ny trailer och bilder på Dante's Inferno

Synd, hade hoppats på nåt mer rpgliknande. Nu lär det väl bli ett döda-monster-spel i stil med God of War där de enda skillnaderna mellan de olika nivåerna i helvetet är miljöerna och bossarna.

Medlem

Cool trailer


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

riktigt fräck trailer!

Medlem

Jag gillar att EA vågar satsa på lite nya och annorlunda projekt, och inte bara gå i samma gamla fotspår som de har gjort de senaste åren. Visst, själva konceptet är väl beprövat men det känns ändå som det är en liten annorlunda tolkning på övriga spel i genren. Ser i vilket fall som helst rätt intressant ut, nu är det bara att vänta och se om de lyckas med det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Nu har jag inte direkt nån aning om vad boken handlar om men jag antar att det inte är en kristen krigare som går in i helvetet och slaktar allt va? Kanske borde läsa den. Snygg trailer dock, hoppas spelet är iallafall en bråkdel som den.

Inaktiv

go to hell.....fyndigt.....
jag vet inte..
jag blev lite avtänd på de där skumma munnarna som spydde blod..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Inte för att verka besserwisser, men boken handlar inte alls om att slakta monster

Meningen han säger i början är tagen från introt till boken.
Boken handlar förövrigt om bokens författare Dante Aligheri* som vandrar ner i helvetet och man får se Dantes tolkning av helvetet.
Enligt Dante så är helvetet uppdelat i nio "levels"
Desto värre synder man har begått i livet desto högre level får man och desto längre ner i helvetet kommer man.
T.ex. på nivå 1 hittar man icke kristna, och på nivå 9 hittar man de som har förått sina nära och familjen.

Igenom hela resan blir Dante vägledd av nån snubbe från nivå 1, efter att ha turistat genom hela helvetet besöker han skärselden och efter det himmlen där han träffar Gud.

Boken handlar alltså inte om slakt, det ska ses som en genomresa genom helvetet.
Ni som fortfarande vill läsa boken (det är inte skönlitteratur, boken är uppdelad i sånger) kan leta efter "Den Gudomliga Komedin" eller "La Divina Commedia".

Tänk, det kan löna sig att lyssna på litteraturhistorian ibland

Medlem

Stilig trailer! Älskade "Go to Hell" i slutet!:D

ptr
Medlem
Skrivet av MacCoy:

go to hell.....fyndigt.....
jag vet inte..
jag blev lite avtänd på de där skumma munnarna som spydde blod..

aaah den som kom på hur dom skulle se ut borde fan få sparken. Såg väldigt plastigt, fult, töntigt, barnaktigt ut... passade verkligen in inte in.

Medlem
Medlem

Frasen "Fan i Helvete." får en ny mening?

Nåja, ingen som tvingar oss att köpa det, kanske om vi låtsas att vi inte ser det så ger dem upp?


signatur
Medlem

Hmmmnjaaaääe. Börjanet såg ut som trailern från GoW 3 (ja, jag är medveten om att dessa båda har jämförts), men slutet blev lite av ett antiklimax. Jag menar, de där trutarna ser mest ut som en underlig snedtripp en lördagkväll. Undrar om de inte hade gjort det bäst att beskriva spelet som en blandning av GoW 3 och Noby Noby Boy istället?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Detta var den snyggaste trailern jag sett på snuskigt länge. Håller inte med de föregående talarna om att det i slutet ser plastigt ut eller inte passar in. Tänk efter lite... var blir man mest galen efter ett tag? Där allting ser ut som en kyrkogård med humanoida varelser eller där hela världen är rosa med riktigt konstiga monster?

Hoppas spelet blir lika bra nu bara


signatur

osv.

Inaktiv

Mysig trailer!.

Medlem

Verkar kunna bli bra. Mer "mörka" spel tack! På tok för mycket färglada spel dom senaste åren skulle jag vilja säga och av någon anledning fick jag lite sug att spela Painkiller när jag såg detta. Får även ta och hålla med om att dom röda tänderna eller va det nu är inte passar in allt för bra. Ser ut som löständer...

Medlem

Otroligt maffig trailer. köpsugen! =D


signatur

Rawr

Medlem

Musiken gjorde trailern, scenen i slutet + musiken var ruskigt läskig... Tänk att verkligen hamna där...hujeda mig

Medlem

nån mer som tror att de kommer bli ett rent helvete med de här spelet?:)

så nu har vi fått de ur världen, trailern var lite mysig om man bortser från det "blodspyende munmonstret".


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

OH... MY... GOD!!!


signatur

I have spoken..

Medlem
Skrivet av Divion:

Verkar kunna bli bra. Mer "mörka" spel tack! På tok för mycket färglada spel dom senaste åren skulle jag vilja säga och av någon anledning fick jag lite sug att spela Painkiller när jag såg detta.

Tycker snarare tvärtom. Trenden har varit att spelgrafiken ska vara "brun" eller "grå", men känns som om det börjar vända tillbaka till mer färg i spelen. Inte sagt att bruna/gråa spel behöver vara dåliga.

Spelet ser ut att bli ett hack n slash, blev lite besviken på bilderna, förväntade mig mer med tanke på hur snyggt Dead Space var.

Medlem

Tycker det sista monstret passade in med, såg ganska äckligt ut...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Problemet med såna här "cinematics" från EA är att man får ingen som helst uppfattning om själva spelet annat än möjligtvis inriktning och lite känsla. Att köpa ett spel baserat på en sådan trailer är som att köpa boken efter omslaget. Men spelidén är ju intressant.

1
Skriv svar