Digitalkamera, ge råd till en nybörjare som ska köpa kamera.

Inaktiv
Digitalkamera, ge råd till en nybörjare som ska köpa kamera.

Har alltid varit intresserad av att ta kort, men aldrig ägt en egen kamera,
Så tips om lätthanterliga kameror, men som ändå ger högkvalitets bilder och har bra funktioner tas tacksamt emot.

Prisklass på kamera, låt säga, 4000 kan jag tänka mig lägga ut max.

Medlem

Canon EOS 400D.

Fast då får du nog allt lägga ut en lusentapp till. Men prisvärd är den i alla fall.

Medlem

"Nikon D40", ska vara ganska prisvärd vad jag har hört.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag skulle rekomendera Canon powertshot S5 IS en riktigt grym kompakt digital kamera i ungefär den prisklassen du hade tänkte dig. Farsan har föregångaren till den och tar riktigt bra bilder och har en riktigt bra optik. Kan bara säga att den är väldigt lätthanterlig och går även att utvecklas med. Den har också supermacro som du kan komma riktigt nära objekt du fotar. Rekomenderar den starkt!

kostar ca 3000:- så kan du lägga lite pengar på minne och en väska.

Inaktiv

nice, 3000 är en siffra som man gillar.
får ta en koll på den kameran

den där kameran Erge nämner är säkert bra, Canon EOS 400D.
men 5000 papp är saftigt för en glad amatör

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

nice, 3000 är en siffra som man gillar.
får ta en koll på den kameran

den där kameran Erge nämner är säkert bra, Canon EOS 400D.
men 5000 papp är saftigt för en glad amatör

Japp Canon 400d är riktigt bra men du behöver säkert köpa till objektiv som du slipper med vanlig digitalkamera. Men se ifall du kan prova Canon powershot s5 is.

Inaktiv

Nikon D40x och Canon EOS 400D är i princip samma kamera...Canon har lite sämre kit-objektiv men har fler fokuspunkter och autofokusmotorn sitter i kamerahuset till skillnad från Nikon. Jag valde Nikon pga objektivet. Om du inte är intresserad av en systemkamera är Canon G9 ett riktigt bra val. Den kameran ger kanonbilder och har en närgräns på 1cm

http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_C...

Inaktiv

Generellt råd är att när det gäller kameror så
är det viktigt att hosta upp lite. Det finns alldeles för
mycket skräp i dagsläget.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

EOS 400D är en oerhört fin kamera. Men inte fy skam på powershot, den jag skulle satsa på ifall jag var du.

Låt mig tillägga att en kompakt kamera kan vara lika bra som en systemkamera i fel händer.

Medlem

Jag säger helt klart nikon d40, köpte min igår för 2990 med 18-55 mm objektiv.


signatur

4 8 15 16 23 42

Medlem

Tips är att gå in i affären å känna på Nikon D40 och Canon 400D, själv föredrar jag Canon då man slipper gå in i menyerna för att ändra en inställning.
Du kanske tycker att det är dyrt att lägga över 4000 kr på en kamera direkt men när du väl har fotat lite med en kamera för 3000 kr och vill ta steget upp till en "riktig" kamera så är de där 3000 kr bortkastade. Köp något ordentligt från början är mitt andra tips!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar