Medlem
speldator

Duger den här datorn som speldator http://mrpc.se/prod_view.php?product=474& eller är den för värdelös, jag vill gärna kunna spela dom senaste spelen på någorlunda bra inställningar. Länka gärna om ni vet någo bättre för under 6000 kr.
Tack på förhand

Inaktiv

Skulle inte köpa ngt med ett sämre kort än 9600gt.

Medlem

Visst, datorn kommer säkert att fungera bra som speldator, men inte för att kunna spela dom allra senaste spelen. Då måste du nog slänga i ett 8800GT för att kunna köra de senaste. Jag har inget tips på annan dator, men du kan nog få lite bättre grejjor om du slänger på en tusing till och bygger datorn själv.

Medlem
Skrivet av caddylac:

Visst, datorn kommer säkert att fungera bra som speldator, men inte för att kunna spela dom allra senaste spelen. Då måste du nog slänga i ett 8800GT för att kunna köra de senaste. Jag har inget tips på annan dator, men du kan nog få lite bättre grejjor om du slänger på en tusing till och bygger datorn själv.

Nej man behöver inget 8800GT för att kunna köra dom allra senaste spelen, jag kör dom på mitt 8500GT

Medlem

Ja kan ju köra på dom lägsta inställningarna om det inte funkar så bra, har inga mera pengar. och hur svårt är det och bygga en dator om man inga har så mycket skills?

Inaktiv

Går typ att slänga ihop en bättre burk för 6000.
Rekommenderar dig att bygga en C2D.
Det viktigaste är att du sätter på ett TUNNT jämnt lager
med kylpasta där det ska sitta.
I övrigt inga större problem att slänga ihop en burk.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Det viktigaste är att du sätter på ett TUNNT jämnt lager
med kylpasta där det ska sitta.

Eller så kör man med den som redan sitter på

Medlem
Citat:

...jag kör dom på mitt 8500GT :P...

Jo de är klart de går, men för att det ska bli kul att spela så ska det ju vara snyggt också, annars äre ju ingen idé

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av unix:

Det viktigaste är att du sätter på ett TUNNT jämnt lager
med kylpasta där det ska sitta.

Eller så kör man med den som redan sitter på

Du menar på den medföljane kylaren?
Jag tycker man alltid ska skaffa sig en rejälv kylare till sin CPU. Värt varenda öre.
Jag personligen tycker att bästa sättet att applicera kylpasta och kylare är då man klickar ut en liten plutt pasta mitt på cpun (4-5mm), placerar kylaren på cpun och försiktigt snurrar kylaren fram och tillbaka några gånger.
Man slipper själv sitta och smeta ut ett jämt lager samt kylnigen blir minst lika bra.

Ett hett tips på just kylare är denna om du ska köra tex C2D:
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=256369
Kör själv en sådan och det är bästa luftkylaren jag haft äran att ägt!

Inaktiv

Den datorn duger alldeles utmärkt till spel. Och nej, du behöver absolut inget 8800 eller 9600kort för att kunna spela spel.

Medlem

Tack för all hjälp! Vi får se vad jag köper

Medlem
Medlem

Det var ett bra dator paket.

Medlem

GT? Vad hände med GTS då? (...och GTX )


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

GT? Vad hände med GTS då? (...och GTX )

Vad menar du??:O


signatur

B lup

1
Skriv svar