Ljud fel - front ingångar funkar ej.

Inaktiv
Ljud fel - front ingångar funkar ej.

Hallo

Har ett litet problem.
Köpte precis ett nytt headset med mic.

men front ingångarna funkar inte ?
bak funakr fint.

polaren har samma problem sen vi installerade Vista.

är det nått man måste ändra i vista för att få front ingångarna att funka ?

har även ett problem med micen, micen funkar inte med ingången på baksidan, men i xp funkar fint, är det nått man msåte fixa i vista detta med ?

Mvh Patrick

Inaktiv

Har du kopplat sladdarna rätt från fronten till moderkortet?
Det är det enda jag vet som kan ställa till det.

Medlem

Lånar tråden lite?

Köpte nytt ljudkort för ett tag sen, innan körde jag på moderkortet, nu funkar inte frontingångarna:down: Detta beror väl antagligen på att dom är koppalde till moderkortet xD

Finns det nått sätt att fixa det här??( så att fronten funkar menar jag xD) Har kollat och det finns 2 "hål"? lite bak på kortet.

Detta är mitt kort:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=48951

:heart::heart::heart:


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Lånar tråden lite?

Köpte nytt ljudkort för ett tag sen, innan körde jag på moderkortet, nu funkar inte frontingångarna:down: Detta beror väl antagligen på att dom är koppalde till moderkortet xD

Finns det nått sätt att fixa det här??( så att fronten funkar menar jag xD) Har kollat och det finns 2 "hål"? lite bak på kortet.

Detta är mitt kort:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=48951

:heart::heart::heart:

Man ska koppla sladdarna från fronten till ljudkortet men var dom ska sitta har jag ingen aning så därför struntar jag i min front panel och kör där bak

Inaktiv

Yes datorn är köpt från affär och är rätt inkopplade, tänkte mest att det funkar på XP men front uttagen funkar en på vista, tänkte om det krävde att man ställde in nått i vista att fronten skall användas. moderkort osv har drivrutiner installerade.
Inbyggs ljudkort.

Ingen som vet nått om varför inte micen funkar ??
Fan vista är knepigt.... XP SP3 nästa.

1
Skriv svar