Scout-uppdateringen till TF2 släppt

Medlem

Denna beskriver ganska bra hur det är på servrarna just nu..

Medlem

Tiiihiii, hittade en rolig server som låste upp alla achievements. xD


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av MaxC:

Sveriges största TF2-sajt heter Online Gamer (www.onlinegamer.se)

Sant. Men håller er nu borta från internet så syns vi på Lokalen.nu's servrar

http://www.lokalen.nu | http://stats.lokalen.nu
213.115.191.53:27015 | Lokalen TF2 #01 All maps
213.115.191.53:27025 | Lokalen TF2 #02 2fort
213.115.191.52:27015 | Lokalen TF2 #03 All maps
213.115.191.52:27025 | Lokalen TF2 #04 Dustbowl
213.115.191.51:27015 | Lokalen TF2 #05 Payload
213.115.191.51:27025 | Lokalen TF2 #06 cp_egypt +cp_junction

Happy Fragging

Medlem

Seriöst, jag fattar inte grejen med de här uppdateringarna en gång om halvåret.

De gör ju bara spelet obalanserat i public då alla springer omkring med den senast uppdaterade klassen. Detta för att de flesta achievements som krävs för att få de nya vapnen bara är jobbiga/långtråkiga att genomföra.

Jag skulle nog spelat mer TF2 om det inte varit för detta, då många public matcher blir helt förstörda av gäng som ska utföra specifika achievements online och står o eldar på varandra i hemmabasen eller liknande.

Nej det ska vara ordentliga patchar som faktiskt har någon form av tanke. Ett nytt vapen till alla klasser hade exempelvis varit en vettig uppdatering.

Medlem

Är det bara jag som tycker att Medicen är den enda hittills som fått någorlunda bra unlocks?

Pyrons båda eldkastare är exakt lika bra, så det spelar ingen roll vilken man använder. Heavyns Sasha är 10 ggr bättre än natascha och Scoutens nya shotgun är värdelös jämfört med scattergun!

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Seriöst, jag fattar inte grejen med de här uppdateringarna en gång om halvåret.

De gör ju bara spelet obalanserat i public då alla springer omkring med den senast uppdaterade klassen. Detta för att de flesta achievements som krävs för att få de nya vapnen bara är jobbiga/långtråkiga att genomföra.

Jag skulle nog spelat mer TF2 om det inte varit för detta, då många public matcher blir helt förstörda av gäng som ska utföra specifika achievements online och står o eldar på varandra i hemmabasen eller liknande.

Nej det ska vara ordentliga patchar som faktiskt har någon form av tanke. Ett nytt vapen till alla klasser hade exempelvis varit en vettig uppdatering.

Att det är överdrivet många av en klass i en halv dag kan jag leva med. I eftermiddags började servrarna jag lirar på bli normala.

Unt nej, Medicen är inte den enda som har fått bra unlocks. Pyrons yxa är guld värd. KGB likaså, och natasha är inte så värdelös som du tror. Och Force-a-Nature > Scattergun i mina ögon.

Om pyrons båda eldkastare hade varit lika bra så hade det varit bra, eftersomatt det ska vara sidegrades, men original eldkastarn är oändligt mycket bättre.

Medlem

Jag kan inte hålla med om att bara medicen fått bra unlocks.

Nu är det ju inga unlocks, men lvl3 teles och dispensers är guld värda ibland.

Och eldkastarna är ju långt ifrån likadana. Ibland har man ju crittat sönder ett helt anfall med backburnen. Det gäller bara att använda grejerna på rätt sätt i rätt läge.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av MaXMC:

De har skyddat mot att låsa upp dem lokalt... det finns visst vissa kartor som är gjorda för att samla achievements... men det är en enda röra... Varje helg de släpper en sån här patch spelar alla den klassen som blivit uppgraderad. Det går ju liksom inte att spela som vanligt... Nä, bättre att vänta till nästa helg.

Eller gå ut som Pyro eller Heavy och ha roligt den här helgen

/ LordDaimos

Äh, jag vet inte... Förut när man spelade Team Fortress 2 (Modden till Quake 1) så var det i alla fall teamwork och att ha strategier. Nu är det mest deatmatch och nån enstaka scout som springer och tar "flaggan".

Måste nog hitta några mer seriösa servrar... samma orsak till att jag slutade spela Counter-Strike då det blev bara deathmatch av det hela. De skulle ha fixat gisslan istället för att ta bort dem helt.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Tiiihiii, hittade en rolig server som låste upp alla achievements. xD

'Roligt' med lite tur så åker du som andra fast i senaste vågen av miniavstängningar (teamfortress.com)

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag som tycker att Medicen är den enda hittills som fått någorlunda bra unlocks?

Pyrons båda eldkastare är exakt lika bra, så det spelar ingen roll vilken man använder. Heavyns Sasha är 10 ggr bättre än natascha och Scoutens nya shotgun är värdelös jämfört med scattergun!

Eh... Pyrons flamethrower "backburner" är grymt bra... Kom bara upp bakom nån så får du instant critical hit.... Personen i fråga dör som en fluga.

Och den nya scattergun'n är sjukt bra. Visst bara två skott men träffar du så om du är väldigt nära dör personen på två skott. Annars plockar man bara upp pistolen och dödar personen som knappt har nåt kvar i hälsa alls efter dom 2 skotten från den nya scattergun'en.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av MaXMC:

De har skyddat mot att låsa upp dem lokalt... det finns visst vissa kartor som är gjorda för att samla achievements... men det är en enda röra... Varje helg de släpper en sån här patch spelar alla den klassen som blivit uppgraderad. Det går ju liksom inte att spela som vanligt... Nä, bättre att vänta till nästa helg.

Eller gå ut som Pyro eller Heavy och ha roligt den här helgen

/ LordDaimos

Äh, jag vet inte... Förut när man spelade Team Fortress 2 (Modden till Quake 1) så var det i alla fall teamwork och att ha strategier. Nu är det mest deatmatch och nån enstaka scout som springer och tar "flaggan".

Måste nog hitta några mer seriösa servrar... samma orsak till att jag slutade spela Counter-Strike då det blev bara deathmatch av det hela. De skulle ha fixat gisslan istället för att ta bort dem helt.

Word man orkar lira Tf 2 ibland men ibland trottnar man pa det konstanta stressandet om att bli gibbad

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av MaXMC:

De har skyddat mot att låsa upp dem lokalt... det finns visst vissa kartor som är gjorda för att samla achievements... men det är en enda röra... Varje helg de släpper en sån här patch spelar alla den klassen som blivit uppgraderad. Det går ju liksom inte att spela som vanligt... Nä, bättre att vänta till nästa helg.

Eller gå ut som Pyro eller Heavy och ha roligt den här helgen

/ LordDaimos

Äh, jag vet inte... Förut när man spelade Team Fortress 2 (Modden till Quake 1) så var det i alla fall teamwork och att ha strategier. Nu är det mest deatmatch och nån enstaka scout som springer och tar "flaggan".

Måste nog hitta några mer seriösa servrar... samma orsak till att jag slutade spela Counter-Strike då det blev bara deathmatch av det hela. De skulle ha fixat gisslan istället för att ta bort dem helt.

Provar köra matcher? Låter inte som du provat det så vet inte om man kan säga att du vet vad du snackar om, public kommer alltid att vara public hur mycket man än försöker, hitta en klan eller kör pickups så kommer du nog förstå det roliga i tf2 lycka till!

Medlem

Det här spelet är som ett RPG snart... I början var det roligare när man fick alla klasser normala utan massa uppdateringar. Lite glitch och sånt kul man fick leka med. Nu vet jag inte längre... fortfarande kul och så, men att tanka ner nya vapen till just enskilda klasser låter lite orättvist mot dem andra klasserna om ni förstår vad jag menar.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Det här spelet är som ett RPG snart... I början var det roligare när man fick alla klasser normala utan massa uppdateringar. Lite glitch och sånt kul man fick leka med. Nu vet jag inte längre... fortfarande kul och så, men att tanka ner nya vapen till just enskilda klasser låter lite orättvist mot dem andra klasserna om ni förstår vad jag menar.

Fast... alla klasser kommer troligen få bonus-vapen med.

12
Skriv svar