Klockning av grafikkort

Medlem
Klockning av grafikkort

Många säger att de har ett t.ex Klockat Geforce 8800. Kalla mig n00b, rookie, loser,beginner,newbie eller vafan ni vill. Men vad betyder det att man klockar sitt graffikort. Fördelar, nackdelar? Är det gratis?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Att klocka kan jämföras med att trimma sin bil.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Man ökar klockfrekvensen (volt, watt och mhz) i BIOS programvara, man kan ladda ner program för att klocka och ja det är gratis. Det var väl fördelar sen så måste man ha bra kylning för att kunna klocka, eftersom det tar mer ström och då blir varmare. Hoppas du förstod (annars kommer väl nj )


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Tror du kan klocka Grafikkort med RivaTuner. Ganska ny på detta själv så jag lovar inget

Medlem

k har ett Geforce 8800 o lirar Crysis, det funkar bra men inte perfekt, är det värt o klocka?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

en delfråga, kan det innebära nån skada för datorn att man klockar? som typ överdos(klockning)


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Det kan vara värt att klocka. Det som kan hända om du klockar för hårt är väl att datorn/spelet krashar, men då är det lätt att klocka ner lite bara. Eller att kortet går sönder. Vet dock inte hur stor den chansen är men den finns helt klart.

Medlem

Klockar du för mycket så kan grafikkortet överhettas om du inte har väldigt bra kylining, du kan ju ladda ner nåt program och kolla temperaturen, sedan klocka lite och jämföra.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Att klocka kan jämföras med att trimma sin bil.

Op vilket sätt då?? O.o

Höjer effekten på motorn?


signatur

B lup

1
Skriv svar